Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Leucyna – najbardziej anaboliczny aminokwas

Leucyna – najbardziej anaboliczny aminokwas

Czym jest leucyna? Jak działa? Jakie ma właściwości? Jak ją stosować?

Na wszystkie te pytania w poniższym tekście odpowiada dietetyk i kulturysta Rafał Grad, pracujący w jednym z najbardziej renomowanych w Polsce sklepów z odżywkami i suplementami diety – SupleShop w Tychach (Al. Bielska 135c – osiedle: CZTERY PORY ROKU).

http://www.supleshop.pl/

Zapraszamy do lektury!

 

 

                                                        

 

 

Co to jest leucyna?

Leucyna to aminokwas egzogenny czyli taki, który musi być dostarczany z zewnątrz do naszego organizmu, gdyż nasz organizm nie jest w stanie sam go produkować. Wchodzi ona w skład dobrze znanych aminokwasów rozgałęzionych BCAA.

 

Właściwości BCAA:

  • odczuwamy dzięki nim dużo mniejsze zmęczenie podczas wysiłku fizycznego

  • są źródłem energii

  • chronią nas przed katabolizmem czyli rozpadem mięśni

  • są najbardziej anaboliczne, najszybciej regenerują nasze włókna mięśniowe

 

Leucyna zwiększa syntezę białek oraz potęguje działanie anaboliczne insuliny. Przyjęcie dodatkowej dawki leucyny po treningu spowoduje lepsze wykorzystanie okna anabolicznego. Nie mniej jednak powinna być ona przyjmowana z innymi suplementami.

 

Żeby leucyna spotęgowała działanie insuliny potrzebujemy energii, czyli węglowodanów. Natomiast zwiększenie syntezy białek jest możliwe jeżeli dostarczymy pełen profil aminokwasowy po treningu.

 

Jak powinna wyglądać taka suplementacja?

Po treningu: carbo (40-50g) + bcaa (5-10g) + glutamina (5-10g) + serwatka (30-45g białka) + dodatkowa porcja leucyny (5-7g). Oczywiście taki szejk należy wypić bezpośrednio po treningu w szatni.

 

Leucyny w większej dawce można jeszcze dodatkowo przyjmować przed rozpoczęciem treningu siłowego. Należy wówczas przyjąć laucynę w podobnej dawce – około 5g wraz z porcją BCAA lub jakimś suplementem przed treningowym.

Istnieje również filozofia przyjmowania dodatkowych porcji leucyny rano po przebudzeniu lub do posiłków. Ma ona jednak wówczas mniejszy wpływ na regenerację mięśni. Znacznie rozsądniej jest przyjmować ją jednak przed lub po treningu.

 

Oto kilka propozycji suplementów :

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt6396

 

 

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt11143

 

 

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt7127

 

 

 

 

Rafał Grad

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz poznać więcej ciekawostek ze świata suplementacji, odżywiania i zdrowego trybu życia, czytaj regularnie nasz portal. Wszystkie omówione powyżej produkty dostępne sa na stronie internetowej: www.supleshop.pl

 

Dodaj komentarz

Do góry