Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.

Ostatnie tygodnie treningu przed startem (lub serią startów) są bardzo istotne. Wykorzystaj je jak najlepiej. My staramy Ci sie podpowiedzieć jak to zrobić. Reszta zależy od Ciebie. Czytaj portal www.bodyinfo.pl i bądź gotowy do startu w swoim pierwszym półmaratonie!

 

 

 

Jak postępować w okresie przygotowawczym do półmatatonu?

  1. Przed pierwszym w życiu półmaratonem należy biegać 4 dni w tygodniu. Twój kilometraż powinien dochodzić w szczycie do około 40 km. Długie wybiegania powinny sięgać 18-20 km.
  2. Jeśli chcesz wystartować jesienią aż w dwóch półmaratonach, najlepiej drugi start zaplanować 3-4 tygodnie po pierwszym.
  3. W okresie między zawodami tydzień powinna zając regeneracja, a tydzień tapering.
  4. W trakcie treningu między zawodami poświęć jeden dzień w tygodniu na długi bieg – do 20 km., dwa dni poświęć na swobodne wybieganie i jeden na szybkościówki z interwałami – od 400 do 1600 m.

 

Jak trenować przed półmaratonem?

  1. INTENSYWNOŚĆ –  Metoda „im więcej kilometrów tym lepiej” zda egzamin do czasu. Potem stanie się to żmudne i monotonne. Zamiast tego postaw na: biegi z narastającą prędkością, interwały i trening podbiegów.
  2. SPRAWNOŚĆ. Nie zapominaj o sprawności ogólnej, która wzmocni twoje mięśnie i stawy, a tym samym chroni przed kontuzjami i poprawia formę biegową.
  3. ODPOCZYNEK. Sukces to ciężki trening i odpowiedni odpoczynek. Nie odpoczywając, doprowadzasz organizm do przetrenowania.

 

Jak nauczyć się odbywać długie wybiegania?

Jeżeli chcesz drastycznie wydłużyć dystans codziennego biegu,  zamień tradycyjną ścieżkę biegową na bardziej atrakcyjną, ale też znacznie dłuższą. Spójrz w swój harmonogram i zobacz, kiedy możesz wstać o 45 minut wcześniej. Na ten dzień zaplanuj dłuższe bieganie po nowej trasie. Wcześniej przygotuj rzeczy na trening i ustal nagrodę dla siebie, żeby zmobilizować się do wcześniejszej pobudki i dłuższego treningu. W trakcie treningu, pomocnym być może odtwarzać z muzyką i słuchawki w uszach. Słuchając ulubionych utworów łatwiej Ci będzie oddawać się długim kilometrom biegu. 

 

 

To tyle na temat szybkich porad udzielonych na klika tygodni przed startem (startami) w półmaratonie. Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat treningu półmaratończyków przeczytaj poniższy tekst: http://www.bodyinfo.pl/jak-przygotowac-sie-do-polmaratonu.a477

Zachęcamy do regularnej lektury działu: BIEGANIE, naszego portalu: www.bodyinfo.pl.

http://www.bodyinfo.pl/bieganie.c4. Zapraszamy!!!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry