Jesteś tutaj
Dom > Fitness > LOW IMPACT AEROBICK – delikatna forma AEROBIKU!

LOW IMPACT AEROBICK – delikatna forma AEROBIKU!

Słowo aerobik jest dość szerokie i pojemne. Definiowane jest jako system treningu oparty na intensywnej wymianie tlenowej. W praktyce oznacza jednak zajęcia grupowe, polegające na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń fizycznych w rytm muzyki. 

 

http://www.bodyinfo.pl/aerobik-najpopularniejsza-wsrod-pan-forma-aktywnosci.a1494

Istnieje kilka rodzajów aerobiku, a jedną z nich jest Low impact aerobick!!!

 

                   

 

Wikipedia donosi, że Low impact aerobick to ćwiczenia, w których bierze udział duża grupa mięśni i w których przynajmniej jedna noga ma cały czas kontakt z podłogą. Są to ćwiczenia o stosunkowo małej intensywności. Tego rodzaju ćwiczenia powstały ze względu na mniejsze ryzyko kontuzji w porównaniu z metodą Hi impact. Ćwiczenia są raczej proste, dostosowane do osób początkujących. Opierają się na tak zwanej pozycji bazowej ciała, czyli lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy oraz napiętych mięśniach pośladków i brzucha. Zapobiega to nadmiernemu obciążeniu stawów. Low impact to ćwiczenia idealne dla osób starszych, ociężałych czy nawet kobiet w ciąży.

 

                                                       

 

LOW IMPACT AEROBICK to jedna z wielu form AEROBIKU, słynąca z mniejszej intensywności i przeznaczona dla osób mniej zaawansowanych.

 

Low Impact Aerobik to aerobik baz podskoków, utrzymany w spokojniejszym tempie.  Jest on świetną alternatywą dla osób otyłych, chorujących na serce i innych, którym nie zaleca się bardzo intensywnych ćwiczeń.

Tradycyjny aerobik jest treningiem opartym na intensywnej wymianie tlenowej. Charakterystyczne jest szybkie tempo ćwiczeń, które doskonale wpływa na poprawę kondycji fizycznej. Jednak nie każdemu wychodzi na zdrowie tak intensywny wysiłek. 

Zdecydowanie nie powinny go uprawiać osoby chorujące na serce. W żadnym wypadku nie poleca się ich również osobom z nadciśnieniem tętniczym. A to dlatego, że intensywne ćwiczenia aerobowe gwałtownie podnoszą ciśnienie krwi. Tak wymagającego treningu nie powinny również uprawiać ludzie otyli, ponieważ mogłoby to narazić na szwank ich kości i stawy. Szybkie tempo i liczne podskoki mogą zaszkodzić też osobom po pięćdziesiątym roku życia, które nigdy wcześniej intensywnie nie ćwiczyły.

 

                                         

Low-impact – bezpieczny aerobik
Mając na względzie cała tę rzeszę osób, którym tradycyjne ćwiczenia aerobowe nie służą, skonstruowano inną, mniej wyczerpującą, wersję aerobiku. W 1986 roku w USA powstał Low-impact aerobic. Jest to trening idealny dla tych, którzy chcą pozostać w dobrej kondycji mimo problemów zdrowotnych czy nadwagi. 

Low-impact aerobic składa się z rytmicznych ruchów, które angażują najważniejsze duże grupy mięśniowe. W tych ćwiczeniach co najmniej jedna noga jest w stałym kontakcie z podłogą, dzięki czemu kości i stawy nie są nadmiernie obciążone. Ryzyko kontuzji czy obrażeń wynikających z tradycyjnego aerobiku zostało praktycznie wyeliminowane.

Dlatego też low-impact aerobic mogą uprawiać osoby otyłe, seniorzy, a nawet kobiety w ciąży. Jest to odpowiedni system ćwiczeń zarówno dla ludzi, którzy zamierzają potrenować od czasu do czasu, jak i dla tych, którzy regularnie odwiedzają Klub Fitness.

 

 

Inne formy AEROBIKU to:

– STEP

http://www.bodyinfo.pl/trening-na-stepie–idealny-na-spalanie-kalorii.a1709

– FAT BURNING

http://www.bodyinfo.pl/fat-burning-ciekawa-forma-aerobiku.a2065

– AEROBIK DANCE

http://www.bodyinfo.pl/aerobic-dance–wyjatkowa-forma-aerobku.a2042

– TBC

http://www.bodyinfo.pl/tbc-total-body-conditioning.a16

 

 

Dodaj komentarz

Do góry