Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-07-02 14:35
A  A  A

Jak wzmocnić kręgosłup?

Jak wzmocnić kręgosłup?

Niezbędna jest do tego prawidłowa postawa na co dzień oraz odpowiedni rozkład napięcia mięśniowego całego tułowia, a więc nie tylko mięśni grzbietu, ale także obręczy barkowej i miednicznej, mięśni klatki piersiowej oraz brzucha.

Mięśnie muszą być nie tylko silne, ale i elastyczne.

Nasz kręgosłup źle znosi siedzenie godzinami przy komputerze, spanie na miękkim materacu, wszelkie przeciążenia, np. dźwiganie i chodzenie na wysokich obcasach.

Powinno się wykonywać proste ćwiczenia na kręgosłup, które wzmocnią i rozluźnią mięśnie pleców. Kilka propozycji:

1. Stajemy w pozycji wyprostowanej, a na głowie kładziemy niezbyt ciężką książkę. Patrzymy przed siebie i przez kilka minut chodzimy wyprostowani, równocześnie starając się utrzymać książkę na głowie.

2. Stajemy w lekkim rozkroku, ręce splatamy na pośladkach. Następnie wykonujemy skłon tak by tułów i głowa były równoległe do podłogi. Unosimy ręce mocno do góry, a łopatki ściągamy. Pogłębiamy skłony. Powtarzamy 10 razy.

3. Kładziemy się na plecach, rozstawiamy nogi ugięte w kolanach, ręce prostujemy wzdłuż tułowia. Unosimy biodra tak by uda wraz z tułowiem tworzyły linię prostą. Napinamy pośladki ale nie wypychamy bioder do przodu. Wytrzymujemy kilka sekund i robimy tak dwie serie po 10 powtórzeń.

4. Kładziemy się na brzuchu, unosimy w górę lewą nogę i prawą rękę najwyżej jak możemy. Wytrzymujemy tak kilka sekund. Następnie to samo tylko prawa noga i lewa ręka. Wykonujemy dwie serie po 10 powtórzeń.

5. Siadamy na krześle i rozstawiamy nogi, powoli schylamy tułów tak aby znalazł się między nogami i chwytamy kostki stóp od zewnątrz. Wytrzymujemy kilkadziesiąt sekund.

Te ćwiczenia zapewnią formę i zadbają o kręgosłup. Warto pamiętać, że nie możemy robić ćwiczeń na siłę jeśli jakieś sprawiają nam kłopoty. Przeforsowanie może tylko zaszkodzić.

Możemy stosować się do paru rad, które pozwolą uniknąć bolesnych dolegliwości kręgosłupa, np. nie zakładajmy nogi na nogę, nie siedźmy długo w jednej pozycji a jeśli już tak jest to co 30 min wstańmy i przeciągnijmy się, pospacerujmy choć chwilę, noszenie ciężkich zakupów rozkładajmy na obie ręce, podnosząc z ziemi nawet lekkie przedmioty starajmy się przykucnąć.

Wolne rodniki - „szkodniki” w ludzkim ciele

Wolne rodniki są to krótkotrwałe, wysoce reaktywne cząstki, które są w stanie zrobić krzywdę każdej materii oraz każdemu narządowi w organizmie człowi ...czytaj dalej »
Wolne rodniki - „szkodniki”  w ludzkim ciele
2014-09-22

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03
Powiązane artykuły
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem!
2013-10-26 17:04
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
PILATES – walka z grawitacją!

PILATES – walka z grawitacją!

„Każdy dzień jest walką z grawitacją” – mawiają często trenerzy i instruktorzy PILATES.
2013-09-20 08:11
Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Sen jest nie tylko przyjemnością i relaksem, na który każdy z nas może sobie pozwolić w ciągu doby, ale też koniecznością. Jest niezbędny, a
2013-08-18 10:49
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Ponad 85% kobiet odczuwa w pewnym momencie swojego życia bóle pleców. Większość przypadków ma swoje powody w kontuzjach tkanek miękkich podt
2013-01-20 13:24
Kalorie a zdrowie kości

Kalorie a zdrowie kości

Niedostateczne spożywanie kalorii wpływa negatywnie na zdrowie kości!
2013-01-19 16:05
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Papryka Cayenne

Papryka Cayenne

Papryka Cayenne czyli wszystko o królowej wśród przypraw
2012-12-09 10:30
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Aktywność ruchowa osób starszych powinna oddziaływać na trzy podstawowe elementy: poprawiać wydolność tlenową (aerobową),wzmacniać siłę mięś
2012-09-17 12:42
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499