Jesteś tutaj
Dom > Rekreacja > Poczuj się jak ryba w wodzie, czyli wszystko o pływaniu

Poczuj się jak ryba w wodzie, czyli wszystko o pływaniu

Pływanie jest dość popularnym, aczkolwiek mało docenianym sportem. Tymczasem już kilka godzin tygodniowo spędzonych na basenie może nam pomóc w osiągnięciu szczupłej sylwetki oraz lepszej kondycji. By jednak rzeczywiście móc osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty, trzeba pływać prawidłowo. Zaznajomienie się z kilkoma technikami i wskazówkami może więc pomóc nam regularnie trenować na basenie.

Wszyscy wiemy, że pływanie jest jednym z przyjemniejszych sportów, dlatego chociażby z tego względu warto jest się nim zainteresować. By jednak czuć się jak przysłowiowa ryba w wodzie, musimy posiadać coś znacznie więcej niż tylko nabyte umiejętności, pozwalające na utrzymywanie się na powierzchni wody.

Korzyści płynące z pływania

Pływanie na basenie oznacza nie tylko lepszą kondycję. To jednocześnie wiele innych, wymiernych korzyści, o których również powinniśmy pamiętać. Przede wszystkim nasze ciało stanie się o wiele smuklejsze, wzmocnią się także mięśnie – dotyczy to w głównej mierze ramion oraz pleców.

Pływanie, co ciekawe, nie męczy jak trening na siłowni czy jak inne tego rodzaju ćwiczenia. Bardzo korzystnie wpływa na cały układ krążenia, pomaga zwiększać objętość płuc, a co więcej, dotlenia mózg, co jest bardzo ważne dla prawidłowej pracy całego układu nerwowego. Podczas pływania pracować mogą niemalże wszystkie mięśnie naszego ciała, co jest jeszcze jednym argumentem przemawiającym za tym, iż warto czerpać z tak dobrego wpływu wody.

Jeśli do tej pory nie mieliśmy zbyt wielu okazji na kontakt z wodą, być może w końcu zaprzyjaźnić się z pływaniem, zwłaszcza, że jego nauka wcale nie jest aż trudna, jak nam się może wydawać. Nauka pływania może trwać długo, nawet do miesiąca, ale możesz też nauczyć się niektórych technik pływackich już po kilku spotkaniach, samodzielnie dążąc do uzyskiwania coraz to bardziej satysfakcjonujących wyników. Jeśli na basenie stawiasz więc dopiero pierwsze kroki, może starać się o to, by przepłynąć pięćdziesiąt metrów w czasie pięćdziesięciu sekund.

Popularne style pływackie

Styli pływackich mamy wiele. Do najbardziej popularnych zaliczany jest jednak styl klasyczny, nazywany popularnie żabką, styl motylkowy oraz styl grzbietowy. Styl grzbietowy jest w zasadzie najbardziej polecany przede wszystkim tym osobom, które borykają się z bólami czy ze schorzeniami kręgosłupa. Nie powoduje on bowiem dość znacznego wygięcia krzyża, tak jak jest to w przypadku stylu nazywanego żabką.

Dlatego nawet lekarze zalecają pływanie stylem grzbietowym, między innymi przy problemach ze skoliozą. A sama nauka pływania na plecach nie jest niczym trudnym, aczkolwiek ważny jest dobry trener, który pomoże nam zgłębić tajniki tego stylu pływackiego. Na pewno już od samego początku warto jest nauczyć się kontrolować własne ciało, kolana oraz stopy, które nie powinny pracować zbyt gwałtownie i niespokojnie. Pływanie na grzbiecie ma jeszcze jedną zaletę, mianowicie pływając w ten sposób, pobudzamy wszystkie nasze stawy nóg. Pracuje więc staw skokowy, biodrowy oraz kolanowy. Także mięśnie są aktywne, przede wszystkim mięsień czworogłowy i dwugłowy uda, mięśnie pośladkowe oraz kulszowo – goleniowe.

Akcesoria przydatne na basenie

Bez względu na to, czy basen odwiedzasz kilka razy w tygodniu czy kilka razy na kwartał, na pewno warto mieć kilka akcesoriów, które sprawią, że korzystanie z pływalni będzie jeszcze przyjemniejsze. Na basenie na pewno przydadzą się więc zaciski do nosa, zatyczki do uszu oraz zegarki, stopery, dzięki którym będziesz mógł mierzyć swój czas i osiągnięte wyniki.

Zaciski do nosa powinny być miękkie i wygodne, w przeciwnym bowiem razie będą nam tylko przeszkadzać w pływaniu. Najlepiej więc postawić na nylonowe noski, wysokiej jakości, które pozwolą nam się komfortowo czuć. Również zatyczki do uszu nie powinny być zbyt twarde, zwracajmy również uwagę na ich specyficzny kształt, który powinny zachować, by zapobiegać wlewaniu się wody do uszu. Uszczelnianie ucha jest bardzo ważne, zwłaszcza podczas treningów, gdy nic dodatkowo nie powinno nas rozpraszać.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry