Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Pilates – o co chodzi w tych ćwiczeniach?

Pilates – o co chodzi w tych ćwiczeniach?

Wykonywane ćwiczeń pilates to sposób na szybkie uzyskanie zgrabnej sylwetki, odzyskanie zdrowia po kontuzjach i nabranie siły i sprężystości ciała. jest to forma ćwiczeń rozciągających która poprawia ogólny stan zdrowia fizycznego i psychicznego człowieka. Ćwiczenia te stały się bardzo popularne w Stanach Zjednoczonych.

O co chodzi w tych ćwiczeniach?

To ćwiczenia oparte m.in na ruchach wykorzystywanych w balecie i jodze. W trakcie ćwiczeń należy skupiać się na odpowiednim napinaniu i rozluźnieniu kolejnych partii mięśni. Wykonywane przy łagodnej, relaksującej muzyce sprawiają, że po sesji pilates można poczuć się zrelaksowanym i wypoczętym mimo podjętego wysiłku fizycznego.

Ogromną  mną zaletą pilates jest fakt, iż ćwicząc nie wykonuje się intensywnych i ostrych ruchów, jak podskoki, które nie są dobre dla kolan. Są także doskonałe dla spiętego kręgosłupa i zastałych, nierozruszanych mięśni nóg i rąk. Pilates ćwiczy bowiem mięśnie głębokie, dzięki czemu jego działanie jest długotrwałe i ma większy sens niż wiele innych rodzajów wysiłku fizycznego. Skupia się na okolicach kręgosłupa, bioder, brzucha oraz ramion. W trakcie zajęć można wykorzystywać różnego rodzaju przyrządy.

Ćwiczenia te nie prowadzą do wielkiego zmęczenia a jednak dają dobre  efektyWaga szybko spada, sylwetka poprawia się błyskawicznie. Nie znaczy to jednak, że te ćwiczenia to przysłowiowa bułka z masłem. Aby je wykonać prawidłowo, należy włożyć w nie sporo wysiłku fizycznego, jednak każdy powinien dostosować je do swoich możliwości. W trakcie kolejnych sesji ćwiczenia będą przychodziły z coraz mniejszym trudem! Niezwykle istotna jest koordynacja ruchów z odpowiednim oddechem. W czasie ćwiczeń należy mieć wciąż napięte mięśnie brzucha. Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści, jakie możesz osiągnąć ćwicząc Pilates: 

  • Poprawia elastyczność ciała.
  • Zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder
  • Poprawia koordynację ruchową i równowagę.
  • Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała.
  • Wysmukla sylwetkę
  • Poprawia stabilność kręgosłupa.
  • Zwiększa świadomość swojego ciała.
  • Uczy prawidłowego, pełnego oddechu.
  • Rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców. 


 

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry