Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2015-11-06 13:44
A  A  A

Odżywki na masę (gainery) - rodzaje i dawkowanie

Odżywki na masę (gainery) - rodzaje i dawkowanie

Odżywki "na masę" czyli gainery to produktu węglowodanowo białkowe, do których dodawane są również witaminy , minerały, kreatyna oraz osobno dodatkowe porcje aminokwasów.

Podział masówek :

a) bulk - jest to produkt, zawierający propocję białka do węglowodanów około 1-1 czyli w 100g produktu mamy ok 40-45g białka oraz podobną ilość węglowodanów i bardzo niewielkie ilości tłuszczy,

                                         np :

 

b) gainer - standardowy gainer ma ok 10-20 % białka w swoim składzie, czasami zdarzają się produkty posiadające ok 25-30% białka. Reszta składu to węglowodany,

                                         np:

 




Na co powinniśmy zwrócić uwagę wybierając odżywkę masową ?

Najważniesza dla nas będzie oczywiście proporcja węglowodanów i białka. Musimy wiedzieć czy w naszej diecie brakuje nam w większym stopniu białka czy węglowodanów. Trzeba również zastanowić się nad tym jaki mamy typ metaboliczny i czy w momencie kiedy dodamy standardowego gainera 20% białka 80% węglowodanów nie będziemy się za bardzo otłuszczać lub w drugą stronę czy w momencie kiedy zakupimy odżywkę typu bulk da nam zadawalający efekt i czy dostarczymy odpowiednią ilość kalorii.


Następną ważną rzeczą będzie skład danego produktu. Polecam zwrócić uwagę na to jakie rodzaje białek zawiera dany gainer, czy nie ma w nim białek sojowych lub pszenicznych. Jakie węglowodany zawiera dany produkt, czy nie ma zbyt dużej ilości cukrów prostych. Dodatek kreatyny oraz aminokwasów BCAA i glutaminy również jest fajną sprawą tylko tutaj również musimy zwrócić uwagę jakie ilości tych substancji są w porcji.

Dawkowanie

Dawkowanie produktu jest uzależnione od naszych braków w diecie, pamiętajcie o tym, że producent produktu lub osoba zajmująca się tworzeniem opisu na produkcie X nie ma zielonego pojęcia jakie ilości kalorii przyjmujecie dziennie, ile biała i ile węglowodanów brakuje Wam w Waszym jadłospisie.

Porcja dzienna powinna być ustalona indywidualnie, najlepiej metodą prób i błędów czyli zakłądamy, że przyjmujemy 70-100g gainera na dobę, trzymamy takie dawkowanie przez tydzień i po tygodniu oceniamy czy dana dawka gwarantuje nam przyrosty takie na jakich nam zależy. Jeżeli nie to zwiększamy o kolejne 50-100g na dobę i znowu trzymamy takie dawkowanie przez kolejny tydzień.

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA
2013-11-04

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta
2013-11-03
Powiązane artykuły
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 12:42
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
Miażdzące 4 minuty

Miażdzące 4 minuty

Przedstawiona metoda jest ogromnym wysiłkiem dla naszych mięśni.
2012-08-23 11:31
SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

Większość z nas słyszała o tym, że należy suplementować witaminę D w zimie. Dlaczego w zimie? No dlatego, że nie ma słoneczka. Lekarze zalec
2017-05-22 13:36
VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN marki LABOTEST USA to odsłona termogenika z najwyższej półki na rynku suplementów diety.
2017-04-28 13:59
Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

W minioną sobotę tj. 04.03.2017r. odbyła się druga edycja gali walk- Octagon No Mercy.
2017-03-07 16:55
III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

W dniach 01-02.04.2017 w Hali Zapaśniczej w Rudzie Śląskiej przy ul. Bytomskiej 13 w dzielnicy Orzegów odbędą się: III Puchar Polski oraz IV
2017-02-27 13:56
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499