Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Popularne błędy osób początkujących

Popularne błędy osób początkujących

Błąd nr 1
Brak planu. Jeśli wybierasz się na siłownię po raz pierwszy warto ułożyć sobie plan działania.
Ustal ćwiczenia które chcesz wykonywać w trakcie wizyty na siłowni.

Błąd nr 2
Ćwiczenia bez rozgrzewki. Warto na początku każdego treningu poświęcić 15-20 minut na rozgrzewkę. Najlepszy będzie lekki trening cardio czyli szybki marsz na bieżni, jazda na rowerku czy orbitreku. W ten sposób chronisz mięśnie i ścięgna przed kontuzjami.

Błąd nr 3
Nie liczy jakość tylko ilość. nie prawda najważniejsza jest jakość i technika wykonywania danego ćwiczenia. Jeśli nie mamy czasu na wykonanie 20 ćwiczeń które sobie zaplanowaliśmy to wykonajmy tylko 15 ale bardzo dokładnie nie śpiesząc się a efekty będą lepsze niż po zrobieniu 20 ale niechlujnych.

Błąd nr 4
Często przez pierwszy tydzień czy nawet dwa dajemy z siebie 100% . A to błąd bo zakwasy i urazy mogą nas skutecznie zniechęcić do dalszego ćwiczenia. Ból mięśni możesz zminimalizować poprzez wykonanie na koniec treningu ćwiczeń rozciągających.

Błąd nr 5
Powtarzanie stale tego samego planu treningowego. Nasz organizm ma cudowną zdolność przyzwyczajania się do różnych warunków i tak samo jest gdy mówimy o mięśniach. Dlatego co jakiś czas warto zmienić plan treningowy żeby jego efekty były nadal widoczne.

Błąd nr 6
Picie zbyt małej ilości wody.Niestety nawet małe odwodnienie może zmniejszyć efekty naszego treningu. Mało wody = lżejszy trening. Więc zamiast wypić litr wody po treningu pij go małymi łyczkami w jego trakcie a unikniesz odwodnienia.

Dodaj komentarz

Do góry