Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-14 13:28
A  A  A

Korzyści ze sprawności fizycznej

Korzyści ze sprawności fizycznej

1. Więcej energii

Gimnastyka sprawi, że poczujesz w sobie więcej energii. Gdy naukowcy z uniwersytetu w Nowym Orleanie poprosili 42 ochotników, aby ocenili swój nastrój przed i po 50-minutowej lekcji aerobiku, większość badanych stwierdziła, że po dawce wysiłku czuli mniejsze napięcie i mniejsze zmęczenie. W 1997 r. badacze odkryli, że szybko 10-minutowy marsz daje więcej energii niż zjedzenie słodkiego batonika. Jak to możliwe? Gimnastyka pobudza wytwarzanie hormonów, które poprawiają samopoczucie. Wystarczy kilka treningów, aby wzrosła pojemność płuc, co z kolei zwiększa wytrzymałość organizmu.

2. Mniej stresów

Zaledwie jedno proste ćwiczenie może złagodzić stres i niepokój. Badacze z uniwersytetu Indiana za pomocą testów psychologicznych mierzyli poziom niepokoju u 15 ochotników przed i po 20-minutowej jeździe na rowerze treningowym. Wszyscy badani stwierdzali, że w ciągu godziny lub dwóch po treningu czują się znacznie spokojniejsi.

3. Bystrzejszy umysł

Gimnastyka może zwiększać kreatywność. Badacze z angielskiego uniwersytetu Middlesex sprawdzali twórcze myślenie 63 ochotników w dwóch sytuacjach: po treningu aerobiku i po oglądaniu filmów wideo. Uczestnicy eksperymentu myśleli pozytywniej i bardziej twórczo po treningu.

4. Zdrowsze tętnice

Aktywność fizyczna podnosi poziom lipoprotein wysokiej gęstości, czyli tak zwanego dobrego cholesterolu HDL, nawet o 20 %. HDL pomaga organizmowi w pozbywaniu się złego cholesterolu LDL, przyczyniającego się do zwężenia tętnic. Badania dowodzą, że HDL nie pozwala, aby LDL przenikał przez ściany naczyń i przenosi go tam gdzie jest nieszkodliwy. Kolejna korzyść dla tętnic- po intensywnym ćwiczeniu poziom cząsteczek tłuszczu we krwi, zwanych trójglicerydami, może spadać nawet o 40 %. Ruch pomaga przekształcać trójglicerydy w kwasy tłuszczowe, które są łatwo spalane i dostarczają energii. Ilekroć ćwiczysz tracisz nagromadzony tłuszcz.

5. Większa odporność

Gdy zaczynasz ćwiczyć, serce pracuje intensywniej, zwiększa się odporność organizmu co pozwala łatwiej zwalczać infekcje.

6. Zmniejszenie ryzyka chorób serca

Ludzie prowadzący aktywny tryb życia i regularnie uprawiający ćwiczenia fizyczne wykazują o połowę mniejsze ryzyko zachorowania na choroby serca. Również otyli, którzy są bardziej aktywni, znajdują się w grupie osób o mniejszym ryzyku zapadalności na choroby serca i cukrzycę w porównaniu do osób, które borykają się z otyłością i nie ćwiczą. 

 

Wolne rodniki - „szkodniki” w ludzkim ciele

Wolne rodniki są to krótkotrwałe, wysoce reaktywne cząstki, które są w stanie zrobić krzywdę każdej materii oraz każdemu narządowi w organizmie człowi ...czytaj dalej »
Wolne rodniki - „szkodniki”  w ludzkim ciele
2014-09-22

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się być uzasad ...czytaj dalej »
Jagoda Acai
2013-10-25

Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Sen jest nie tylko przyjemnością i relaksem, na który każdy z nas może sobie pozwolić w ciągu doby, ale też koniecznością. Jest niezbędny, aby prawidł ...czytaj dalej »
Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!
2013-08-18
Powiązane artykuły
Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Ponad 85% kobiet odczuwa w pewnym momencie swojego życia bóle pleców. Większość przypadków ma swoje powody w kontuzjach tkanek miękkich podt
2013-01-20 13:24
Kalorie a zdrowie kości

Kalorie a zdrowie kości

Niedostateczne spożywanie kalorii wpływa negatywnie na zdrowie kości!
2013-01-19 16:05
Papryka Cayenne

Papryka Cayenne

Papryka Cayenne czyli wszystko o królowej wśród przypraw
2012-12-09 10:30
Kijki do chodzenia Nordic Walking

Kijki do chodzenia Nordic Walking

Wybierając długość kijka powinniśmy wziąć pod uwagę takie czynniki jak wzrost osoby, długość kroku, ruchomość w stawach, proporcje kończyn,
2012-09-11 14:23
Smukłe ciało bez chwili nudy-Orbitrek

Smukłe ciało bez chwili nudy-Orbitrek

Wraz z wzrostem popularności wśród ludzi zdrowego i aktywnego trybu życia, powstało wiele urządzeń mających ułatwić i urozmaicić ćwiczenia.
2012-09-08 11:23
Imbir i jego właściwości.

Imbir i jego właściwości.

Ta roślina jest jedną z najstarszych roślin leczniczych, jak również przyprawowych. Zawiera wapń, magnez, fosfor i potas.
2012-08-30 16:26
Nordic Walking…w wodzie!

Nordic Walking…w wodzie!

Nordic Walking jest dyscypliną, którą można uprawiać nie tylko na lądzie! Okazuje się, że maszerować można również w…wodzie.
2012-08-20 13:01
Cellulit. Czy da się go zwalczyć?

Cellulit. Czy da się go zwalczyć?

Cellulit jest pofałdowaną tkanką tłuszczową, nazywaną często „skórką pomarańczową”, która gromadzi się na pośladkach oraz udach.
2012-08-18 22:04
Cztery sekrety zdrowych kości

Cztery sekrety zdrowych kości

Wapń w diecie jest bardzo ważny dla utrzymania zdrowych kości. Większość spożywanego wapnia powinno pochodzić ze wszystkich źródeł żywności
2012-08-14 15:52
Jak wysoki poziom cholesterolu wpływa na twoje ciało?

Jak wysoki poziom cholesterolu wpływa na twoje ciało?

W ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci, choroba wieńcowa stała się główną przyczyną śmierci w Stanach Zjednoczonych. Palenie tytoniu, otyłoś
2012-08-14 14:14
Cholesterol i zdrowe ciało

Cholesterol i zdrowe ciało

Czym jest to co nazywamy cholesterolem? Dowiedz się co musisz wiedzieć na temat cholesterolu i o zdrowiu ciała.
2012-08-14 14:10
Sałatka z gotowanym kurczakiem i selerem

Sałatka z gotowanym kurczakiem i selerem

Przepis na pożywną sałatkę z kurczakiem i selerem.
2012-08-14 11:31
Bieganie - większa wydolność i zdrowie dla organizmu

Bieganie - większa wydolność i zdrowie dla organizmu

Jak już doskonale wiemy bieganie ma bardzo korzystny wpływ dla naszego organizmu.
2012-08-13 15:58
Bezkonkurencyjna potęga natury - siemię lniane

Bezkonkurencyjna potęga natury - siemię lniane

Siemię lniane jest najczęściej wykorzystywane w medycynie naturalnej. Profilaktyka i osłona w chorobach nowotworowych, menopauzie, chorobach
2012-07-11 12:25
Picie alkoholu jest zdrowe! Gdy pijesz czerwone wino

Picie alkoholu jest zdrowe! Gdy pijesz czerwone wino

Wypijając dwie szklaneczki czerwonego wina dziennie, spada możliwość zawału serca o 40%! Aby picie czerwonego wina mogło przynieść korzystne
2012-07-11 12:12
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499