Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-12-10 07:42
A  A  A

Posezonowy przegląd serwisowy. Część I

Posezonowy przegląd serwisowy. Część I

Przegląd serwisowy. Twoje zdrowie.

Amator jak zawodowiec!

 

Wiemy dlaczego wyczynowi sportowcy za zwycięstwo dziękują całemu sztabowi ludzi. Nawet jeśli własne sukcesy możesz zawdzięczać tylko sobie, swoje zdrowie potraktuj równie poważnie jak zawodowcy. Chcesz być traktowany jak profesjonalista? Wykorzystaj wiedzę o postępowaniu z wyczynowcami i nie popełniaj amatorskich błędów.

 

                                      

            

 

  1. PEŁNE ZAUFANIE

Zadaniem sportowców jest realizowanie zadań stawianych im  przez cały sztab trenerski i medyczny. Zawodowiec nie musi znać się na diecie, ale musi wypełniać zalecenia dietetyka, nie musi lubić treningu siłowego, ale musi realizować plany ułożone przez trenerów przygotowania fizycznego. Amator najczęściej sam sobie musi być trenerem, psychologiem, dietetykiem i specjalistą od odnowy biologicznej. Dlatego przy każdej okazji staraj się korzystać z wiedzy specjalistów. Dla własnego bezpieczeństwa nie modyfikuj gotowych planów treningowych, by przyśpieszyć osiągnięcie wyniku. Nigdy nie staraj się też być mądrzejszy od lekarza, czy fizjoterapeuty. Jeśli dostaniesz od nich jakieś zalecenia, trzymaj się ich. Skoro już udało Ci się dostać do specjalisty, potraktuj go jak członka swojego sztabu przygotowawczego i słuchaj jego zaleceń. Nie ukrywaj swoich dolegliwości, żeby dostać pozwolenie na bieganie. Wręcz przeciwnie – odpowiadaj lekarzowi na wszystkie pytania, a na pewno łatwiej znajdzie źródło problemu.

 

  1. DREAM TEAM

Elity zawsze kieruja się do centrów medycznych, a nie pojedynczych specjalistów. Kliniki sportowe zapewniają dostęp do różnych specjalistów i badań bez konieczności odsyłania pacjenta z miejsca na miejsce. Co dwie głowy, to nie jedna, a co dopiero całe konsylium złożone ze specjalistów wąskich dziedzin. Jeżeli Twoje ubezpieczenie nie zapewnia Ci tak kompleksowej opieki, może warto zainwestować raz, a dobrze w całościowy przegląd. Taka kontrola pozwoli wykryć i odpowiednio potraktować możliwości i zagrożenia Twojego organizmu, mocno ograniczając ryzyko wystąpienia kontuzji i tym samym oszczędzając Ci sporo pieniędzy i czasu na leczenie. Jeśli to możliwe, możesz poprosić terapeutę na pierwszej wizycie o zestaw ćwiczeń do wykonywania w domu, żeby zmniejszyć liczbę płatnych sesji.

 

  1. SEDNO SPRAWY

Kluczem do sukcesu w zapobieganiu kontuzji jest znalezienie prawdziwego źródła problemu. Postępowanie z zawodowymi sportowcami zawsze polega na ustaleniu przyczyny kontuzji, a nie tylko leczeniu urazu. Powracanie kontuzji to najczęściej wynik nieprawidłowego postępowania po wcześniejszym urazie (np. lekceważenie zaleceń lub zła diagnoza) albo brak dotarcia do źródła problemu. Często bywa tak, że bolesne miejsce jest umiejscowione daleko od prawdziwej przyczyny. Np. napięcie w łydce może być spowodowane brakiem symetrii w wymachu rąk i rotacji górnej części tułowia. Renomowane kliniki poświęcają więc dużo uwagi na biomechaniczną ocenę funkcjonalną. Za pomocą bardzo zaawansowanego sprzętu ocenia się precyzyjnie siłę, symetrię pracy ciała i możliwość utrzymania równowagi, określa się sposób stawiania stóp i ich obciążenie, jakość wykonywania wzorców ruchowych oraz czucie wykonywania ruchu.

 

                     

 

PRZYKŁADOWY CENNIK:

Czasem lepiej przestać inwestować w coraz bardziej amortyzujące buty i coraz mocniej uciskające skarpety, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na porządny przegląd techniczny swojego organizmu. Zwłaszcza jeśli te nowe gadżety mają na celu tuszowanie bolesnego problemu. Wtedy, wiedząc wszystko o budowie swojego ciała, wydatek na odpowiednie buty na pewno nie będzie chybiony.

 

Konsultacja u ortopedy – 180 zł

Konsultacja u dietetyka (wraz z badaniem składu ciała) – 180 zł

Konsultacja fizjologiczna – 180 zł

Badanie USG – 200 zł

Badanie RTG – od 60 zł

Badanie i ocena fizjoterapeutyczna oraz rehabilitacja – 200 zł

Jednostka rehabilitacyjna – (60 min) – 100 zł

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania. ...czytaj dalej »
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!
2015-05-02

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia sportowych ...czytaj dalej »
Wiosenny motywator biegacza!
2015-05-02
Powiązane artykuły
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.
2014-09-06 23:29
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
JOGGING. Postaw sobie cel!

JOGGING. Postaw sobie cel!

Na końcu wyścigu nie musi być meta, ale na przykład utrata 10 kg wagi. Powodów dla których warto biegać jest wiele. Wybierz idealny cel dla
2014-09-04 19:45
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499