Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Przegląd odżywek i suplementów diety

Przegląd odżywek i suplementów diety

Poniższy tekst jest subiektywnym przeglądem odżywek i suplementów funkcjonujących aktualnie na rynku. Autorem artykułu jest Rafał Grad – specjalista od treningu i żywienia, pracujący w jednym z największych sklepów z odżywkami w Polsce: SupleShop w Tychach.http://www.supleshop.pl/. Zapraszamy do lektury! 

                                        

 

 

Zestawienie najlepszych suplementów

 

Przez ostatnie kilka lat na rynku pojawiły się tysiące różnych firm, które oferują swoje produkty. Każda firma zachwala swoje produkty jako najlepsze na rynku.Reklamowane są nie tylko efety jakich można się po nich spodziewać, ale także smak odżywki i wygląd opakowania. Jakie suplementy tak naprawdę są nam potrzebne? Produkty jakich marek warto wybierać? Które suplementy tak naprawdę działają, a które nie? Sami przeczytajcie.

 

 

1. Białka

Istnieje na rynku ogromny wybór białek. Dzielimy je na białka sojowe, pszeniczne, serwatkowe, wołowe, kazeinę, albuminy jaja. Istnieją również połączenia kilku różnych frakcji białka.

Z tych wszystkich białek najlepszym wyborem będzie:

 

A. Białko serwatkowe

Serwatkę dzielimy na koncentrat, izolat i hydrolizat.

  • Koncentrat to podstawowa forma, która zawiera ok 65-75% białka. Reszta to zazwyczaj laktoza, chociaż zdarzają się koncentraty, który posiadają niską zawartość cukrów prostych.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9284

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt3089

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt12244

  

                                       

 

  • Izolat to – najprościej mówiąc – „czystsza” forma serwatki. Zawiera ok 85-90% białka, a zawartość węglowodanów w dobrych izolatach nie przekracza 1,5g na 100g produktu.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt3989

http://www.supleshop.pl/iso–2000g-4–nutrition-produkt8697

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9694

                                      

 

  • Hydrolizat – proces hydrolizy polega na rozbiciu białka na czyste aminokwasy przez co wchłania się bardzo szybko.

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt4993

http://www.supleshop.pl/platinum-hydrowhey-1590g-optimum-nutrition-produkt7869

                       

                     

 

 

B. Białko wołowe

Białko wołowe na naszym rynku jest nowym produktem i mało kto o nim słyszał. Plusem tego produktu jest to, że nie zawiera laktozy. Poza tym większość białek wołowych to hyrolizaty, które bardzo szybko regenerują nasze mięśnie. Nie ukrywajmy również tego, że wołowina jest najlepszym źródłem białka do budowania masy mięśniowej. Tutaj mamy wołowinę w postaci smacznego proszku, który jest dużo bardziej skoncentrowany, niż zwykły kawałek wołowiny.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9259

                                     

 

 

 

C. Kazeina

Kazeina jest to białko, które dostarcza nam aminokwasów przez dłuższy czas , tzn.: ok 6-7 godzin. Jest to bardzo dobry wybór jeżeli chcemy smacznie zastąpić sobie ostatni posiłek przed snem, gdyż właśnie wtedy potrzebujemy białko o długiej wchłanialności.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9970

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9661

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9260

 

                                         

 

 

 

 

 

 

2. Aminokwasy

 

Dzielimy je na aminokwasy proste i rozgałęzione (BCAA)

  • Aminokwasy proste to cała pula aminokwasów, które dodajemy do posiłków żeby uzupełnić posiłek w dodatkowe aminokwasy. Możemy je stosować po treningu zamiast białka, ale wówczas porcja musi być zdecydowanie większa.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt7735

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9616

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt8511

                                          

 

  • Aminokwasy rozgałęzione BCAA to trzy aminokwasy: leucyna, izoleucyna i walina. Są to bardzo szybko przyswajalne aminokwasy dlatego warto stosować je przed i po treningu siłowym oraz przed treningiem cardio. Chronią one nasze mięśnie przed katabolizmem – rozpadem.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9484

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt5508

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9257

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt10401

                                     

 

  • Glutamina ma wiele zastosowań. Podobnie jak BCAA jest doskonałym antykatabolikiem. Poza tym wspomaga odporność organizmu, poprawia funkcjonowanie układu trawiennego, a także zwiększa syntezę białek.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt10314

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt12234

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt12256

 

                                         

 

 

 

 

 

 

