Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > Przygotowanie do joggingu

Przygotowanie do joggingu

Nieodpowiednie przygotowanie do rozpoczęcia treningów czy ich niewłaściwy przebieg może narobić więcej szkód niż pożytku. Jeśli chcemy zacząć cokolwiek trenować musimy dowiedzieć się o czym należy pamiętać i jak się do tego przygotować. Zasada ta tyczy się każdej dyscypliny sportowej, także joggingu, który wymaga od nas zastosowania się do paru nakazów nim wybiegniemy z domu.

Na samym początku powinniśmy skonsultować się z lekarzem. Choć bieganie to sport dla każdego, mogą zdarzyć się wyjątki od reguły.

Następnie powinniśmy kupić odpowiednie obuwie sportowe, które będzie dopasowane do kształtu stopy, usztywni kostkę i zapobiegnie odciskom oraz groźnym kontuzjom stawów.

Strój powinien być luźny, ponieważ podczas wzmożonego pocenia się tylko taka odzież pozwoli skórze swobodnie oddychać. Jak się okazuje betonowe drogi i chodniki jako nawierzchnia twarda-źle oddziałują na stawy dlatego też dobrze jest wybierać  na bieganie ścieżki leśne, parki, gdzie jest pełno zieleni a nie samochodów i szkodliwych spalin.

Należy pamiętać, że jeśli dopiero co zaczynamy naszą przygodę z joggingiem to powinniśmy łączyć bieg z marszem, a w miarę upływu kolejnych treningów, marsze powinny być co raz krótsze. Oczywiście przed biegiem nie zapominamy o krótkiej rozgrzewce. Ważne jest nawadnianie organizmu. Pół litra wody można wypić przed treningiem, w jego trakcie dopuszczalne jest mieć przy sobie butelkę. A jeśli chodzi o jedzenie to przed treningiem nie należy jeść przez 2 godziny. Jest to optymalny czas na trawienie ostatniego posiłku. Nie wyruszajmy z domu także głodni, ponieważ organizm zmuszany do wysiłku będzie odczuwał braki. Idealną porą jest bieganie o poranku, rozbudza, doskonale dotlenia.

Wymagania tej dyscypliny wcale nie są wysokie, a korzyści płynące z jej uprawiania bardzo duże, nic innego jak bieg po zdrowie fizyczne a także psychiczne.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry