Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > Początki przygody z bieganiem, czyli jak się przygotować !?

Początki przygody z bieganiem, czyli jak się przygotować !?

Początki przygody z bieganiem, czyli jak się przygotować

  1. Wstęp
  2. Co jest mi potrzebne do biegania?
  3. Jakich błędów nie popełniać?
  4. Jak zmienić wymówki w motywację?
  5. Podsumowanie
  • Bieganie jest jedną z najpopularniejszych aktywności fizycznych, a żeby się o tym przekonać, nie musimy wcale długo szukać, ponieważ wystarczy spojrzeć jak duża liczba ludzi biega w godzinach wieczornych po parkach i innych terenach zielonych znajdujących się w okolicach miasta. Nie ma w tym nic dziwnego, jest to w końcu długotrwały wysiłek, dzięki któremu możemy poprawić swoją wydolność płuc, kondycję, zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów, a nawet poprawić swoje samopoczucie. Często się słyszy, że sport pomaga przezwyciężyć depresję, a bieganie jest tego doskonałym przykładem, w końcu podczas wysiłku uwalniane są endorfiny, a one powodują bardzo popularny “haj biegacza”, który może być nawet uzależniający, tylko pamiętajmy o tym, że bieganie jest zdrowym i pożądanym nałogiem!

Wiele osób nie lubi biegać, ponieważ zbyt szybko się męczą, czują się słabo, a nawet wypluwają płuca, natomiast po samym biegu ich samopoczucie może być stosunkowo słabe. Najczęstszym powodem takiej sytuacji nie jest wcale nasza kondycja, a brak jakiejkolwiek wiedzy na temat biegania. Wydawać by się mogło, że wystarczy założyć buty i pobiec, z czasem robiąc cały czas progres, jednak po co samodzielnie utrudniać swoje życie, skoro można poczytać chwilę na ten temat i robić podobny progres w dużo przyjemniejszy sposób? No właśnie, więc zaczynamy!

 

  • Co jest mi potrzebne do biegania?

Duża grupa ludzi już na samym początku kupi sobie super sprzęt, który będzie ich kosztował kilkaset złotych, lecz nie będzie on wykorzystywany nawet w 50 procentach, więc zakup takich akcesoriów jest jednym z największych błędów. Lepszym pomysłem będzie nagradzanie się z czasem za osiąganie coraz lepszych wyników, przykładowo jeśli ustalimy taki cel, że musimy przebiec 10 kilometrów w mniej niż godzinę i uda nam się go w końcu osiągnąć, kupmy sobie w nagrodę wymarzoną koszulkę do biegania. Na samym początku potrzebujemy jedynie dobrego obuwia, które będzie stabilizować naszą stopę i amortyzować wszystkie uderzenia podczas stawiania stopy na podłożu.

 

  • Jakich błędów nie popełniać?

Otóż najczęstszym błędem są zbyt wysokie ambicje już na samym początku, więc często biegniemy dalej, mimo iż nasz organizm odmawia nam już posłuszeństwa. Robimy tak, ponieważ jest nam wstyd przed samym sobą, że przebiegliśmy tak mało, w tak długi czas, lecz spokojnie, wstyd nam powinno być w momencie gdybyśmy nie wyszli biegać! Nie od razu Rzym zbudowano! Na samym początku warto przeplatać trucht z marszem, a nie zaczynać od razu od biegu i sprintu, gdyż prawdopodobnie nie wytrzymamy nawet 15 minut treningu w ten sposób. Pierwsza sesja biegu powinna nam mniej więcej wskazać w jakim stanie jest nasz organizm i jakie mamy predyspozycje, gdyż jak wiadomo dla jednego półgodzinny bieg już na samym początku nie będzie problemem, natomiast dla drugiej osoby nawet 10 pierwszych minut może być torturami. Jeśli mniej więcej to określimy, stawiajmy sobie realne zadania, czyli początkowo 3 kilometry bez ustalania czasu, lub 20 minut biegania niezależnie od odległości. Na życiówki jeszcze przyjdzie pora!

 

  • Jak zmienić wymówki w motywację

Istnieje piękne przysłowie, które mówi nam o tym, że miłość i nienawiść dzieli cienka granica, jest w tym bardzo duża ilość prawdy, nawet jeśli chodzi o podejście do sportu. Jeśli przykładowo na zewnątrz pada deszcz, może być to dla nas wymówka żeby nie iść biegać, jednak spróbujmy pomyśleć o tym, że w taką pogodę nasz organizm będzie stale chłodzony, a co za tym idzie będziemy mogli poprawić swoje rekordowe wyniki, więc ruszajmy do dzieła, z pewnością poprawienie wyniku nakręci nas do dalszego biegania! Upał znowu może powodować szybsze zmęczenie, więc nie powinniśmy w takie dni się przetrenowywać, jednak możemy być szczęśliwi, ponieważ nasza potliwość będzie o wiele większa!

 

  • Podsumowanie

Jak widać początki biegacza nie muszą być trudne, a znaczący progres możemy osiągnąć w ciągu jednego miesiąca, wystarczy mieć tylko odpowiednie podejście do tematu. Nie ma sensu przedłużać, zakładajmy buty i w drogę!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry