Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2016-07-08 13:00
A  A  A

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć  etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. Jednak spora część osób spotyka się z problemem nadmiernego wzrostu poziomu tkanki tłuszczowej podczas etapu budowania masy, i właśnie w tym artykule skupimy się na tym jak zminimalizować wzrost niechcianego tłuszczu który będzie zasłaniał efekty naszej ciężkiej pracy i diety ''na masie ''.

Metoda która ma nam pomóc by za bardzo nie obrosnąć w tłuszcz to metoda:

tzw.MINI CUT(OKRESOWY DEFICYT KALORYCZNY)

Jest to metoda którą mało osób wprowadza do swojego planu w okresie budowania masy, nieustannie goniąc za rozmiarami i kilogramami na wadze i tu właśnie leży problem. Trzeba na chwile schować swoje ego do kieszeni i pomyśleć logicznie że podczas tego okresu nie liczy się tylko liczba na wadze ale przede wszystkim to co widzimy w lustrze i to właśnie powinien być główny wyznacznik naszego celu.

Na czym polega metoda Mini cut? Polega na obniżeniu swojej podaży kalorycznej na krótki okres 4 maksymalnie 6 tygodni.Po której ponownie wracamy do nadwyżki kalorycznej. Przykładowo mężczyzna ważący około 80 kg którego zapotrzebowanie do budowy masy mięśniowej wynosi 4000 kcal z czego rozkład makroskładników to 200g białka, 575g węglowodanów i 100 g tłuszczy, wdrażając te metodę obcinamy od 20 do 30% naszego dziennego zapotrzebowania. Po obniżce 30% nasze zapotrzebowanie będzie wynosić 2800 kcal z czego większość kalorii które obcinamy powinna pochodzić z węglowodanów przykładowo zostanie nam 180g białka, 375g węglowodanów i 65g tłuszczy. Do tego w tym okresie warto dołożyć do naszego planu treningowego 2 lub 3 sesje treningu cardio lub interwałowego. Najlepiej by sesje te odbywały się bezpośrednio po treningu siłowym bądź na czczo.

Kiedy ją stosować? Ten patent sprawdza się w momencie gdy długo pozostajemy w nadwyżce kalorycznej, nasze przyrosty są już znikome, brakuje nam apetytu żeby pochłonąć jeszcze większe ilości jedzenia, motywacja do treningu spadła a uważamy że nie zbudowaliśmy wystarczającej muskulatury bo rozpocząć redukcje wtedy warto ją zastosować by powrócić na właściwą ścieżkę.

Jak działa? Nasz organizm przyzwyczajony do kilkumiesięcznej nadwyżki kalorycznej, zmęczony trawieniem dużej ilości pokarmów, dostaje szoku po tak gwałtownym obcięciu dostarczanych  makroskładników, poprzez zmniejszoną ilość pożywienia oraz treningi cardio bądź interwały dostaje sygnał że powinien rozpocząć redukcje wagi a co za tym idzie tkanki tłuszczowej. Wprowadzenie tak krótkiego deficytu spowoduje że pozbędziemy się wody podskórnej, nadmiernej tkanki tłuszczowej, damy odpocząć naszemu organizmowi oraz my odpoczniemy psychicznie od tak dużej ilości jedzenia a nie spowoduje to utraty naszych ciężko zbudowanych mięśni. Glikogen którego wartość znacznie się zmniejszy podczas tego deficytu w momencie gdy wrócimy do nadwyżki kalorycznej powróci do nas ze zdwojoną siłą ponieważ ma on predyspozycje do nadkompensacji to oznacza że glikogen który pozostaje przez dłuższy okres na niskim poziomie odbudowuje się w nadmiarze co pozwoli nam z powrotem wrócić do budowania masy ze zdwojoną siłą i motywacji.

Maciej Chojnacki .

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.

Czym jest trening funkcjonalny, kiedy i jak go stosować? Przykładowy plan. ...czytaj dalej »
Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.
2016-02-01

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia ...czytaj dalej »
Przedstartowa dieta Phila Heath'a
2015-12-01
Powiązane artykuły
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
Odżywki na masę (gainery) - rodzaje i dawkowanie

Odżywki na masę (gainery) - rodzaje i dawkowanie

Odżywki "na masę" czyli gainery to produktu węglowodanowo białkowe, do których dodawane są również witaminy , minerały, kreatyna oraz osobno
2015-11-06 13:44
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym".
2014-05-06 19:59
Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Podstawą dobrze zaplanowanej diety jest świadomość swojego zapotrzebowania kalorycznego, dzięki czemu waga się nie zmienia.
2014-04-29 20:35
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej.
2013-11-04 08:06
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 21:04
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 12:42
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499