Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Jaja a diety niskowęglowodanowe

Jaja a diety niskowęglowodanowe

Diety ubogie w węglowodany i bogate w białka przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej i utrzymują wypracowaną masę mięśniową, dlatego są bardzo popularne wśród osób prowadzących aktywny tryb życia. Powodują one gwałtowną utratę tkanki tłuszczowej, jednak mogą zwiększyć ryzyko chorób serca poprzez promowanie stanu zapalnego całego ciała i obniżenie poziomu zdrowego cholesterolu HDL. Naukowcy odkryli, że praktyka spożywania jaj jako części diety niskowęglowodanowej zwiększyła poziom zdrowego cholesterolu, zmniejszając jednocześnie chemiczne wskaźniki stanu zapalnego. Jaja również zwiększyły poziom adiponektyny, która jest ważnym wskaźnikiem określającym kontrolę poziomu cukru we krwi. Jaja są doskonałym źródłem wysokojakościowych białek oraz dostarczają silnych antyoksydantów zwalczających wolne rodniki, ale nie zwiększają poziomu złego cholesterolu LDL. Jaja koniecznie powinny być włączone do diety, szczególnie w przypadku osób będących na diecie niskoweglowodanowej. 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry