Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-07-31 08:15
A  A  A

Lodówka po treningu!

Lodówka po treningu!

Zimna kąpiel poprawi twoje samopoczucie i przyśpieszy regenerację!

Po treningu Twoje nogi czują się jak w zatłoczonym pociągu w upalny dzień, w którym dodatkowo konduktor omyłkowo włączył ogrzewanie. Ostatnią rzeczą, o jakiej marzyłbyś w takiej sytuacji, to gorący prysznic. Podobnie jest z Twoimi nogami, chyba, że chcesz je ugotować. Zimna kąpiel łagodzi stany zapalne mięśni i stawów, w efekcie powodując zmniejszenie dyskomfortu spowodowanego treningiem. Przyśpiesza utylizację produktów przemiany materii w Twoich mięśniach, co oznacza szybszą regenerację.

 

                  BIEGANIE   

 

Zawodowi biegacze przyznają się, że zimne kąpiele pozwalają im lepiej poczuć się po treningu czy zawodach. Znane są obrazki Marii Mutoli, specjalistki na 800 metrów z Mozambiku, która od razu po biegu szła do strefy z napojami i zamiast wyciągnąć izotonik, wskakiwała do pojemnika wypełnionego lodem i zimnymi napojami.

 

                 ZIMNA KĄPIEL     

 

Nie musisz jak Mutola po treningu wskakiwać do lodowatej wanny. Zacznij od wody letniej, która będzie miłym ochłodzeniem po wysiłku, po czym zmniejszaj stopniowo dopływ ciepłej wody. Naukowcy sugerują, że aby skorzystać z dobrodziejstw zimnych kąpieli, wystarczy 10 minut w wodzie o temperaturze 15 stopni Celsjusza.

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Znaczenie snu w procesie regeneracji

Każdy przeciętny zjadacz chleba wie jak ważna dla ludzkiego organizmu jest regeneracja, ponieważ nieraz na własnej skórze odczuł jej niedobór. W poniż ...czytaj dalej »
Znaczenie snu w procesie regeneracji
2015-11-16

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04
Powiązane artykuły
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania.
2015-05-02 17:37
Wiosenny motywator biegacza!

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia s
2015-05-02 16:44
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.
2014-09-06 23:29
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499