Jesteś tutaj
Dom > Fitness > PILATES – walka z grawitacją!

PILATES – walka z grawitacją!

„Każdy dzień jest walką z grawitacją” – mawiają często trenerzy i instruktorzy PILATES.

Ludzie w każdym wieku i w każdym stanie kondycji fizycznej mogą wyciągać korzyści z systemu PILATES, ale tak naprawdę to jest właśnie „to” dla ludzi pokolenia baby boom, czyli powojennego wyżu demograficznego. System ten jest bardzo wszechstronny, nie wywiera lub wywiera bardzo niewielkie obciążenia na stawy i składa się z tak zróżnicowanego repertuaru ćwiczeń, że nie sposób się z nim nudzić. PILATES koncentrując się na jego elektrowni, czyli brzuchu, dolnych partiach pleców i rejonach miednicy, jest szczególnie skuteczny. Jeśli chodzi o jednoczesne rozwijanie siły i równowagi – co jest istotne szczególnie u ludzi starszych – PILATES jest niezastąpione! W systemie PILATES pracujemy tak ciężko nad wydłużeniem kręgosłupa, aby zamiast poddawać się grawitacji, mógł powstać wraz z naszym wyższym, bardziej wyprostowanym kręgosłupem, ponieważ mięśnie otaczające go są silniejsze i bardziej rozciągnięte.

To na ile jesteśmy zdrowi, sprawni i „młodzi” uzależnione jest od elastyczności i sztywności kręgosłupa. Im bardziej elastyczny, mocny, zdrowy i „ruchliwy” kręgosłup tym zdrowsi jesteśmy, tym dłużej utrzymujemy „młodość” i tym lepiej się fizycznie czujemy.

 

                                                       

 

Trening PILATES – każdorazowo wykonany – wpływa na poprawę zdolności oddychania oraz na ujędrnianie i uelastycznianie ciała. Pomaga też poprawić naszą postawę. Jeśli jest poprawnie wykonywany, nie zaniedbuje żadnej partii ciała. Jego atutem jest to, że używając delikatnego oporu grawitacji i własnego ciężaru ciała, możemy zwiększyć swoją siłę i sprawność. 

PILATES jest tak wszechstronny, że stosowany może być niemal przez każdego – nawet przez ludzi cierpiących na chroniczne bóle lub kontuzje. Nigdy nie jest za późno by rozpocząć ćwiczenia systemem PILATES. W USA uprawiają go nawet osoby, które przekroczyły osiemdziesiąty rok życia. Piękno PILATES polega na tym, że zapewnia on intensywny trening młodym ciałom będącycm w świetnej formie, ale może być też łatwo dostosowany do możliwości starszych osób, które mogą wymagać łagodniejszego podejścia. Obserwowane korzyści sa równie widoczne.

Fizyczne zalety PILATES są bardzo jasne i ucieleśniają tzw. „Cztery S”: SIŁĘ, WYTRZYMAŁOŚĆ, ROZCIĄGNIĘCIE i RÓWNOWAGĘ (po angielsku: Strenght, Stamina, Stretch and Stability).

Także czynnik mentalny PILATES zapewnia korzyści, które są jednakowo cenne i mogą nawet wykluczać konieczność wyższej intensywności ćwiczeń aerobowych dla starszych osób.

 

                                     

                     

Ćwiczenia na macie mogą zniechęcać nowicjuszy do podstaw PILATES, ale wiele urządzeń wyposażenia zapewnia wygodny poziom średniej wysokości. Dla osób, którym trudności mogą sprawić ćwiczenia w pozycji horyzontalnej, umożliwia sie dokończenie wielu ruchów w pozycji siedzącej.

Ze względu na fakt, że system wymaga dużego poziomu koncentracji, pobudza on umysł niemal do stanu medytacji, w czasie którego stajemy się bardziej świadomi chwili obecnej. PILATES, jak każdy inny trening, pobudza wyzwalanie endorfin, co pomaga w utrzymaniu dobrego nastroju, ale ponad to, system ten włącza w pracę także umysł, co pomaga w zachowaniu (lub przywróceniu) jasności myślenia, w wyciszaniu się, osiągnięciu spokoju i koncentracji.

Wszechstronność, uniwerslność, bezpieczeństwo i korzyści zdrowotne to chyba wystarczająca ilość zalet systemu PILATES, by przekonac nas do rozpoczęcia przygody z nim. Gorąco zachęcamy!

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry