Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-06-30 13:52
A  A  A

Owoc - przyjaciel czy wróg?

Owoc - przyjaciel czy wróg?

W większości kulturyści pomijają owoce ponieważ uważają, że jedząc owoce staną się otłuszczeni, dlatego dla nich są zbędne. Owoce traktowane są jak dodatek niepotrzebny lub wręcz przeszkadzający w budowaniu czystych twardych mięśni. Lecz owoce posiadają swoją dobrą stronę o której niewielu ludzi wie, otóż owoce są doskonałym źródłem cukrów prostych które dają dużo energi tak więc mogą znaleźć zastosowanie w posiłkach przed/po treningowych. Owoce zawierają cukier prosty zwany fruktozą, fruktoza różni się troszeczkę od pozostałych cukrów prostych, ponieważ dużo łatwiej jest magazynowana w postaci tkanki tłuszczowej . Taki problem występuje tylko wtedy gdy poziom glikogenu mięśniowego jest wysoki, wtedy nadmiar fruktozy zamieniany jest w  tłuszcz, lecz musimy pamiętać że owoce są źródłem większości mikro i makro elementów, które też są potrzebne do wzrostu naszych mięśni.

Pewnie zastanawiacie się do czego potrzebujemy tego glikogenu? , cóż cukry proste takie jak dekstroza, fruktoza, glukoza są przekształcane w glikogen mięśniowy.

Jaką rolę pełni glikogen w naszych mięśniach?

  • Jest źródłem energii dla pracujących mięśni
  • Daje nam siłę
  • Wysoki poziom glikogenu nadaje mięśniom pełniejszy wygląd
  • Pozwała przeprowadzić dużo wydajniejszy trening

Wracamy teraz do naszych owoców , kiedy najlepiej jest go zjeść? Otóż mamy 3 najlepsze pory aby zjeść nasz owoc.

  • Bezpośrednio po wstaniu, ponieważ po wstaniu wasz poziom glikogenu mięśniowego jest na tyle niski, że potrzebujecie jak najszybciej go uzupełnić inaczej wasz organizm zacznie trawić mięśnie jako źródło energii.
  • Przed treningiem , 30min przed treningiem doskonale uzupełni nasz poziom glikogenu a nie zatrzyma  redukcji tkanki tłuszczowej jak inne cukry proste typu glukoza.
  • Bezpośrednio po ciężkim treningu, dzięki czemu szybko uzupełnione zostają zapasy glikogenu polecane owoce to banan, brzoskwinia,wiśnia

Zalecane jest aby spożywać odpowiednie ilości owoców , aby nie przekroczyć poziomu glikogenu w wątrobie, jeżeli macie zamiar jeść owoce w innych porach zalecane jest zmniejszenie ilości jedzenia.

Zalety owoców:

Owoce posiadają dużo błonnika który ułatwia trawienie, oraz spowalnia tempo trawienia białka przez co aminokwasy uwalniają się stabilnie.

Owoce podnoszą apetyt warto je dodać do posiłków z którymi mamy problem sobie poradzić, po dodaniu owoców dużo łatwiej jest je zjeść.

Owoce dodają energii , kiedy jesteśmy osłabieni zaleca się zjedzenie owocu przez co szybko staniemy na nogi.

Jeżeli dalej zastanawiacie się nad jedzeniem owoców ze względu na poziom cukru, zaleca się zażywanie suplementów zawierających cytrynian np. cytrynian kreatyny który pomaga przekształcić cukier w glikogen.

Zadajecie sobie pytanie jakie owoce jeść w której porze?

  • Przed treningiem (jabłka,winogron,brzoskwinie,truskawki)
  • Po treningu (wiśnie, brzoskwinie,banany)
  • Śniadania (pomarańcze,nektarynki,kiwi)

Od autora:

Mam nadzieję, że ten artykuł zachęci was do nie pomijania owoców w swojej diecie, a może nawet zaoszczędzicie na suplementach. Zawsze zaleca się jedzenie owoców i warzyw ale w odpowiedniej ilości.

Owoc przyjaciel czy wróg?

Zdecydowanie przyjaciel przy budowaniu masy mięśniowej!

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia ...czytaj dalej »
Przedstartowa dieta Phila Heath'a
2015-12-01
Powiązane artykuły
Wybrane owoce i ich właściwości

Wybrane owoce i ich właściwości

Jabłko : Jabłka zawierają w swoim składzie przeciwutleniacze oraz substancje antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Są one również bogate w wi
2015-11-27 13:15
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym".
2014-05-06 19:59
Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Podstawą dobrze zaplanowanej diety jest świadomość swojego zapotrzebowania kalorycznego, dzięki czemu waga się nie zmienia.
2014-04-29 20:35
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 21:04
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
Do biegu, śniadanie, START!

Do biegu, śniadanie, START!

Śniadanie przed joggingiem powinno być lekkie, pożywne i łatwe do przygotowania!
2013-10-21 13:15
Jedzenie na czas czyli paliwo biegacza

Jedzenie na czas czyli paliwo biegacza

Chcesz biegać dalej i szybciej? Spoglądaj nie tylko na swój zegarek. Nakarm swój organizm przed biegiem ze szwajcarską precyzją, a dasz mu j
2013-10-15 07:12
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499