Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-06-21 14:54
A  A  A

Nawadnianie organizmu podczas treningu

Nawadnianie organizmu podczas treningu

Wiadomo, że w czasie wysiłku fizycznego tracimy dużo wody poprzez pocenie się, dlatego trzeba uzupełniać jej ilość w organizmie. Trenując czy uprawiając sport sięgamy po wodę i różne napoje, bo czujemy pragnienie, nasz organizm domaga się płynów. Warto jednak poznać kilka zasad uzupełniania ubytków w czasie wysiłku, aby przyniósł on oczekiwane efekty.

Przed treningiem wypij 2 szklanki wody lub innych płynów. Dzięki temu uzyskasz rezerwy energetyczne, które pozwolą Ci na efektywny wysiłek. Jeśli wybierzesz wodę mineralną lub napój izotoniczny, dostarczysz organizmowi też mikropierwiastków.

Podczas treningu popijaj wodę lub napój izotoniczny. To drugie rozwiązanie jest szczególnie polecane przy intensywnych lub długotrwałych treningach, kiedy to nie tylko tracisz płyny, ale też maleje stężenie cukru we krwi, co może powodować zmęczenie i osłabienie. Napoje izotoniczne pozwalają szybko uzupełnić niedobory, ponieważ zawierają cząstki chemiczne o stężeniu podobnym do tego w organizmie. Większość „izotoników” jest wzbogacona o składniki mineralne takie jak wapń, sód, magnez i potas, które także tracimy, pocąc się podczas wysiłku.

Pij powoli, małymi łykami. Napój nie może być za zimny bo będąc rozgrzanym łatwo się przeziębisz. Nie przesadzamy z ilością bo znów zbyt duża ilość wody powoduje dyskomfort i uczucie sytości. Efekt może być taki, że stracisz ochotę na dalszą aktywność.

Po treningu dalej uzupełniamy niedobory wody i ewentualnie mikropierwiastków pijąc wodę lub izotonik. Unikamy napojów energetycznych, gdyż zawierają kofeinę i taurynę, mimo że działają pobudzająco to nie nadają się podczas treningu. Mogą być szkodliwe w przypadku wypicia zbyt dużej ilości – podnoszą ciśnienie krwi, do tego zwykle są gazowane, co powoduje rozdęcie żołądka i mają więcej cukru.

Wolne rodniki - „szkodniki” w ludzkim ciele

Wolne rodniki są to krótkotrwałe, wysoce reaktywne cząstki, które są w stanie zrobić krzywdę każdej materii oraz każdemu narządowi w organizmie człowi ...czytaj dalej »
Wolne rodniki - „szkodniki”  w ludzkim ciele
2014-09-22

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03
Powiązane artykuły
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem!
2013-10-26 17:04
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Sen jest nie tylko przyjemnością i relaksem, na który każdy z nas może sobie pozwolić w ciągu doby, ale też koniecznością. Jest niezbędny, a
2013-08-18 10:49
Kiedy warto sięgać po napoje dla sportowców?

Kiedy warto sięgać po napoje dla sportowców?

Wpływ odpowiedniego nawodnienia organizmu ma niebagatelne znaczenie dla osiąganych wyników
2013-06-20 15:37
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Ponad 85% kobiet odczuwa w pewnym momencie swojego życia bóle pleców. Większość przypadków ma swoje powody w kontuzjach tkanek miękkich podt
2013-01-20 13:24
Kalorie a zdrowie kości

Kalorie a zdrowie kości

Niedostateczne spożywanie kalorii wpływa negatywnie na zdrowie kości!
2013-01-19 16:05
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Papryka Cayenne

Papryka Cayenne

Papryka Cayenne czyli wszystko o królowej wśród przypraw
2012-12-09 10:30
Co pić podczas treningu

Co pić podczas treningu

Co pić w trakcie wysiłku
2012-11-26 17:46
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499