Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-12-03 14:55
A  A  A

Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas

Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas

Czym jest leucyna? Jak działa? Jakie ma właściwości? Jak ją stosować?

Na wszystkie te pytania w poniższym tekście odpowiada dietetyk i kulturysta Rafał Grad, pracujący w jednym z najbardziej renomowanych w Polsce sklepów z odżywkami i suplementami diety - SupleShop w Tychach (Al. Bielska 135c - osiedle: CZTERY PORY ROKU).

http://www.supleshop.pl/

Zapraszamy do lektury!

 

 

                                                        

 

 

Co to jest leucyna?

Leucyna to aminokwas egzogenny czyli taki, który musi być dostarczany z zewnątrz do naszego organizmu, gdyż nasz organizm nie jest w stanie sam go produkować. Wchodzi ona w skład dobrze znanych aminokwasów rozgałęzionych BCAA.

 

Właściwości BCAA:

  • odczuwamy dzięki nim dużo mniejsze zmęczenie podczas wysiłku fizycznego

  • są źródłem energii

  • chronią nas przed katabolizmem czyli rozpadem mięśni

  • są najbardziej anaboliczne, najszybciej regenerują nasze włókna mięśniowe

 

Leucyna zwiększa syntezę białek oraz potęguje działanie anaboliczne insuliny. Przyjęcie dodatkowej dawki leucyny po treningu spowoduje lepsze wykorzystanie okna anabolicznego. Nie mniej jednak powinna być ona przyjmowana z innymi suplementami.

 

Żeby leucyna spotęgowała działanie insuliny potrzebujemy energii, czyli węglowodanów. Natomiast zwiększenie syntezy białek jest możliwe jeżeli dostarczymy pełen profil aminokwasowy po treningu.

 

Jak powinna wyglądać taka suplementacja?

Po treningu: carbo (40-50g) + bcaa (5-10g) + glutamina (5-10g) + serwatka (30-45g białka) + dodatkowa porcja leucyny (5-7g). Oczywiście taki szejk należy wypić bezpośrednio po treningu w szatni.

 

Leucyny w większej dawce można jeszcze dodatkowo przyjmować przed rozpoczęciem treningu siłowego. Należy wówczas przyjąć laucynę w podobnej dawce - około 5g wraz z porcją BCAA lub jakimś suplementem przed treningowym.

Istnieje również filozofia przyjmowania dodatkowych porcji leucyny rano po przebudzeniu lub do posiłków. Ma ona jednak wówczas mniejszy wpływ na regenerację mięśni. Znacznie rozsądniej jest przyjmować ją jednak przed lub po treningu.

 

Oto kilka propozycji suplementów :

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt6396

 

 

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt11143

 

 

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt7127

 

 

 

 

Rafał Grad

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz poznać więcej ciekawostek ze świata suplementacji, odżywiania i zdrowego trybu życia, czytaj regularnie nasz portal. Wszystkie omówione powyżej produkty dostępne sa na stronie internetowej: www.supleshop.pl

 

NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)

Co jeść przed i po treningu...każdy pewnie zadaje sobie to pytanie a ja napiszę krótko po prostu posiłek - siłownia - posiłek. bo jest to jedyna słus ...czytaj dalej »
NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI  ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)
2015-12-24

Suplementy wspomagające rozwój masy mięśniowej

W poniższym artykule przedstawiamy suplementy wspomagające rozwój masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Suplementy wspomagające rozwój masy mięśniowej
2015-12-22

Badania dotyczące BCAA

BCAA już od wielu lat są nieodłączą częścią suplementacji każdego sportowca. Naukowcy cały czas prowadzą badania potwierdzające niesamowity potencjał ...czytaj dalej »
Badania dotyczące BCAA
2015-11-26
Powiązane artykuły
Aminokwasy rozgałęzione (BCAA)

Aminokwasy rozgałęzione (BCAA)

BCAA są to aminokwasy rozgałęzione, w których skład wchodzi L-leucyna, L-walina i L-isoleucyna. Są to aminokwasy, których organizm nie potra
2015-11-09 15:09
BCAA, GLUTAMINA, L-KARNITYNA – krótki opis substancji

BCAA, GLUTAMINA, L-KARNITYNA – krótki opis substancji

Poniższy tekst jest krótkim opisem trzech substancji odżywczych, znajdujących się w wielu odżywkach stosowanych przez sportowców: BCAA, glut
2014-04-15 20:29
Przegląd odżywek i suplementów diety

Przegląd odżywek i suplementów diety

Które suplementy tak naprawdę działają, a które nie? Sami przeczytajcie.
2013-11-15 14:21
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę.
2013-11-07 13:22
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej.
2013-11-04 08:06
Dlaczego warto spożywać białko?

Dlaczego warto spożywać białko?

Białko to bardzo ważny składnik odżywczy potrzebny człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania. Białka naprawiają komórki ciała, budują i reg
2013-01-18 18:39
Aminokwasy rozgałęzione BCAA w sportach wytrzymałościowych

Aminokwasy rozgałęzione BCAA w sportach wytrzymałościowych

Dowiedz się jak prawidłowo zażywać i dawkować Aminokwasy BCAA
2012-10-03 13:28
Sposób na zakwasy

Sposób na zakwasy

Zakwasy są efektem przetrenowania lub niewystarczającej rozgrzewki przed treningiem. Dopadają każdego, kto dopiero zaczyna przygodę ze sport
2012-08-24 09:09
Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

W minioną sobotę tj. 04.03.2017r. odbyła się druga edycja gali walk- Octagon No Mercy.
2017-03-07 16:55
III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

W dniach 01-02.04.2017 w Hali Zapaśniczej w Rudzie Śląskiej przy ul. Bytomskiej 13 w dzielnicy Orzegów odbędą się: III Puchar Polski oraz IV
2017-02-27 13:56
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499