Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Owoc – przyjaciel czy wróg?

Owoc – przyjaciel czy wróg?

W większości kulturyści pomijają owoce ponieważ uważają, że jedząc owoce staną się otłuszczeni, dlatego dla nich są zbędne. Owoce traktowane są jak dodatek niepotrzebny lub wręcz przeszkadzający w budowaniu czystych twardych mięśni. Lecz owoce posiadają swoją dobrą stronę o której niewielu ludzi wie, otóż owoce są doskonałym źródłem cukrów prostych które dają dużo energi tak więc mogą znaleźć zastosowanie w posiłkach przed/po treningowych. Owoce zawierają cukier prosty zwany fruktozą, fruktoza różni się troszeczkę od pozostałych cukrów prostych, ponieważ dużo łatwiej jest magazynowana w postaci tkanki tłuszczowej . Taki problem występuje tylko wtedy gdy poziom glikogenu mięśniowego jest wysoki, wtedy nadmiar fruktozy zamieniany jest w  tłuszcz, lecz musimy pamiętać że owoce są źródłem większości mikro i makro elementów, które też są potrzebne do wzrostu naszych mięśni.

Pewnie zastanawiacie się do czego potrzebujemy tego glikogenu? , cóż cukry proste takie jak dekstroza, fruktoza, glukoza są przekształcane w glikogen mięśniowy.

Jaką rolę pełni glikogen w naszych mięśniach?

  • Jest źródłem energii dla pracujących mięśni
  • Daje nam siłę
  • Wysoki poziom glikogenu nadaje mięśniom pełniejszy wygląd
  • Pozwała przeprowadzić dużo wydajniejszy trening

Wracamy teraz do naszych owoców , kiedy najlepiej jest go zjeść? Otóż mamy 3 najlepsze pory aby zjeść nasz owoc.

  • Bezpośrednio po wstaniu, ponieważ po wstaniu wasz poziom glikogenu mięśniowego jest na tyle niski, że potrzebujecie jak najszybciej go uzupełnić inaczej wasz organizm zacznie trawić mięśnie jako źródło energii.
  • Przed treningiem , 30min przed treningiem doskonale uzupełni nasz poziom glikogenu a nie zatrzyma  redukcji tkanki tłuszczowej jak inne cukry proste typu glukoza.
  • Bezpośrednio po ciężkim treningu, dzięki czemu szybko uzupełnione zostają zapasy glikogenu polecane owoce to banan, brzoskwinia,wiśnia

Zalecane jest aby spożywać odpowiednie ilości owoców , aby nie przekroczyć poziomu glikogenu w wątrobie, jeżeli macie zamiar jeść owoce w innych porach zalecane jest zmniejszenie ilości jedzenia.

Zalety owoców:

Owoce posiadają dużo błonnika który ułatwia trawienie, oraz spowalnia tempo trawienia białka przez co aminokwasy uwalniają się stabilnie.

Owoce podnoszą apetyt warto je dodać do posiłków z którymi mamy problem sobie poradzić, po dodaniu owoców dużo łatwiej jest je zjeść.

Owoce dodają energii , kiedy jesteśmy osłabieni zaleca się zjedzenie owocu przez co szybko staniemy na nogi.

Jeżeli dalej zastanawiacie się nad jedzeniem owoców ze względu na poziom cukru, zaleca się zażywanie suplementów zawierających cytrynian np. cytrynian kreatyny który pomaga przekształcić cukier w glikogen.

Zadajecie sobie pytanie jakie owoce jeść w której porze?

  • Przed treningiem (jabłka,winogron,brzoskwinie,truskawki)
  • Po treningu (wiśnie, brzoskwinie,banany)
  • Śniadania (pomarańcze,nektarynki,kiwi)

Od autora:

Mam nadzieję, że ten artykuł zachęci was do nie pomijania owoców w swojej diecie, a może nawet zaoszczędzicie na suplementach. Zawsze zaleca się jedzenie owoców i warzyw ale w odpowiedniej ilości.

Owoc przyjaciel czy wróg?

Zdecydowanie przyjaciel przy budowaniu masy mięśniowej!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry