Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 1

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 1

 Kiedy kończy się lato, nadchodzi sezon jesienno-zimowy, który sprzyja słabemu samopoczuciu oraz spadkowi odporności i kondycji psychoruchowej.Światła słonecznego, które niejako reguluje zegar biologiczny człowieka jest coraz mniej i stajemy się ospali oraz bardziej podatni na stres i depresję.

 Za powyższe czynniki niewątpliwie odpowiada zwiększone wydzielanie się hormonu zwanego melatoniną. Jest on produkowany w naszym mózgu i silne wpływa na większość funkcji życiowych, a przede wszystkim na przemianę materii, senność, aktywność fizyczną, odporność immunologiczną czy pobudliwość płciową.

 Im większą ilość melatoniny wydziela nasz mózg, tym bardziej przytłumione są nasze reakcje psychofizyczne, spada nasza koncentracja i stajemy się mniej sprawni. Niestety jesień i zima są okresami kiedy zdecydowanie mniej się ruszamy, a na domiar złego mamy tendencję do sięgania po produkty bardziej kaloryczne co automatycznie skutkuje dodatkowymi centymetrami w pasie. Również niskie temperatury nie są przyjaźnie nastawione dla naszego organizmu, który by zgromadzić zapasy na wydatek energetyczny związany z ogrzaniem i utrzymaniem temperatury ciała zaczyna domagać się większej ilości pożywienia.

 

To jak zniesiemy okres jesienno-zimowy zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i od Twojej diety ! Odpowiednio zbilansowana dieta pomoże zwalczyć kiepskie samopoczucie, wpłynie pozytywnie na poprawę zdrowia i zachowa naszą sylwetkę w idealnej formie.

 

Seria ‘Jak Pokonać sezon zimowy’:

  1. Wstęp
  2. Trening
  3. Dieta
  4. Wspomaganie odporności
  5. Suplementacja
  6. Apetyt 

 

Dietetyk Sportowy

Tomasz Mrowiec

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry