Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Kalorie a zdrowie kości

Kalorie a zdrowie kości

Niedostateczne spożywanie kalorii wpływa negatywnie na zdrowie kości!

Czy spożywasz odpowiednią liczbę kalorii, by utrzymać silne, zdrowe kości? Niewiele jest rzeczy ważniejszych dla dobrego zdrowia niż silne kości. To kości utrzymują prawidłową strukturę ciała, ochraniają organy wewnętrzne, stanowią przyczepy dla mięśni i są magazynem wapnia. Dlatego o właściwą budowę kości powinno się dbać już za młodu! Silne kości zmniejszają ryzyko bolesnych złamań i dają silne podstawy do prowadzenia aktywnego, zdrowego i wysokojakościowego życia. Amerykańscy naukowcy odkryli, że aktywne kobiety, które były poddane diecie niskokalorycznej przez okres 5 dni, wykazały obniżone tempo formowania kości. Kobiety trenowały ponad półtorej godziny dziennie, jednak ich potrzeby energetyczne nie były zaspokajane w stosunku do wydatku kalorycznego. Nawet młode, doskonale wytrenowane sportsmenki mogą mieć obniżoną gęstość kości, jeśli trenują niewłaściwie, dostarczają organizmowi zbyt małą ilość kalorii, generalnie niewłaściwie się odżywiają i spożywają za mało wapnia.

Aby zachować zdrowe kości należy codziennie jadać regularne posiłki, dostarczające nam właściwą liczbę kalorii (szczególnie jeśli jesteśmy aktywni sportowo i spalamy w czasie treningu bardzo dużo kalorii), bogate w białko, witaminy i wapń!

Dodaj komentarz

Do góry