3. Kreatyna

Kreatyna powoduje zwiększenie siły oraz wydolności. Możemy dzięki niej ciężej i dłużej trenować, gdyż ta szybko odnawia nasze pokłady energii. Kolejną funkcją kreatyny jest intensywne nawodnienie komórek mięśniowych. Najbardziej znane formy kreatyny to monohydrat, jabłczan, cytrynian, kre-alkalyn i ester. Dostępne są również suplementy, które mają w swoim składzie kilka równych form kreatyny.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt12285

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9289

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt7834

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt3832

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Spalacze tłuszczu

Fat burnery (spalacze tłuszczu) to jedne z najpopularniejszych suplementów. Ludzie, którzy pragną zgubić zbędne kilogramy często sięgają po spalacze tłuszczu nie wiedząc tak naprawdę co jest w ich składzie. Decydują się często na tanie spalacze 40-70zł i liczą na kolosalne efekty. Tak naprawdę jednak, specyfiki które stosują to „pseudo spalacze” (bo ze spalaniem tłuszczu nie maja nic wspólnego). Jedyne co robią z naszym organimem to pobudzają go poprzez duże ilości kofeiny i podnoszą nieznacznie temperaturę, co wpływa mocno na potliwość ciała w czasie ćwiczeń. Osoby stosujące tego typu suplementy cieszą się czasem widząc po wejściu na wagę spadek 3-4 kg. Tak naprawdę jednak nie są świadome tego, że to co z nich zleciało to woda podskórna, a ogromne pocenie się nie ma nic wspólnego ze spalaniem tkanki tłuszczowej. Podniesienie temperatury ciała ma pewien wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej, ale substancje zawarte w tanich spalaczach w niczym nam nie pomgają. Jeżeli decydujemy się na zakup spalacza, który rzeczywiście wspomoże spalanie tkanki tłuszczowej, zainwestujmy troszkę więcej, a otrzymamy gwarancję dobrych efektów. . Droższe spalacze są dużo lepiej dopracowane, zawierają bardziej zaawansowane substancje – wyciągi z roślin, które rzeczywiście wpływają na spalanie tłuszczu w szybszym tempie.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9287

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt6170

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9281

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt4730

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

5. Gainer

Jest to odżywka węglowodanowo-białkowa. Najczęściej spotykane suplementy tego typu mają stosunek 20/70 – białko/węglowodany. Występują również gainery z 10% zawartością białka w porcji. Gainery to odżywki na masę mięśniową. Na rynku istnieje bardzo duży wybór gainerów. Spotkac się można z gainerami droższymi i z bardzo tanimi, a także z gainerami zawierającymi większą ilość białka lub większą ilość węglowodanów.

W przypadku gainerów nie należy sugerować się ceną, bo tutaj sprawa wygląda trochę inaczej. Im droższy gainer, tym dana firma bardziej się ceni za ładne opakowanie i za logo marki. Kupując gainera musimy kierować się ilością białka, węglowodanów oraz tym, jakie źródła białka i jakie węglowodany występują w danym produkcie. Uwierzcie mi, że nie ma sensu płacić 250zł za gainera gdyż za150 – 200 zł otrzymać można identyczną ilość białka i węglowodanów.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt8710

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt7805

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9285

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt735

 

                                   

 

 

 

 

 

 

Pre-workout

Suplementy przedtreningowe mają na celu dodać nam przysłowiowego „kopa” , zwiększyć wydolność, poprawić skupienie na treningu oraz rozszerzyć naczynka krwionośne. Jednym z podstawowych błędów przy ocenie „przedtrenigówek” jest to, że ludzie oczekują, iż suplement zrobi za nich trening. Albo, że doda im super mocy, dzięki której będą przenosić 3x większe obciążenia …. NIE O TO TUTAJ CHODZI 🙂 Suplement ma nam pomóc i dodać delikatnie energii, zwiększyć przepływ krwi w mięśniach i spowodować, że będziemy bardzo mocno skupieni na treningu.

 

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt12289

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt11482

http://www.supleshop.pl/cennik-produkt9274

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

Teraz już wiesz, jakie jest zastosowanie poszczególnych odżywek. Mam nadzieję, że Twoja wiedza z zakresu suplementacji poszerzyła się nieco. Dobierz więc coś właściwego dla siebie i zacznij ostro trenować. Powodzenia!

 

Rafał Grad

 

                                  

 

 

Wszystkie omówione powyżej odżywki i suplementy diety dostępne są na stronie: www.supleshop.pl.

Polecamy ten renomowany sklep sportowy!

 

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Przegląd odżywek i suplementów diety"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
trackback

[…] jest praktycznie najlepszą czynnością ruchową dla naszego organizmu i dzięki niemu nie tylko schudniemy, poprawimy swoją sylwetkę, ale możemy również poprawić krążenie krwi w organizmie, […]

wpDiscuz
Do góry