Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Jak wzmocnić kręgosłup?

Jak wzmocnić kręgosłup?

Niezbędna jest do tego prawidłowa postawa na co dzień oraz odpowiedni rozkład napięcia mięśniowego całego tułowia, a więc nie tylko mięśni grzbietu, ale także obręczy barkowej i miednicznej, mięśni klatki piersiowej oraz brzucha.

Mięśnie muszą być nie tylko silne, ale i elastyczne.

Nasz kręgosłup źle znosi siedzenie godzinami przy komputerze, spanie na miękkim materacu, wszelkie przeciążenia, np. dźwiganie i chodzenie na wysokich obcasach.

Powinno się wykonywać proste ćwiczenia na kręgosłup, które wzmocnią i rozluźnią mięśnie pleców. Kilka propozycji:

1. Stajemy w pozycji wyprostowanej, a na głowie kładziemy niezbyt ciężką książkę. Patrzymy przed siebie i przez kilka minut chodzimy wyprostowani, równocześnie starając się utrzymać książkę na głowie.

2. Stajemy w lekkim rozkroku, ręce splatamy na pośladkach. Następnie wykonujemy skłon tak by tułów i głowa były równoległe do podłogi. Unosimy ręce mocno do góry, a łopatki ściągamy. Pogłębiamy skłony. Powtarzamy 10 razy.

3. Kładziemy się na plecach, rozstawiamy nogi ugięte w kolanach, ręce prostujemy wzdłuż tułowia. Unosimy biodra tak by uda wraz z tułowiem tworzyły linię prostą. Napinamy pośladki ale nie wypychamy bioder do przodu. Wytrzymujemy kilka sekund i robimy tak dwie serie po 10 powtórzeń.

4. Kładziemy się na brzuchu, unosimy w górę lewą nogę i prawą rękę najwyżej jak możemy. Wytrzymujemy tak kilka sekund. Następnie to samo tylko prawa noga i lewa ręka. Wykonujemy dwie serie po 10 powtórzeń.

5. Siadamy na krześle i rozstawiamy nogi, powoli schylamy tułów tak aby znalazł się między nogami i chwytamy kostki stóp od zewnątrz. Wytrzymujemy kilkadziesiąt sekund.

Te ćwiczenia zapewnią formę i zadbają o kręgosłup. Warto pamiętać, że nie możemy robić ćwiczeń na siłę jeśli jakieś sprawiają nam kłopoty. Przeforsowanie może tylko zaszkodzić.

Możemy stosować się do paru rad, które pozwolą uniknąć bolesnych dolegliwości kręgosłupa, np. nie zakładajmy nogi na nogę, nie siedźmy długo w jednej pozycji a jeśli już tak jest to co 30 min wstańmy i przeciągnijmy się, pospacerujmy choć chwilę, noszenie ciężkich zakupów rozkładajmy na obie ręce, podnosząc z ziemi nawet lekkie przedmioty starajmy się przykucnąć.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry