Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-11-07 13:22
A  A  A

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W procesie rzeźbienia swojego umięśnionego ciała, a więc w okresie redukcji, istotnym elementem są odżywki i suplementy diety. Trening i dieta odgrywają oczywiście rolę zasadniczą, ale nie należy lekceważyć wagi suplementacji. Poniższy tekst jest trzecią częścią artykułu z cyklu: "Jak osiągnąć rzeźbę?".

 

 

                           RZEŹBA      

 

 

 

 

Autorem całego cyklu artykułów jest specjalista od spraw żywienia i treningu – Rafał Grad, pracujący w największym w Polsce sklepie z odżywkami i suplementami diety: SupleShop w Tychach (Al.Bielska 135c, osiedle CZTERY PORY ROKU) - http://www.supleshop.pl/

Zapraszamy do lektury!

 

 

Czas na ostrą redukcje cz.3!

 

Poniższy artykuł poświęcam roli suplementacji diety w procesie redukcji tkanki tłuszczowej. Mowa w nim bedzie o tym, jakie suplementy przyjmować by osiągnąć wymarzony cel.

 

 

SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę. Potrzebujemy ich znacznie więcej niż w okresie budowania masy mięśniowej. Związane jest to z faktem, że podczas redukcji przez cały czas jesteśmy na ujemnym bilansie kalorii, a nasze mięśnie w związku z tym narażone w dużym stopniu na katabolizm mięśniowy. Ponadto nasza dieta jest strasznie jałowa, potrzebujemy dodatkowo więc dużych ilości witamin i minerałów.

 

Zacznijmy od podstaw. Co regeneruje nasze mięśnie? Nasze mięśnie regenerowane są przez aminokwasy. Aminokwasy = białko. Jako pierwszy suplement wybieramy zatem szybko przyswajalne białko - izolat lub hydrolizat. Izolat jest oczyszczony z wszelkich węglowodanów oraz tłuszczy i zawiera wysoki procent białka - około 85-90%. Hydrolizat natomiast to białko, które zostało wstępnie strawione. Można powiedzieć, że są to aminokwasy proste w postaci smakowego proszku i jest to najszybciej przyswajalna forma białka.

 

Moje propozycje:

  1. Anabolic Monster BEEF Amix

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9259

  2. CFM Whey Protein Isolate Vitalmax

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt3989

  3. IsoPrime Amix

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9694

  4. ISO+ 4+ Nutrition

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt8697

     

                 

                                       

 

Kolejną bardzo ważną rzeczą są suplementy antykataboliczne czyli BCAA i glutamina. W okresie redukcji BCAA i glutamina to dwa suplementy, które powinieneś przyjąć bezpośrednio przed i po treningu. Zapobiegają rozpadowi mięśni i przyswajają się w bardzo szybkim tempie. Bardzo dobrze regenerują mięśnie po treningu.

 

Moje propozycje:

  1. Recovery Max Amix

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9484

  2. BCAA x2 Alphamale

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt10401

  3. BCAA GOLD Amix

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9257

  4. BCAA PRO Fitmax

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt7426

                                

 

Reduktory tłuszczu również są istotnym elementem suplementacji podczas okresu rzeźbienia. Pamietajmy, że rzeźbienie to spalanie tkanki tłuszczowej, którą mięśnie są pokryte. Spalacze pozwalają w szybszym tempie pozbyć się nadmiaru tłuszczu oraz wody podskórnej. Najlepszym wyborem będą termogeniki, które podnoszą temperaturę ciała, nakręcają nasz metabolizm, a jednocześnie znakomicie pobudzają przed treningiem.

 

Moje propozycje:

  1. HEAT Magnum

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt4730

  2. Redline Ultra Hardcore VPX

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt11168

  3. Thermo Core Amix

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9287

  4. Burn Shape IHS

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9281

                                      

 

Dobrym pomysłem jest dołączenie kreatyny do powyższego zestawu. W okresie redukcji tkanki tłuszczowej towarzyszy nam często uciążliwy spadek energii, przez co z trudem dźwigamy ciężary, które jeszcze miesiąc temu nie stanowiły dla nas problemu. Żeby utrzymać w dobrej kondycji nasze z trudem wypracowane mięśnie, powinniśmy trenowac wciąż na dużych obciążeniach. Kreatyna pozwoli nam utrzymać siłę na wysokim poziomie.

