Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Kazeina – rodzaje oraz dawkowanie

Kazeina – rodzaje oraz dawkowanie

Kazeina jest to białko pochodzenia mlecznego, mówiąc dokładniej białko kazeinowe powstaje przez odfiltrowanie go w trakcie produkcji sera. Profil aminokwasowy tego białka jest bardzo bogaty w aminokwasy egzogenne, bcaa oraz glutaminę. Kazeinę dzielimy na dwie formy:

– kazeinian wapnia, powstaje on zanim mleko zrobi się zsiadłe,

– micelarna kazeina to druga forma białka kazeinowego, która jest białkiem najwyższej jakości, wytwarzana procesami, które nie zmieniają struktury białka, przez co białko zachowuje wysoką aktywność bilogiczną.

W pożywieniu występuje w nabiale np. w twarogu. Jeżeli chodzi o suplementy to najlepszym wyborem będzie kazeina micelarna. Białko kazeinowe tworzy w jelitach swego rodzaju zawiesinę dzięki czemu trawi się bardzo powoli i przez długi czas, stopniowo uwalnia aminokwasy do krwioobiegu. Czas wchłaniania kazeiny to ok 6-7 godzin.

Białko (kazeina) to jest idealnym wyborem w takich sytuacjach jak :
– na noc przed snem
– w dłuższej przerwie miedzy posiłkami w ciągu dnia
– rano w połączeniu z białkiem serwatkowym np. w stosunku 50/50

Dawkowanie:

jak zawsze w przypadkach odżywek białkowych, uzależnione jest 

indywidualnie od naszego zapotrzebowania, płci, wagi.

Porcja dla kobiet to ok 25-30g jednorazowo 1-2 razy dziennie.

Porcja dla mężczyzn (70-85kg) powinna wynosić ok 30g białka na porcję.

Powyżej 85-90kg porcja to ok 40-45g czystego białka na porcję.

Autor artykułu :

Rafał Grad – dietetyk, trener oraz czynny kulturysta

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry