Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Leucyna, Izoleucyna i Walina są jak: Kacper, Melchior i Baltazar.

Leucyna, Izoleucyna i Walina są jak: Kacper, Melchior i Baltazar.

Leucyna, Izoleucyna i Walina są jak: Kacper, Melchior i Baltazar.

Trzej królowie, niezbędni do prawidłowego rozwoju białek mięśniowych czyt. nie tylko rozrostu bicepsów ale też prawidłowego wzrostu narządów i różnych struktur w naszym ciele !

Zapraszamy !

Dzisiaj zajmiemy się jednym z nich – Aminokwasem egzogennym (czyli takim który musi dostarczyć z zewnątrz)

LECUYNA.
Leucyna należy do grupy aminokwasów rozgałęzionych z tego powodu, że gdy narysujemy sobie jej wzór strukturalny ma ona podobnie jak jej siostry wiele rozgałęzień. No i to by było na tyle, dobranoc.

Ktoś zawiedziony, że tylko tyle ?
Luz…

Żartowałem i już pędzę dalej !

Badania naukowe dowodzą, że dla utrzymania lub uzyskania optymalnie wysokiego poziom wzrostu białek mięśniowych (MPS) Dieta MUSI być bogata w odpowiednią ilość Naszej psiapsiółki Leucynki.

Dzieje się tak dlatego ( ale nie tylko, gdyż na ten proces wpływa jeszcze wiele innych czynników – chociażby poziom nawodnienia, o którym WIĘKSZOŚĆ osób zapomina ) , więc dzieje się tak dlatego, że odpowiednie porcje tj. 10-15 g/ dobę,  2-4 g / posiłek aktywują dwie kolejne Panie o dźwięcznych imionach- pAKT i mTOR. Są to kinazy odpowiedzialne za Anabolizm mięśniowy. Istnieje masa innych aktywatorów takich jak chociażby HMB, Insulina czy IGF-1.

PRÓG LEUCYNOWY

Jak już wcześniej wspomniałem do optymalnej aktywacji MPS niezbędny jest taki poziom leucyny który przekroczy próg, nie ma pół środków i mniejsza ilość aminokwasu W OGÓLE nie spowoduje PRZYROSTU BICKA – Ten system działa wedle dewizy  „wszystko albo nic”.

Progu tego musimy szukać sami, po omacku.
Zazwyczaj wynosi on ok 2-4 g u osób mało i średnio wytrenowanych.

Badania niejednoznacznie wskazują, że trening oporowy obniża próg zaś inne, że go podwyższa i za tą teorią bardziej obstaję.

Aby zaaplikować ok 3-4 g leucyny trzeba wszamać np.
130 g wołowiny
140 g wieprzowiny
ok. 3-4 swojskich jaj

Produkty uboższe w leucynę to np. mleko którego trzeba by było wypić 1 litr.

Teraz troch suchych faktów:

– Należy stosować system żywienia gdzie w skład większości posiłków wchodzą pełnowartościowe białka
– Jeśli chcesz być duży i zdrowy pamiętaj, że musisz zadbać o odpowiednią ilość Leucyny w każdym posiłku
– Odpowiednia ilość leucyny po treningu jest jak zmiana majtek- OBOWIĄZKOWA
– Przy wszelakich schorzeniach, problemach z układem trawiennym, zaniku mięśni warto użyć suplementu BCAA by wspomóc chorego
– Odradzałbym odżywki BCAA w stosunkach 4;1;1 , 8;1;1 ,16,1,1 ze względu na powstawanie OPORNOŚCI LEUCYNOWEJ po zbyt wielkiej dawce tego właśnie aminokwasu. Standardowe BCAA 2:1:1 będą najlepszym rozwiązaniem.

Autor: Diet Doctors

https://www.facebook.com/dietdoctorsclinic/

Phillips S. 2014. A brief review of critical processes in exercise-induced muscular hypertrophy. Sports Med 44(1):71–7

Lysenko E.A., Vepkhvadze T.F., Lednev E.M., Vinogradova O.L., Popov D.V. (2016) Branched-chain amino acids administration suppresses endurance exercise-related activation of ubiquitin proteasome signaling in trained human skeletal muscle. Physiol Sci. 2016 Dec 3.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry