Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Czy potrzebujesz ładować się węglami?

Czy potrzebujesz ładować się węglami?

Trenujesz sporty siłowe? Czy potrzebujesz ładować się węglami jak szalony?

Otóż w wypadku kiedy trenujesz sporty siłowe i wszystko powyżej 5 repów traktujesz jak trening cardio to moim zdaniem nie musisz ładować takiej ilości węgli jak np. kulturysta. Skąd ten pomysł?

Spójrzmy na tempo wykorzystywania różnych zasobów energetycznych w czasie. 1-4 sekund – ATP 4-20 sekund – ATP + PCr I tu w zasadzie moglibyśmy przerwać wyliczanie, bo serie siłowe nie trwają raczej powyżej 20 sekund, ale załóżmy jakiś Poliquinowy drop. 20-45 sekund – ATP + PCr + glikogen mięśniowy. Powyżej 45 sekund zdecydowana większość amatorów sportu siłowego odpuszcza, po pierwsze takie serie raczej nie mają sensu dla wzrostu siły czy mocy, a ponadto stężenie LA jest już dość spore to też kontynuowanie takiej serii jest niemal niemożliwe.

Sama regeneracja zasobów ATP trwa około 180 sekund, co przy treningu o niskim zakresie powtórzeń ale o wysokim zaangażowaniu układu nerwowego jest raczej przerwą minimalną – właśnie ze względu na układ nerwowy. Spójrzmy na to od innej strony – robimy ciężkie siady, np. 2 repy. Niech każdy trwa po 4 sekundy, czyli razem mamy 8 sekund pracy. Wciąż jesteśmy w zakresie korzystania z ATP i PCr. Glikogen mięśniowy nienaruszony, 180+ sekund przerwy i ready to go again.

OCZYWIŚCIE jeżeli czujesz że wyniki poprawiają się tylko w momencie kiedy dokładasz więcej węgli to śmiało. Rób to co działa na Ciebie. Ale nie usprawiedliwiaj się trenowaniem sportów siłowych jeżeli jesteś gruby i nie chce Ci się od czasu do czasu przypilnować michy.

Matt Wenning – polecam jego wywody na temat diety u trójboistów. Piona

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry