Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Lodówka po treningu!

Lodówka po treningu!

Zimna kąpiel poprawi twoje samopoczucie i przyśpieszy regenerację!

Po treningu Twoje nogi czują się jak w zatłoczonym pociągu w upalny dzień, w którym dodatkowo konduktor omyłkowo włączył ogrzewanie. Ostatnią rzeczą, o jakiej marzyłbyś w takiej sytuacji, to gorący prysznic. Podobnie jest z Twoimi nogami, chyba, że chcesz je ugotować. Zimna kąpiel łagodzi stany zapalne mięśni i stawów, w efekcie powodując zmniejszenie dyskomfortu spowodowanego treningiem. Przyśpiesza utylizację produktów przemiany materii w Twoich mięśniach, co oznacza szybszą regenerację.

 

                  BIEGANIE   

 

Zawodowi biegacze przyznają się, że zimne kąpiele pozwalają im lepiej poczuć się po treningu czy zawodach. Znane są obrazki Marii Mutoli, specjalistki na 800 metrów z Mozambiku, która od razu po biegu szła do strefy z napojami i zamiast wyciągnąć izotonik, wskakiwała do pojemnika wypełnionego lodem i zimnymi napojami.

 

                 ZIMNA KĄPIEL     

 

Nie musisz jak Mutola po treningu wskakiwać do lodowatej wanny. Zacznij od wody letniej, która będzie miłym ochłodzeniem po wysiłku, po czym zmniejszaj stopniowo dopływ ciepłej wody. Naukowcy sugerują, że aby skorzystać z dobrodziejstw zimnych kąpieli, wystarczy 10 minut w wodzie o temperaturze 15 stopni Celsjusza.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry