Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Odżywki na masę (gainery) – rodzaje i dawkowanie

Odżywki na masę (gainery) – rodzaje i dawkowanie

Odżywki „na masę” czyli gainery to produktu węglowodanowo białkowe, do których dodawane są również witaminy , minerały, kreatyna oraz osobno dodatkowe porcje aminokwasów.

Podział masówek :

a) bulk – jest to produkt, zawierający propocję białka do węglowodanów około 1-1 czyli w 100g produktu mamy ok 40-45g białka oraz podobną ilość węglowodanów i bardzo niewielkie ilości tłuszczy,

                                         np :

 

b) gainer – standardowy gainer ma ok 10-20 % białka w swoim składzie, czasami zdarzają się produkty posiadające ok 25-30% białka. Reszta składu to węglowodany,

                                         np:

 

Na co powinniśmy zwrócić uwagę wybierając odżywkę masową ?

Najważniesza dla nas będzie oczywiście proporcja węglowodanów i białka. Musimy wiedzieć czy w naszej diecie brakuje nam w większym stopniu białka czy węglowodanów. Trzeba również zastanowić się nad tym jaki mamy typ metaboliczny i czy w momencie kiedy dodamy standardowego gainera 20% białka 80% węglowodanów nie będziemy się za bardzo otłuszczać lub w drugą stronę czy w momencie kiedy zakupimy odżywkę typu bulk da nam zadawalający efekt i czy dostarczymy odpowiednią ilość kalorii.

Następną ważną rzeczą będzie skład danego produktu. Polecam zwrócić uwagę na to jakie rodzaje białek zawiera dany gainer, czy nie ma w nim białek sojowych lub pszenicznych. Jakie węglowodany zawiera dany produkt, czy nie ma zbyt dużej ilości cukrów prostych. Dodatek kreatyny oraz aminokwasów BCAA i glutaminy również jest fajną sprawą tylko tutaj również musimy zwrócić uwagę jakie ilości tych substancji są w porcji.

Dawkowanie

Dawkowanie produktu jest uzależnione od naszych braków w diecie, pamiętajcie o tym, że producent produktu lub osoba zajmująca się tworzeniem opisu na produkcie X nie ma zielonego pojęcia jakie ilości kalorii przyjmujecie dziennie, ile biała i ile węglowodanów brakuje Wam w Waszym jadłospisie.

Porcja dzienna powinna być ustalona indywidualnie, najlepiej metodą prób i błędów czyli zakłądamy, że przyjmujemy 70-100g gainera na dobę, trzymamy takie dawkowanie przez tydzień i po tygodniu oceniamy czy dana dawka gwarantuje nam przyrosty takie na jakich nam zależy. Jeżeli nie to zwiększamy o kolejne 50-100g na dobę i znowu trzymamy takie dawkowanie przez kolejny tydzień.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry