Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-20 22:25
A  A  A

Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Czy możesz tak o sobie powiedzieć? Jeśli tak, to fantastycznie.

Jeśli nie, to pora zabrać się za siebie. Oto siedem powodów dla których warto ćwiczyć:

                                                         

 

1. Żeby schudnąć. Aby schudnąć o 1 kg, trzeba spalić 6000 Kcal. Kalorie najefektywniej spala się w czasie treningu aerobowego.

Dla przykładu:

- Biegnąc przez godzinę, z prędkością 1 km/5 min spala się 740 kcal.

- Jadąc na rowerze przez godzinę, z prędkością 20 km/1h spala się 570 kcal.

- Skacząc na skakance spala się ok. 550 kcal/1h.

Im bardziej ciało jest wysportowane, tym szybciej się chudnie. Kilogram mięśni spala dziesięć razy więcej kalorii, niż kilogram tłuszczu.

 

2. Żeby wymodelować sylwetkę. Najlepsza na modelowanie sylwetki jest siłownia. Pozwala rozwijać poszczególne partie mięśniowe. Na początku warto poradzić się instruktora, który doradzi jakie ćwiczenia będą sprzyjały przyrostowi masy, jakie spalaniu tłuszczu, a jakie rzeźbieniu poszczególnych części ciała. Regularne ćwiczenia na siłowni umożliwiają osiągnięcie idealnego efektu jeśli chodzi o wygląd sylwetki.

 

3. Żeby być sprawnym. Na sprawność składają się trzy elementy: siła, wytrzymałość i elastyczność. Trening siłowy wzmacnia mięśnie. Trening wytrzymałościowy poprawia kondycję, a więc podnosi efektywność pracy mięśni, płuc i serca. Ćwiczenia rozciągające poprawiają zakres ruchów i przeciwdziałają kłopotom spowodowanym  napięciem mięśni. Dobrze opracowany program treningowy rozwija te trzy elementy sprawności jednocześnie. A lepsza sprawność to lepsza jakość życia.

 

4. Żeby wyrównać ciśnienie. Wysokie ciśnienie może prowadzić do zawału lub udaru mózgu. Zajęcia sportowe, takie jak: jogging, pływanie, jazda na rowerze, aerobik, a także  ćwiczenia na orbitreku lub ergowiosłach  mogą obniżyć ciśnienie nawet o 10 mm Hg. Aktywność fizyczna uelastycznia naczynia krwionośne i nie pozwala odkładać się cholesterolowi. Ruch na świeżym powietrzu reguluje również ciśnienie w drugą stronę – podnosi je. Podczas wysiłku naczynia rozszerzają się i do krwi dostaje się więcej tlenu. Wpływa to na podniesienie się ciśnienia i poprawia tym samym samopoczucie.

 

5. Żeby zasnąć. Ruch męczy. A ruch zażywany na świeżym powietrzu dodatkowo dotlenia. Rozładowuje napięcie i stres. Systematyczny wysiłek reguluje zegar biologiczny, a to jest podstawą zdrowego snu.

 

6. Żeby poprawić nastrój. Wysiłek fizyczny to najlepsze lekarstwo na depresję i melancholię. Pocąc się oczyszczamy organizm z toksyn, przyśpieszamy pracę serca i sprawiamy, że wytwarzają się endorfiny – tzw. hormony szczęścia. Endorfiny mają działanie podobne do morfiny, a więc podnoszą próg odczuwania bólu i poprawiają nastrój. 

 

7. Żeby wyrobić w sobie dyscyplinę. Trzeba być maniakiem, żeby trzy razy w tygodniu, bez względu na pogodę, napięty plan zajęć, czy nastrój, spakować torbę i ruszyć na siłownię. Wszelka aktywność, nie tylko fizyczna, wymaga systematyczności, samodyscypliny, konsekwencji i wytrwałości. Kto potrafi narzucić sobie rygor w treningu, osiąga też sukces w innych sferach. Dyscypliny można się nauczyć. Najlepszym nauczycielem dyscypliny jest sport.

 

                                                       

 

 

Czy teraz już wiesz dlaczego ludzie aktywni dbają o formę? Czy pojmujesz już dlaczego regularny trening jest tak ważny? Bądź w formie i Ty. Zacznij ćwiczyć już od dziś!

Znaczenie snu w procesie regeneracji

Każdy przeciętny zjadacz chleba wie jak ważna dla ludzkiego organizmu jest regeneracja, ponieważ nieraz na własnej skórze odczuł jej niedobór. W poniż ...czytaj dalej »
Znaczenie snu w procesie regeneracji
2015-11-16

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03
Powiązane artykuły
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem!
2013-10-26 17:04
Walczymy ze złym nastrojem !

Walczymy ze złym nastrojem !

Przemysł psychiatryczny przekonuje miliony przygnębionych ludzi na całym świecie, że rozmaite antydepresanty są jedyną ich opcją leczenia. T
2013-09-13 23:55
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez
2013-09-12 12:53
Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Sen jest nie tylko przyjemnością i relaksem, na który każdy z nas może sobie pozwolić w ciągu doby, ale też koniecznością. Jest niezbędny, a
2013-08-18 10:49
Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu.
2013-06-12 23:58
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Rola Snu

Rola Snu

Ludzkie ciało jest niesamowitą, biologiczną maszyną. Czym większemu naciskowi jest poddawane, tym szybciej rośnie i rozwija się jego wytrzym
2013-04-15 13:13
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499