Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-06-21 13:55
A  A  A

Przygotowanie do joggingu

Przygotowanie do joggingu

Nieodpowiednie przygotowanie do rozpoczęcia treningów czy ich niewłaściwy przebieg może narobić więcej szkód niż pożytku. Jeśli chcemy zacząć cokolwiek trenować musimy dowiedzieć się o czym należy pamiętać i jak się do tego przygotować. Zasada ta tyczy się każdej dyscypliny sportowej, także joggingu, który wymaga od nas zastosowania się do paru nakazów nim wybiegniemy z domu.

Na samym początku powinniśmy skonsultować się z lekarzem. Choć bieganie to sport dla każdego, mogą zdarzyć się wyjątki od reguły.

Następnie powinniśmy kupić odpowiednie obuwie sportowe, które będzie dopasowane do kształtu stopy, usztywni kostkę i zapobiegnie odciskom oraz groźnym kontuzjom stawów.

Strój powinien być luźny, ponieważ podczas wzmożonego pocenia się tylko taka odzież pozwoli skórze swobodnie oddychać. Jak się okazuje betonowe drogi i chodniki jako nawierzchnia twarda-źle oddziałują na stawy dlatego też dobrze jest wybierać  na bieganie ścieżki leśne, parki, gdzie jest pełno zieleni a nie samochodów i szkodliwych spalin.

Należy pamiętać, że jeśli dopiero co zaczynamy naszą przygodę z joggingiem to powinniśmy łączyć bieg z marszem, a w miarę upływu kolejnych treningów, marsze powinny być co raz krótsze. Oczywiście przed biegiem nie zapominamy o krótkiej rozgrzewce. Ważne jest nawadnianie organizmu. Pół litra wody można wypić przed treningiem, w jego trakcie dopuszczalne jest mieć przy sobie butelkę. A jeśli chodzi o jedzenie to przed treningiem nie należy jeść przez 2 godziny. Jest to optymalny czas na trawienie ostatniego posiłku. Nie wyruszajmy z domu także głodni, ponieważ organizm zmuszany do wysiłku będzie odczuwał braki. Idealną porą jest bieganie o poranku, rozbudza, doskonale dotlenia.

Wymagania tej dyscypliny wcale nie są wysokie, a korzyści płynące z jej uprawiania bardzo duże, nic innego jak bieg po zdrowie fizyczne a także psychiczne.

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania. ...czytaj dalej »
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!
2015-05-02

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia sportowych ...czytaj dalej »
Wiosenny motywator biegacza!
2015-05-02
Powiązane artykuły
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Wolne rodniki - „szkodniki”  w ludzkim ciele

Wolne rodniki - „szkodniki” w ludzkim ciele

Wolne rodniki są to krótkotrwałe, wysoce reaktywne cząstki, które są w stanie zrobić krzywdę każdej materii oraz każdemu narządowi w organiz
2014-09-22 18:50
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.
2014-09-06 23:29
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
JOGGING. Postaw sobie cel!

JOGGING. Postaw sobie cel!

Na końcu wyścigu nie musi być meta, ale na przykład utrata 10 kg wagi. Powodów dla których warto biegać jest wiele. Wybierz idealny cel dla
2014-09-04 19:45
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499