Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Według wszystkich przyjętych norm w kulturystyce oraz u osób budujących swoją wymarzoną sylwetkę przyjmuje się założenie: “zima to okres budowania masy mięśniowej, zaś wiosna to okres rzeźbienia swojego ciała”. Taki plan działania wydaje się być najlepszym z możliwych, a zarazem najbardziej logicznym.

Niestety w przypadku dyscyplin wytrzymałościowych (bieganie, pływanie, jazda na rowerze, triathlon), schemat ten całkowicie się odwraca. Sytuacja taka spowodowana jest przede wszystkim rozłożeniem sezonu startowego, gdzie podczas okresu zimowego w większości przypadków nie planujemy żadnych startów i możemy spokojnie przygotować się do sezonu.

Na czas zimy, przeważnie przypada nam podstawowy okres treningowy, który charakteryzuje się niższą intensywnością ćwiczeń przy dłuższym czasie trwania treningu. Taka sytuacja, jest wręcz idealnym momentem na spalanie tkanki tłuszczowej.

 

Do treningów aerobowych w okresie zimowym możemy wykorzystać między innymi:

  • basen,
  • rowerek spinningowy lub trenażer,
  • bieganie (pamiętajmy o odpowiednim ubiorze!)
  • wioślarza
  • biegi narciarskie

Pamiętajmy iż ćwiczenia aerobowe powinny być wykonywane ciągiem i by przyniosły zamierzony efekt jakim jest redukcja tkanki tłuszczowej to ich minimalny czas trwania powinien wynosić 35minut. By wykorzystać nasze idealne warunki do walki z niechcianą tkanka tłuszczową musimy pamiętać iż samym treningiem bez odpowiednio dobranego planu żywienia oraz zbilansowanej diety wiele nie zdziałamy. Stąd bardzo ważnym jest by obydwa czynniki połączyć z sobą w jedną całość.

DIETA + TRENING = SUKCES!

 

Seria ‘Jak Pokonać sezon zimowy’:

  1. Wstęp
  2. Trening
  3. Dieta
  4. Wspomaganie odporności
  5. Suplementacja
  6. Apetyt 

 

Dietetyk Sportowy

Tomasz Mrowiec

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry