Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-10-30 21:06
A  A  A

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Według wszystkich przyjętych norm w kulturystyce oraz u osób budujących swoją wymarzoną sylwetkę przyjmuje się założenie: “zima to okres budowania masy mięśniowej, zaś wiosna to okres rzeźbienia swojego ciała”. Taki plan działania wydaje się być najlepszym z możliwych, a zarazem najbardziej logicznym.

Niestety w przypadku dyscyplin wytrzymałościowych (bieganie, pływanie, jazda na rowerze, triathlon), schemat ten całkowicie się odwraca. Sytuacja taka spowodowana jest przede wszystkim rozłożeniem sezonu startowego, gdzie podczas okresu zimowego w większości przypadków nie planujemy żadnych startów i możemy spokojnie przygotować się do sezonu.

Na czas zimy, przeważnie przypada nam podstawowy okres treningowy, który charakteryzuje się niższą intensywnością ćwiczeń przy dłuższym czasie trwania treningu. Taka sytuacja, jest wręcz idealnym momentem na spalanie tkanki tłuszczowej.

 

Do treningów aerobowych w okresie zimowym możemy wykorzystać między innymi:

  • basen,
  • rowerek spinningowy lub trenażer,
  • bieganie (pamiętajmy o odpowiednim ubiorze!)
  • wioślarza
  • biegi narciarskie

Pamiętajmy iż ćwiczenia aerobowe powinny być wykonywane ciągiem i by przyniosły zamierzony efekt jakim jest redukcja tkanki tłuszczowej to ich minimalny czas trwania powinien wynosić 35minut. By wykorzystać nasze idealne warunki do walki z niechcianą tkanka tłuszczową musimy pamiętać iż samym treningiem bez odpowiednio dobranego planu żywienia oraz zbilansowanej diety wiele nie zdziałamy. Stąd bardzo ważnym jest by obydwa czynniki połączyć z sobą w jedną całość.

DIETA + TRENING = SUKCES!

 

Seria ‘Jak Pokonać sezon zimowy’:

  1. Wstęp
  2. Trening
  3. Dieta
  4. Wspomaganie odporności
  5. Suplementacja
  6. Apetyt 

 

Dietetyk Sportowy

Tomasz Mrowiec

 

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12
Powiązane artykuły
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 3

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 3

Cześć 3 - DIETA
2012-10-31 16:13
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 1

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 1

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 1
2012-10-29 19:14
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu
2012-09-06 13:59
Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kie
2012-09-05 11:25
Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie jest problemem występującym najczęściej wśród kulturystów, trójboistów i ciężarowców.
2012-09-04 13:46
Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się
2012-09-03 15:50
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499