Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Pierwsze kroki na siłowni

Pierwsze kroki na siłowni

Prezentujemy wam zbiór porad i wskazówek, jak dobrze rozpocząć swoją przygodę z siłownią.

  1. Zabierz strój, zmienne obuwie, ręcznik, wodę (może być banan na wzmocnienie po treningu smile.gif),
  2. Nie skupiaj się na tym, jak idealnie powinno się wyglądać, największy szacunek zyskuje się przez ćwiczenia, systematyczność,
  3. Nie patrz na wszystkich „spod byka”, zawsze dobrze powiedzieć „dzień dobry”,
  4. Poproś o pomoc instruktora, zamiast przerywać trening osobom z boku i wytrącać je ze skupienia (zależy co robią, ale generalnie po to jest instruktor czy osoby z obsługi, które pokażą jak uruchomić sprzęt),
  5. Obserwowuj innych, nie ulegaj jednak złudzeniu, że to wszystko jest takie proste, trzeba to wyćwiczyć, każdy na początku miał ochotę uciekać po 5 minutach,
  6. Zazwyczaj każda osoba ma problem z treningiem wskazanym przez instruktora, większość narzeka, że jest za ciężki jak na początek, trener jednak wie ile pracy potrzeba żeby coś osiągnąć, starajmy się to wykonywać, pokonywać własne słabości, to jest też sprawdzian i selekcja – kto naprawdę chce ćwiczyć,
  7. Jeśli instruktor nie spełnia Twoich oczekiwań szukaj ćwiczeń na własną rękę, Internet jest skarbnicą wiedzy, tylko na początku wszystko wydaje się czarną magią, zaprowadź zeszyt i zapisuj tam wszystko co przydatne, a w końcu ułoży się w całość,
  8. Nie traktuj tych treningów jak chwilowej przygody, aż zobaczysz pierwsze rezultaty, bo gdy wrócisz na kanapę szybko wszystko powróci, a Ty z podkulonym ogonem udasz się na siłownie. Naprawdę chce Ci się zaczynać wszystko od początku? bo pamiętaj! kondycja jest nabyta i ulotna jak kamfora,
  9. Nie szukaj siły w spalaczach, jak l-karnityna, BIO CLA, szukaj jej w sobie, skup się na diecie i systematyczności, a inne środki traktuj jako wspomaganie, a nie jak gwarancję sukcesu, zresztą nie są konieczne,
  10. Jak już przyszłaś ćwicz sumiennie, wykorzystaj ten czas a organizm podziękuje Ci stopniowymi zmianami, doczekasz się nagrody w postaci pochwał wyglądu od otoczenia biggrin.gif,
  11. Każdemu zdarza się słabszy dzień, trening nie idzie tak dobrze jak zawsze, ludzie wkurzają, weź na to poprawkę i nie przeklinaj całego przedsięwzięcia,
  12. Nie bój się ćwiczyć na maszynach z obciążeniem, wolnymi ciężarami (sztangi, hantle) to naprawdę nie grozi wielką masą mięśniową i utratą kobiecości,
  13. Wybierając się na siłownie nie ciągnij na siłę koleżanki tylko po to żeby nie było Ci głupio, w późniejszym czasie możesz przez nią rezygnować z treningów, bo ona zacznie się wyłamywać, a Ty solidarnie z nią. Jesteś już duża, poradzisz sobie biggrin.gif,
  14. Nie chciej chodzić sześć razy w tygodniu, lepiej iść trzy, ale systematycznie, lepiej utrzymywać to przez długi czas, zamiast szybko się wypalić, bo w końcu braknie Ci sił, zaniedbasz wszystkie rzeczy wokół, więc podziel umiejętnie czas między obowiązki, wkomponowując w to trening na siłowni oraz czas na zakupienie i przygotowanie posiłków,
  15. Dieta jest najważniejsza, to ona decyduje o powodzeniu, bez niej można ćwiczyć godzinami, psiocząc, że to nie przynosi rezultatów,
  16. Czasem lepiej iść na trening od razu po pracy, wziąć torbę i posiłki ze sobą, ciężko bowiem po całym dniu w niej spędzonym wstać z ulubionego fotela biggrin.gif w ten sposób łatwiej i bezpieczniej zrealizować zamierzenia dnia, zasłużony odpoczynek smakuje najlepiej!
  17. Zaakceptuj wzloty i upadki, jako ćwiczenie silnej woli, nigdy jednak nie poddawaj się całkowicie.

Dodaj komentarz

Do góry