Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Jazda na rolkach. Jak radzić sobie z upadkami?

Jazda na rolkach. Jak radzić sobie z upadkami?

Ucząc się jazdy na rolkach trzeba mieć świadomość tego, że upadki w czasie jazdy są czymś naturalnym i nieuniknionym. Nauka upadania i wstawania po upadku jest elementem treningu rolkarskiego. Nawet trzymając odpowiednią postawę podczas jazdy, prędzej czy później możesz upaść. Upadek ten nie musi być jednak niekontrolowany, a doświadczony rolkarz wie, jak odpowiednio upaść. Poniżej zamieszczamy kilka cennych porad dotyczących upadania w czasie jazdy na rolkach:

1. Noś ochraniacze

Odpowiednie akcesoria ochronne pomogą chronić Twoje nadgarstki, łokcie, kolana i głowę. Pamiętaj jednak, że nie są one skuteczne w stu procentach i nawet w nich możesz doznać kontuzji. Twoja głowa jest bardzo delikatna, dłonie zawierają najmniejsze kości w Twoim ciele, a kolana i łokcie to ważne stawy – nie mogą być więc zanadto używane jako amortyzatory upadku. Upadając wykorzystuj ochraniacze. Znacznie lepiej upaść na osłonięte części ciała niż te niezabezpieczone.

2. Kontroluj upadek

Kiedy zaczynasz tracić równowagę i spodziewasz się upadku, nie patrz w dół, nie próbuj wymachiwać rękoma – to spowoduje, że jeszcze bardziej wytrącisz się z równowagi i może nawet wzmóc siłę upadku. W trakcie utraty równowagi, kiedy czujesz, że zaczynasz spadać, dobrze mieć środek ciężkości jak najbardziej pochylony. Ugnij kolana i spróbuj jak najniżej przykucnąć. Znacznie lepiej jest upaść choć trochę na bok niż prosto do przodu lub do tyłu. Jeśli upadasz w trakcie jazdy, spróbuj przed uderzeniem obrócić się bokiem i po upadku delikatnie turlać. Zredukujesz siłę uderzenia. Ważne jest, aby być rozluźnionym podczas upadku – napięte ciało to zwiększona szansa na uszkodzenia i złamania.

3. Po upadku

Nie denerwuj się ani nie zniechęcaj po upadku. Postaraj się pozostać rozluźnionym, przecież upadki na rolkach zdarzają się bez przerwy. Nawet zawodowcom zdarza się „wpadka”. Czemu więc nie miałaby zdarzyć się Tobie. Jeśli nie będziesz się stresować i zapamiętasz techniki opisane powyżej, u unikniesz uszkodzenia spiętych mięśni. Usiądź spokojnie i sprawdź czy wszystko z Tobą ok. Jeśli tak, to wstawaj i jedź dalej.

Podnosimy się po upadku:

Po upadku najlepiej przeturlać się do pozycji klęczącej, tak byś mógł podeprzeć się zarówno dłońmi jak i kolanami, zanim zaczniesz się podnosić:

  • Pozostań na kolanach, ale podnieś tors do wyprostowanej pozycji.
  • Podnieś jedno kolano do pozycji 90 stopni.
  • Oprzyj obie dłonie na uniesionym kolanie.
  • Trzymając dłonie na uniesionym kolanie, w pozycji wyprostowanej zacznij powoli się unosić.
  • Podnosząc się wyprostuj drugą nogę i wstań.
  • Ustaw się w podstawowej pozycji z rękami opartymi na biodrach i ruszaj dalej, kiedy już będziesz gotowy!

Przyswojenie sobie powyższych wskazówek sprawi, że jazda na rolkach będzie dla Ciebie trochę przyjemniejsza i znacznie bezpieczniejsza. Ponieważ upadania w czasie jazdy uniknąć sie nie da, warto nauczyć się jak to robić by nie zrobić sobie dużej krzywdy i by mimo licznych wywrotek nadal cieszyć się jazdą. 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry