Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-09-08 12:56
A  A  A

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne w przeciwieństwie do pływania sportowego, jest dyscypliną stosunkowo mało znaną i minimalnie spopularyzowaną.

  • Zapewne przyczyn tej sytuacji jest wiele (brak trenerów ,mała ilość klubów sportowych prowadzących sekcje pływania synchronicznego),wyjątkiem jest Wielkopolska ze szczególnym znaczeniem Poznania- kolebce tej dyscypliny w Polsce
  • Powodem napisania kilku słów na temat aspektu medycznego i zdrowotnego jest także brak  przystępnych informacji dla Rodziców, z punktu widzenia i wiedzy specjalistycznej  lekarza sportowego.

Postaramy się w kilku punktach przedstawić zalety i ewentualne zagrożenia wynikające z uprawiania sportu a pływania synchronicznego:

  • Jest to dyscyplina skierowana do Dziewcząt w różnym wieku .Rozpoczęcie treningów sportowych od lat 6-7.Trenning  obejmuje zajęcia z zakresu baletu, gimnastyki, trening pływacki ,trening specjalistyczny pływania synchronicznego w wodzie i na lądzie,połączony z muzyką.
  • Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika że około 50% populacji dziewcząt w wieku szkolnym posiada uwarunkowaną genetycznie hipermobilność stawów a nawet pewien procent można zakwalifikować (wg skali Betchley) jako dzieci z wiotkością stawów.

Co to oznacza w praktyce dla Rodziców?

- Dziecko z wiotkością stawów reaguje  w różnorodny sposób na kontakty z twardymi płaskimi podłożami (podłogi ,buty, miejsca publiczne, szkoła ,sale sportowe, boiska z twardymi nawierzchniami).

- Może unikać ruchu, chodu, może uskarżać się na bóle kończyn (kolana ,stopy, odcinka lędźwiowego i szyjnego pleców ,bóle brzucha i głowy).

- Dziecko może być rozdrażnione, ma kłopoty z koncentracją (szkoła ,dom), nadpobudliwe i wiele innych symptomów klinicznych.

- Niechęć do zajęć wychowania fizycznego i sportu, brak koordynacji ruchowej ,wady postawy i chodu.

- Nasze ciało a szczególnie nasze stopy nie są ewolucyjnie przystosowanie do nawierzchni twardych i płaskich, uprawianie sportu na takich nawierzchniach może być trudne a nawet niekorzystne dla stanu zdrowia dzieci z dużym zakresem ruchu w stawach.

  • Dlatego też stwierdzamy że skład i forma elementów treningowych zawartych w pływaniu synchronicznym jest  doskonałym wyborem dla dziewcząt z hipermobilnością stawów.
  • Jednocześnie pływanie i występy w grupie, uczy współpracy zespołowej, tworzy więzi między zawodniczkami. Wdrąża w procesie treningowymi odpowiedzialność za pracę w zespole.
  • Uczy systematyczności, elegancji ruchu, dyscypliny, kształtuje poczucie estetyki, wytwarza i rozwija harmonijnie mięsnie całego ciała Dziecka.
  • Daje szansę stałego rozwoju sprawności  psychomotorycznej  uzyskiwanej w warunkach przyjaznych dla naszych mięśni i stawów czyli w wodzie.
  • Pozwala utrzymać efektywny metabolizm organizmu, zapobiega otyłości, wykształca nawyki ruchowe i przyzwyczaja do uprawiania sportu na całe życie.
  • Ważny element to umiejętność pływania i bezpieczeństwo na wodzie, wyuczenie prawidłowych reakcji.
  • Korekcja wad chodu (harmonijny rozwój grup mięśniowych),zapobieganie pojawiania i rozwoju wad postawy ochrona przed urazami i przeciążeniami stawów kończyn i kręgosłupa.
  • Klubu AZS OŚ Poznan-Pod kierunkiem  Pani Trener Moniki Rybarczyk, mogę z pełną odpowiedzialnością również jako Lekarz sportowy polecić Rodzicom wybór dla swoich Córek  tej Dyscypliny Sportu.
  • Gwarantuje satysfakcję i dużo pozytywnych wrażeń estetycznych, Emocji sportowych połączonych z korzyściami zdrowotnymi wraz z psychofizycznym prawidłowym rozwojem Dziecka.

Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie, to zmora wielu amatorów. To hasło, które pojawia się w biegowych portalach, czasopismach i w rozmowach z biegaczami. Widok rozciągających ...czytaj dalej »
Rozciąganie dla biegaczy w pigułce
2013-10-19

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12
Powiązane artykuły
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Trenuj giętkość i elastyczność!

Trenuj giętkość i elastyczność!

UTRZYMUJ ZDROWE ORAZ ELASTYCZNE STAWY I MIĘŚNIE! Dlaczego gibkość i elastyczność są tak ważne?
2013-01-16 21:52
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu
2012-09-06 13:59
Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kie
2012-09-05 11:25
Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie jest problemem występującym najczęściej wśród kulturystów, trójboistów i ciężarowców.
2012-09-04 13:46
Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się
2012-09-03 15:50
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499