Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-29 15:07
A  A  A

Pierwsze kroki na siłowni

Pierwsze kroki na siłowni

Prezentujemy wam zbiór porad i wskazówek, jak dobrze rozpocząć swoją przygodę z siłownią.

  1. Zabierz strój, zmienne obuwie, ręcznik, wodę (może być banan na wzmocnienie po treningu smile.gif),
  2. Nie skupiaj się na tym, jak idealnie powinno się wyglądać, największy szacunek zyskuje się przez ćwiczenia, systematyczność,
  3. Nie patrz na wszystkich „spod byka”, zawsze dobrze powiedzieć "dzień dobry",
  4. Poproś o pomoc instruktora, zamiast przerywać trening osobom z boku i wytrącać je ze skupienia (zależy co robią, ale generalnie po to jest instruktor czy osoby z obsługi, które pokażą jak uruchomić sprzęt),
  5. Obserwowuj innych, nie ulegaj jednak złudzeniu, że to wszystko jest takie proste, trzeba to wyćwiczyć, każdy na początku miał ochotę uciekać po 5 minutach,
  6. Zazwyczaj każda osoba ma problem z treningiem wskazanym przez instruktora, większość narzeka, że jest za ciężki jak na początek, trener jednak wie ile pracy potrzeba żeby coś osiągnąć, starajmy się to wykonywać, pokonywać własne słabości, to jest też sprawdzian i selekcja – kto naprawdę chce ćwiczyć,
  7. Jeśli instruktor nie spełnia Twoich oczekiwań szukaj ćwiczeń na własną rękę, Internet jest skarbnicą wiedzy, tylko na początku wszystko wydaje się czarną magią, zaprowadź zeszyt i zapisuj tam wszystko co przydatne, a w końcu ułoży się w całość,
  8. Nie traktuj tych treningów jak chwilowej przygody, aż zobaczysz pierwsze rezultaty, bo gdy wrócisz na kanapę szybko wszystko powróci, a Ty z podkulonym ogonem udasz się na siłownie. Naprawdę chce Ci się zaczynać wszystko od początku? bo pamiętaj! kondycja jest nabyta i ulotna jak kamfora,
  9. Nie szukaj siły w spalaczach, jak l-karnityna, BIO CLA, szukaj jej w sobie, skup się na diecie i systematyczności, a inne środki traktuj jako wspomaganie, a nie jak gwarancję sukcesu, zresztą nie są konieczne,
  10. Jak już przyszłaś ćwicz sumiennie, wykorzystaj ten czas a organizm podziękuje Ci stopniowymi zmianami, doczekasz się nagrody w postaci pochwał wyglądu od otoczenia biggrin.gif,
  11. Każdemu zdarza się słabszy dzień, trening nie idzie tak dobrze jak zawsze, ludzie wkurzają, weź na to poprawkę i nie przeklinaj całego przedsięwzięcia,
  12. Nie bój się ćwiczyć na maszynach z obciążeniem, wolnymi ciężarami (sztangi, hantle) to naprawdę nie grozi wielką masą mięśniową i utratą kobiecości,
  13. Wybierając się na siłownie nie ciągnij na siłę koleżanki tylko po to żeby nie było Ci głupio, w późniejszym czasie możesz przez nią rezygnować z treningów, bo ona zacznie się wyłamywać, a Ty solidarnie z nią. Jesteś już duża, poradzisz sobie biggrin.gif,
  14. Nie chciej chodzić sześć razy w tygodniu, lepiej iść trzy, ale systematycznie, lepiej utrzymywać to przez długi czas, zamiast szybko się wypalić, bo w końcu braknie Ci sił, zaniedbasz wszystkie rzeczy wokół, więc podziel umiejętnie czas między obowiązki, wkomponowując w to trening na siłowni oraz czas na zakupienie i przygotowanie posiłków,
  15. Dieta jest najważniejsza, to ona decyduje o powodzeniu, bez niej można ćwiczyć godzinami, psiocząc, że to nie przynosi rezultatów,
  16. Czasem lepiej iść na trening od razu po pracy, wziąć torbę i posiłki ze sobą, ciężko bowiem po całym dniu w niej spędzonym wstać z ulubionego fotela biggrin.gif w ten sposób łatwiej i bezpieczniej zrealizować zamierzenia dnia, zasłużony odpoczynek smakuje najlepiej!
  17. Zaakceptuj wzloty i upadki, jako ćwiczenie silnej woli, nigdy jednak nie poddawaj się całkowicie.

Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie

Najlepiej jeśli powyższy plan treningowy wykonywany jest przez okres 8 – 10 tygodni. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie
2015-02-22

Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w tygodniu. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV
2015-02-22

Trening siłowy - plan przykładowy. Część III

Proponowany przez nas trening polega na tym, że na każdej sesji treningowej trenowane są wszystkie kolejne partie mięśniowe: klatka piersiwa, plecy, b ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część III
2015-02-21
Powiązane artykuły
Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w t
2015-02-19 21:33
Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Poniższy tekst jest pierwszą częścią artykułu o treningu siłowym na wszystkie partie mięśniowe.
2015-02-18 21:08
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet

Wszelkiego rodzaju ćwiczenia typu cardio uzupełnione być muszą porządnym treningiem siłowym!
2014-04-14 07:57
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn

Poniżej prezentujemy ciekawy trening siłowy, zalecany w okresie redukcyjnym.
2014-04-13 17:33
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez
2013-09-12 12:53
Treningowe last minute

Treningowe last minute

Poniżej prezentujemy czterotygodniowy program treningowy LAST MINUTE.
2013-06-23 09:24
Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu.
2013-06-12 23:58
Forma na lato. Wypróbuj trening obwodowy!

Forma na lato. Wypróbuj trening obwodowy!

Poniżej prezentujemy ekspresowy trening obwodowy, który wykonywany regularnie 3 razy w tygodniu przez okres 5 tygodni powinien przynieść wid
2013-05-28 06:52
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Trening pleców dla najtwardszych

Trening pleców dla najtwardszych

Szerokie plecy na których znakomicie leży modna koszula to marzenie chyba każdego mężczyzny. Plecom niestety trzeba poświęcić dość dużo czas
2013-01-08 18:56
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499