Jesteś tutaj
Dom > Crossfit > Jak poprawnie trenować mięśnie brzucha

Jak poprawnie trenować mięśnie brzucha

          Witam w nowej części artykułów bodyinfo.pl. Dzisiaj poruszę tematykę treningu mięśni brzucha i odpowiedniego odżywiania bez którego płaski brzuch jest nieosiągalny. „Brzuch robi się w kuchni” – to znane powiedzenie, ma w sobie dużo prawdy. Ten specyficzny mięsień potrzebuje też specyficznego treningu. Jakiego dokładnie? Zapraszam do lektury.

 

          Poniżej świetna wizualizacja budowy mięśni brzucha :

          

Mięśnie brzucha:

  • mięsień poprzeczny brzucha – jest odpowiedzialny za wytwarzanie tłoczni brzusznej.
  • mięsień skośny wewnętrzny – tzw. mięsień wydechowy, współpracuje z mięśniami skośnymi zewnętrznymi.
  • mięsień skośny zewnętrzny – współdziała ze skośnym wewnętrznym, są to mięśnie odpowiedzialne za skręcanie tułowiem na boki, zginanie do boku oraz za stabilizację całego ciała.
  • mięsień prosty brzucha – to nasz popularny, six-pack, abs, mówiąc „kratka” na brzuchu mamy na myśli właśnie ten mięsień. Jest odpowiedzialny za zgięcie tułowia, unoszenie miednicy, trzymania równowagi, stabilizacji. Jest również mięśniem odpowiedzialnym za wydychanie (wraz ze skośnym wewnętrznym).

 

          Poznaliście już anatomię mięśni brzucha. Wspomniałem wcześniej o odżywianiu. Jest ono niezwykle istotne. Widoczność mięśni brzucha zależy od warstwy tłuszczu, którą na nich mamy. Jeśli procent tk. tłuszczowej czyli bf jest stosunkowo niski (6-8%) mięśnie te są już bardzo dobrze widoczne. Im wyższy procent fatu tym gorzej z ich widocznością. Wracamy więc do twierdzenia, które w jednym zdaniu dużo wyjaśnia – brzuch robi się w kuchni. W tym temacie odsyłam do mojego artykułu o odchudzaniu. 

Część 1 – http://bodyinfo.pl/odchudzanie-krok-po-kroku-cz-1.a2352

Część 2 – http://bodyinfo.pl/odchudzanie-krok-po-kroku-cz-2.a2353

          Zwracam tam uwagę jak należy odpowiednio podejść do redukcji zwłaszcza w materii odżywiania. Mięśnie brzucha ma każdy. Bez nich nie moglibyśmy normalnie funkcjonować. Ich widoczność i prezencja jak już wcześniej wspomniałem to kwestia otłuszczenia. Trening mięśni brzucha w moim osobistym przekonaniu najlepiej skutkuje kiedy składa się z kilku ćwiczeń wykonywanych pod rząd atakujących jego różne części. Np. unoszenie tułowia + spięcia klasyczne + unoszenie bioder + skręty do boku kończąc tą serię plankiem 60sek. Zmienna ilość powtórzeń, dodanie ciężaru z pewnością pomoże lepiej je rozwinąć.

Zapraszam do przykładowej relacji video poniżej :

Sebastian Korneluk.

Źródło : internet.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Do góry