 

Moje propozycje:

  1. Crea-trix Amix

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9289

  2. Creakong

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt12371

  3. Kre-alkalyn 2500 Olimp

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt7834

  4. Crea Bomb Scitec Nutrition

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt8485

                                       

 

Jak już wcześniej wspomniałem, dieta w okresie redukcji tkanki tłuszczowej bywa bardzo jałowa, wręcz nudna. Dzień w dzień dostarczamy organizmowi składniki odżywcze pochodzące z tych samych produktów. Owoce zwykle w procesie rzeźbienia wypadają z diety, a z warzyw nie jesteśmy w stanie dostarczyć wszystkich witamin i minerałów, które są nam potrzebne. Pamietajmy, że mówimy o okresie zwiększonej aktywności fizycznej. Dlatego warto jest zainwestować również w dobry preparat multivitaminowy.

 

 

  1. ANIMAL PAK

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt552

  2. AM PM Formula Fitnes Authority

    http://www.supleshop.pl/multivitamin-am---pm-formula-180kap-fitness-authority-produkt5241

  3. Daily One Amix

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9622

  4. Vita+ 4+ Nutrition

    http://www.supleshop.pl/cennik-produkt8509

     

                                       

     

     

    Dobrze dobrane suplementy uczynić mogą cuda na drodze rzeźbienia ciała. Redukcja to specyficzny etap w kalendarzu kulturysty i w tym procesie suplementacja odgrywa znacznie większą rolę, niż na innych etapach.

     

    Rafał Grad

     

     

                                                  

     

     

     

    To była trzecie i ostatnia część artykułu z cyklu: "Jak osiągnąć rzeźbę?". Pierwszą część artykułu poświęciliśmy diecie w procesie redukcyjnym, druga część traktowała o treningu w tym okresie. Dzisiejszy, powyższy tekst dotyczący suplementacji zalecanej przy "robieniu redukcji" stanowi trzecią część artykułu i zamyka temat rzeźbienia mięśni.

    Ćwicz razem z bodyinfo.pl

    Wszystkie polecone powyżej produkty dostępne sna stronie: www.supleshop.pl



Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Każdy z Nas pewnie zadaje sobie pytanie jakie białko będzie najlepsze serwatka?wołowe? a może sojowe czy pszeniczne na te i inne pytania postaramy się ...czytaj dalej »
Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?
2016-01-15

NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)

Co jeść przed i po treningu...każdy pewnie zadaje sobie to pytanie a ja napiszę krótko po prostu posiłek - siłownia - posiłek. bo jest to jedyna słus ...czytaj dalej »
NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI  ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)
2015-12-24

Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie

Najlepiej jeśli powyższy plan treningowy wykonywany jest przez okres 8 – 10 tygodni. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie
2015-02-22
Powiązane artykuły
Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV

Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w
2015-02-22 10:20
Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w t
2015-02-19 21:33
Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Poniższy tekst jest pierwszą częścią artykułu o treningu siłowym na wszystkie partie mięśniowe.
2015-02-18 21:08
Spalacze tłuszczu A-Z

Spalacze tłuszczu A-Z

Czyli jak dobrze i prawidłowo wybrać odpowiedni reduktor tłuszczu
2014-06-11 01:15
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym".
2014-05-06 19:59
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet

Wszelkiego rodzaju ćwiczenia typu cardio uzupełnione być muszą porządnym treningiem siłowym!
2014-04-14 07:57
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn

Poniżej prezentujemy ciekawy trening siłowy, zalecany w okresie redukcyjnym.
2014-04-13 17:33
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo
2014-04-12 20:00
Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas

Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas

Leucyna to aminokwas egzogenny czyli taki, który musi być dostarczany z zewnątrz do naszego organizmu, gdyż nasz organizm nie jest w stanie
2013-12-03 14:55
Przegląd odżywek i suplementów diety

Przegląd odżywek i suplementów diety

Które suplementy tak naprawdę działają, a które nie? Sami przeczytajcie.
2013-11-15 14:21
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej.
2013-11-04 08:06
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499