Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > Ile pić wody, jaką pić wodę?

Ile pić wody, jaką pić wodę?

Siemka!

Picie wody to obowiązek każdego z nas tak jak wciąganie wielkich ilości warzyw!

Ile pić wody, jaką pić wodę? Odpowiedzi są dość proste.
Ile?

33 – 39 ml na kilogram masy ciała, dla jasności wynikiem tej kalkulacji dla 70 kg zawodnika jest 2310 ml minimum do 2730 ml wody.
💪
I tu uwaga jeżeli trenujesz to musisz pić więcej wody. Trening powinno kończyć ważąc tyle samo co przed treningiem. Pomijając pocenie to wytwarzanie energii kosztuje nas wodę!

Oczywiście jak każda zasada ta też ma swoje odstępstwa, na początku będzie się wam wydawać że to za dużo wody i tyle się nie da wypić, ale z czasem zobaczycie że jest fajniej niż było i w sumie to tyle się da wypić. Jednak, jeśli będziecie cały czas odczuwać dyskomfort z powodu takiej ilości wody to jasne możecie zmniejszyć jej ilość, tylko uważajcie na aspekt opisany w następnym punkcie(mineralizacja)
⬇️
Jaką?
⬇️
Od paru ładnych lat w Polsce można śmiało pić wodę z kranu, ja osobiście zachęcam do takiego podejścia.
Dlaczego?
Otóż w tym momencie kończą się wymówki że nie mam gdzie trzymać butelek wody, że dobra woda jest droga i blablabla. Ale niestety woda w kranie nie zawsze musi być bardzo bogata w wartości mineralne (mineralizacja wody) dlatego zachęcam do dodawania kilku okruszków soli himalajskiej, albo jakiejś innej bogatej w minerały.
⬇️
Po co sól, po co minerały?
⬇️
Niska ilość minerałów wpływa na to że woda którą wypijamy ograbia nas z minerałów i wody wewnątrz nas.

Dlatego pamiętajmy, nie tylko ilość ale też i jakość!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry