Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Czy możesz tak o sobie powiedzieć? Jeśli tak, to fantastycznie.

Jeśli nie, to pora zabrać się za siebie. Oto siedem powodów dla których warto ćwiczyć:

                                                         

 

1. Żeby schudnąć. Aby schudnąć o 1 kg, trzeba spalić 6000 Kcal. Kalorie najefektywniej spala się w czasie treningu aerobowego.

Dla przykładu:

– Biegnąc przez godzinę, z prędkością 1 km/5 min spala się 740 kcal.

– Jadąc na rowerze przez godzinę, z prędkością 20 km/1h spala się 570 kcal.

– Skacząc na skakance spala się ok. 550 kcal/1h.

Im bardziej ciało jest wysportowane, tym szybciej się chudnie. Kilogram mięśni spala dziesięć razy więcej kalorii, niż kilogram tłuszczu.

 

2. Żeby wymodelować sylwetkę. Najlepsza na modelowanie sylwetki jest siłownia. Pozwala rozwijać poszczególne partie mięśniowe. Na początku warto poradzić się instruktora, który doradzi jakie ćwiczenia będą sprzyjały przyrostowi masy, jakie spalaniu tłuszczu, a jakie rzeźbieniu poszczególnych części ciała. Regularne ćwiczenia na siłowni umożliwiają osiągnięcie idealnego efektu jeśli chodzi o wygląd sylwetki.

 

3. Żeby być sprawnym. Na sprawność składają się trzy elementy: siła, wytrzymałość i elastyczność. Trening siłowy wzmacnia mięśnie. Trening wytrzymałościowy poprawia kondycję, a więc podnosi efektywność pracy mięśni, płuc i serca. Ćwiczenia rozciągające poprawiają zakres ruchów i przeciwdziałają kłopotom spowodowanym  napięciem mięśni. Dobrze opracowany program treningowy rozwija te trzy elementy sprawności jednocześnie. A lepsza sprawność to lepsza jakość życia.

 

4. Żeby wyrównać ciśnienie. Wysokie ciśnienie może prowadzić do zawału lub udaru mózgu. Zajęcia sportowe, takie jak: jogging, pływanie, jazda na rowerze, aerobik, a także  ćwiczenia na orbitreku lub ergowiosłach  mogą obniżyć ciśnienie nawet o 10 mm Hg. Aktywność fizyczna uelastycznia naczynia krwionośne i nie pozwala odkładać się cholesterolowi. Ruch na świeżym powietrzu reguluje również ciśnienie w drugą stronę – podnosi je. Podczas wysiłku naczynia rozszerzają się i do krwi dostaje się więcej tlenu. Wpływa to na podniesienie się ciśnienia i poprawia tym samym samopoczucie.

 

5. Żeby zasnąć. Ruch męczy. A ruch zażywany na świeżym powietrzu dodatkowo dotlenia. Rozładowuje napięcie i stres. Systematyczny wysiłek reguluje zegar biologiczny, a to jest podstawą zdrowego snu.

 

6. Żeby poprawić nastrój. Wysiłek fizyczny to najlepsze lekarstwo na depresję i melancholię. Pocąc się oczyszczamy organizm z toksyn, przyśpieszamy pracę serca i sprawiamy, że wytwarzają się endorfiny – tzw. hormony szczęścia. Endorfiny mają działanie podobne do morfiny, a więc podnoszą próg odczuwania bólu i poprawiają nastrój. 

 

7. Żeby wyrobić w sobie dyscyplinę. Trzeba być maniakiem, żeby trzy razy w tygodniu, bez względu na pogodę, napięty plan zajęć, czy nastrój, spakować torbę i ruszyć na siłownię. Wszelka aktywność, nie tylko fizyczna, wymaga systematyczności, samodyscypliny, konsekwencji i wytrwałości. Kto potrafi narzucić sobie rygor w treningu, osiąga też sukces w innych sferach. Dyscypliny można się nauczyć. Najlepszym nauczycielem dyscypliny jest sport.

 

                                                       

 

 

Czy teraz już wiesz dlaczego ludzie aktywni dbają o formę? Czy pojmujesz już dlaczego regularny trening jest tak ważny? Bądź w formie i Ty. Zacznij ćwiczyć już od dziś!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry