Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2014-09-06 23:29
A  A  A

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.

Ostatnie tygodnie treningu przed startem (lub serią startów) są bardzo istotne. Wykorzystaj je jak najlepiej. My staramy Ci sie podpowiedzieć jak to zrobić. Reszta zależy od Ciebie. Czytaj portal www.bodyinfo.pl i bądź gotowy do startu w swoim pierwszym półmaratonie!

 

 

 

Jak postępować w okresie przygotowawczym do półmatatonu?

  1. Przed pierwszym w życiu półmaratonem należy biegać 4 dni w tygodniu. Twój kilometraż powinien dochodzić w szczycie do około 40 km. Długie wybiegania powinny sięgać 18-20 km.
  2. Jeśli chcesz wystartować jesienią aż w dwóch półmaratonach, najlepiej drugi start zaplanować 3-4 tygodnie po pierwszym.
  3. W okresie między zawodami tydzień powinna zając regeneracja, a tydzień tapering.
  4. W trakcie treningu między zawodami poświęć jeden dzień w tygodniu na długi bieg – do 20 km., dwa dni poświęć na swobodne wybieganie i jeden na szybkościówki z interwałami – od 400 do 1600 m.

 

Jak trenować przed półmaratonem?

  1. INTENSYWNOŚĆ -  Metoda „im więcej kilometrów tym lepiej” zda egzamin do czasu. Potem stanie się to żmudne i monotonne. Zamiast tego postaw na: biegi z narastającą prędkością, interwały i trening podbiegów.
  2. SPRAWNOŚĆ. Nie zapominaj o sprawności ogólnej, która wzmocni twoje mięśnie i stawy, a tym samym chroni przed kontuzjami i poprawia formę biegową.
  3. ODPOCZYNEK. Sukces to ciężki trening i odpowiedni odpoczynek. Nie odpoczywając, doprowadzasz organizm do przetrenowania.

 

Jak nauczyć się odbywać długie wybiegania?

Jeżeli chcesz drastycznie wydłużyć dystans codziennego biegu,  zamień tradycyjną ścieżkę biegową na bardziej atrakcyjną, ale też znacznie dłuższą. Spójrz w swój harmonogram i zobacz, kiedy możesz wstać o 45 minut wcześniej. Na ten dzień zaplanuj dłuższe bieganie po nowej trasie. Wcześniej przygotuj rzeczy na trening i ustal nagrodę dla siebie, żeby zmobilizować się do wcześniejszej pobudki i dłuższego treningu. W trakcie treningu, pomocnym być może odtwarzać z muzyką i słuchawki w uszach. Słuchając ulubionych utworów łatwiej Ci będzie oddawać się długim kilometrom biegu. 

 

 

To tyle na temat szybkich porad udzielonych na klika tygodni przed startem (startami) w półmaratonie. Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat treningu półmaratończyków przeczytaj poniższy tekst: http://www.bodyinfo.pl/jak-przygotowac-sie-do-polmaratonu.a477

Zachęcamy do regularnej lektury działu: BIEGANIE, naszego portalu: www.bodyinfo.pl.

http://www.bodyinfo.pl/bieganie.c4. Zapraszamy!!!

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania. ...czytaj dalej »
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!
2015-05-02

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia sportowych ...czytaj dalej »
Wiosenny motywator biegacza!
2015-05-02
Powiązane artykuły
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
JOGGING. Postaw sobie cel!

JOGGING. Postaw sobie cel!

Na końcu wyścigu nie musi być meta, ale na przykład utrata 10 kg wagi. Powodów dla których warto biegać jest wiele. Wybierz idealny cel dla
2014-09-04 19:45
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
BIEGANIE. Odrób pracę domową. Część II

BIEGANIE. Odrób pracę domową. Część II

Poniżej prezentujemy siedem „ domowych” sposobów na poprawę sprawności fizycznej, na regenerację i rozwój mięśni oraz na zapobieganie kontuz
2014-03-10 07:41
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499