Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Mięsny manifest

Mięsny manifest

Słyszeliście to już wcześniej: Jedzenie czerwonego mięsa powoduje raka. To prowadzi do udaru, To cię zabije. Tak zwani „eksperci” zostały wydają takie  ostrzeżenia od lat, więc co jest prawdą?

Cóż, niektóre produkty – jak wino i czekolada – mają swoje zalety, jeżeli są spożywane z umiarem, a  to samo odnosi się do czerwonego mięsa. „Wołowina jest z natury najlepszą multiwitaminą”, mówi Dave Zino, szef kuchni Związku Narodowego Cattlemen’s. Składa się  z 10 niezbędnych składników odżywczych, takie jak cynk, żelazo, witaminy z grupy B oraz białka.

„Wołowina jest tak aromatyczna, nie ma zbyt wiele musisz z tym zrobić”, mówi Pat LaFrieda, jeden z czwartej generacji  rzeźników, którego wysokiej jakości mięso podawane jest w ponad tysiącu najlepszych w kraju restauracji. „Wszystko co musisz zrobić, to grillować ‚ wszystko, czego potrzebujesz to nóż i widelec.”

Niezależnie, czy mięso duszone, pieczone, gotowane na parze lub z grilla, nadszedł czas, aby odkrywać zalety bycia mięsożerca.

Budowa mięśni i utrata tłuszczu

Chude mięso wołowe jest kompletnym źródłem białka, zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy niezbędne do budowy i utrzymania masy mięśniowej.

Porcja (stek)  zawiera 22 gram białka, które, jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, to może pomóc zażegnać głód i czuć się pełniejszym na dłużej.

Badanie przeprowadzone przez krajową agencję nauki w Australii, że u otyłych mężczyzn przy użyciu wysoko białkowej diety(z chudego czerwonego mięsa) zmniejszył się poziom tłuszczu bardziej efektywnie niż na diecie z większą ilością węglowodanów.

Zdrowie

Czerwone mięso zawiera duże ilości cynku.

Wysoki poziom cynku w czerwonym oddziale mięsie, cynk pomaga skrócić czas trwania przeziębień.

„Czerwone mięso dostarcza również witaminy B12,” mówi Jim White, RD, rzecznik Amerykańskiego Towarzystwa Dietetycznego.

„To pomaga organizmowi zrobić DNA i utrzymuje nerwy i czerwone krwinki zdrowe.”

Serce

2012 Badania opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition, że uczestnicy, którzy jedli wyłącznie chuda wołowinę w ich codziennej diecie doświadczyła 10% obniżenia stężenia cholesterolu frakcji LDL (złego) cholesterolu.

Seks

Cynk w wołowinie jest niezbędny do produkcji testosteronu – który pomaga zwiększyć popęd płciowy – i może pomóc obniżyć poziom prolaktyny we krwi.

Prolaktyna jest substancją chemiczną mózgu odpowiedzialnej za okresu refrakcji: czas potrzebny, aby dostać go z powrotem w górę w serii 2 i 3. Mniej prolaktyny, mniejsza regeneracja.

Wniosek

Wołowina nie jest jednak złym mięsem jeśli jest spożywana w odpowiednich porcjach. Nie zaszkodzi a nawet pomoże!

Dodaj komentarz

Do góry