Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-06-19 14:58
A  A  A

Pilates - o co chodzi w tych ćwiczeniach?

Pilates - o co chodzi w tych ćwiczeniach?

Wykonywane ćwiczeń pilates to sposób na szybkie uzyskanie zgrabnej sylwetki, odzyskanie zdrowia po kontuzjach i nabranie siły i sprężystości ciała. jest to forma ćwiczeń rozciągających która poprawia ogólny stan zdrowia fizycznego i psychicznego człowieka. Ćwiczenia te stały się bardzo popularne w Stanach Zjednoczonych.

O co chodzi w tych ćwiczeniach?

To ćwiczenia oparte m.in na ruchach wykorzystywanych w balecie i jodze. W trakcie ćwiczeń należy skupiać się na odpowiednim napinaniu i rozluźnieniu kolejnych partii mięśni. Wykonywane przy łagodnej, relaksującej muzyce sprawiają, że po sesji pilates można poczuć się zrelaksowanym i wypoczętym mimo podjętego wysiłku fizycznego.

Ogromną  mną zaletą pilates jest fakt, iż ćwicząc nie wykonuje się intensywnych i ostrych ruchów, jak podskoki, które nie są dobre dla kolan. Są także doskonałe dla spiętego kręgosłupa i zastałych, nierozruszanych mięśni nóg i rąk. Pilates ćwiczy bowiem mięśnie głębokie, dzięki czemu jego działanie jest długotrwałe i ma większy sens niż wiele innych rodzajów wysiłku fizycznego. Skupia się na okolicach kręgosłupa, bioder, brzucha oraz ramion. W trakcie zajęć można wykorzystywać różnego rodzaju przyrządy.

Ćwiczenia te nie prowadzą do wielkiego zmęczenia a jednak dają dobre  efektyWaga szybko spada, sylwetka poprawia się błyskawicznie. Nie znaczy to jednak, że te ćwiczenia to przysłowiowa bułka z masłem. Aby je wykonać prawidłowo, należy włożyć w nie sporo wysiłku fizycznego, jednak każdy powinien dostosować je do swoich możliwości. W trakcie kolejnych sesji ćwiczenia będą przychodziły z coraz mniejszym trudem! Niezwykle istotna jest koordynacja ruchów z odpowiednim oddechem. W czasie ćwiczeń należy mieć wciąż napięte mięśnie brzucha. Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści, jakie możesz osiągnąć ćwicząc Pilates: 

  • Poprawia elastyczność ciała.
  • Zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder
  • Poprawia koordynację ruchową i równowagę.
  • Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała.
  • Wysmukla sylwetkę
  • Poprawia stabilność kręgosłupa.
  • Zwiększa świadomość swojego ciała.
  • Uczy prawidłowego, pełnego oddechu.
  • Rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców. 


 

 

Wolne rodniki - „szkodniki” w ludzkim ciele

Wolne rodniki są to krótkotrwałe, wysoce reaktywne cząstki, które są w stanie zrobić krzywdę każdej materii oraz każdemu narządowi w organizmie człowi ...czytaj dalej »
Wolne rodniki - „szkodniki”  w ludzkim ciele
2014-09-22

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03
Powiązane artykuły
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem!
2013-10-26 17:04
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
PILATES – walka z grawitacją!

PILATES – walka z grawitacją!

„Każdy dzień jest walką z grawitacją” – mawiają często trenerzy i instruktorzy PILATES.
2013-09-20 08:11
Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Sen jest nie tylko przyjemnością i relaksem, na który każdy z nas może sobie pozwolić w ciągu doby, ale też koniecznością. Jest niezbędny, a
2013-08-18 10:49
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Ponad 85% kobiet odczuwa w pewnym momencie swojego życia bóle pleców. Większość przypadków ma swoje powody w kontuzjach tkanek miękkich podt
2013-01-20 13:24
Kalorie a zdrowie kości

Kalorie a zdrowie kości

Niedostateczne spożywanie kalorii wpływa negatywnie na zdrowie kości!
2013-01-19 16:05
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Papryka Cayenne

Papryka Cayenne

Papryka Cayenne czyli wszystko o królowej wśród przypraw
2012-12-09 10:30
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Aktywność ruchowa osób starszych powinna oddziaływać na trzy podstawowe elementy: poprawiać wydolność tlenową (aerobową),wzmacniać siłę mięś
2012-09-17 12:42
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499