Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-07-10 16:06
A  A  A

Raport przeciwko soi

Raport przeciwko soi

Wprowadzenie

Już od dłuższego czasu kulturyści są  przeciwko spożywaniu  soi, szczególnie w postaci izolatów białkowych i izolatów fitochemicznych. Zostało poświęcone wiele godzin aby sporządzić to vademecum na temat soi.

Dowody

Niedawne badania wykazały, że karmienie dziecka soją  może osłabić układ odpornościowy dzieci. Aby uwiarygodnić ten powód prezentujemy fakt że ta sprawa była opisywana w wielu gazetach, takich jak np. New York Times.

Wiemy jak ludzie lubią rzeczy opisywane przez media. Było również badanie opublikowane w  marcu w  1997r  wydanie Amerykańskiego wydawnictwa Epidemiologicznego, który opowiedział historię wielu osób cierpiących na astmę, było ich aż  200 osób, które szukały przyczyny swojej dolegliwości.

Dalsze badania wykazały obecność statków towarowych przewożących soję która może być prawdopodobną przyczyną problemów astmy. Czy to zbieg okoliczności że to właśnie w pobliżu  portu w Barcelonie, Hiszpanii, mieszkają ci ludzie? Gdzie pył sojowy jest uwalniany po przypłynięciu statku?

Poniższy cytat Keith Scott z Uk mówi:

"Mieszkam w małym mieście portowym na wschodnim wybrzeżu Wielkiej Brytanii, a niektórzy z nas zauważyli ewentualne związki  między rozładunkiem surowców (soja), pewne dolegliwości, takie jak wyższy wskaźnik osób z astmą , oraz z większą ilością osób z syndromem jelita drażliwego”

Nieprawidłowości układu odpornościowego a soja.

Artykuł opublikowany w Proceedings of the National Academy of Science (28 maja 2002) wzbudził obawy dotyczące soi. Kiedy naukowcy wstrzykiwali myszom izoflawony sojowe (genisteiny i daidzeina), podczas analizy dowiedli że zastrzyki te wywołały spadki masy grasicy do 80%.
Naukowcy twierdzą że stężenie w surowicy genisteiny znalezionej w soi ,u dzieci nią karmionych może wywołać nieprawidłowości związane z działaniem grasicy, zgodnie z sugestią poprzednich sprawozdań na temat zaburzeń immunologicznych u dzieci karmionych soją.

Profesor pediatrii na Uniwersytecie w Georgetown Medical College, Naomi Baumslag, ekspert od karmienia piersią, wyjaśnia liczne powody, aby unikać karmienia dzieci soją.

"Istnieje wiele dowodów naukowych, że soja może być szkodliwa dla noworodków."

Wyjaśnia, że jest to spowodowane wysokim poziomem kwasu fitynowego oraz, inhibitorów enzymów, lektyny, manganu i fitoestrogeny. Wykazano, że  dieta bogata w nasiona roślin strączkowych(które są z natury bogate w fityniany) przyczynia się do rozpowszechnienia niedoborów składników pokarmowych w krajach trzeciego świata. Okazuje się, że soja ma wyższą zawartość fitynianu niż inne ziarna roślin strączkowych oraz z powodu wiążących właściwości fitynianu, produkty sojowe znacznie hamują wchłanianie cynku i żelaza.

Dodajmy do tego fakt, że produkty sojowe rzeczywiście zwiększają zapotrzebowanie na witaminę B12 i witaminy D. W żywieniu korzystanie z SPI (izolat białka sojowego) wzrosły wymagania dotyczące witaminy E, K, D i B12 i pojawiły się objawy niedoboru wapnia, magnezu, manganu, molibdenu, miedzi, żelaza i cynku.

Trypsyna jest ważnym enzymem, który jest używany do rozbijania białka na elementy składowe, aminokwasy. Inhibitor trypsyny jest to coś, co hamuje działanie enzymu trypsyny lub innymi słowy, to wyłącza go i może zakłócać trawienie białek.

U szczurów, żywienie  nawet niskim poziomem białka sojowego, spowodowało zmniejszenie przyrostu masy ciała w porównaniu z grupą kontrolną. Soja jest również zamieszana w przyczynianie się do fibromialgii.

Jeden cytat (z wielu) mówi wszystko:.. "Zabiegi  fibromialgii nie pomogą wogóle przestałem stosować soję natychmiast.  W ciągu 3 tygodni stałem się energiczny, a skurcze mięśni zaczęły zanikać, a teraz jestem  na mojej drodze do wyzdrowienia ".Leslie Blumenberg, Maine, USA.

Kraje wschodu a konsumpcja soi

Jeśli chodzi o tych ludzi, którzy próbują powiedzieć, że soja jest spożywana przez tysiące lat i jest używana w ogromnych ilościach przez kultury wschodu. Czy ci ludzie nie uważają, że zdrowie kultur azjatyckich, takich jak japończyków, mogą być spowodowane innymi czynnikami, takimi jak picie zielonej herbaty oraz ogólnie zdrowszą dietę niż przeciętnego Amerykanina?

Oni oczywiście nie wiedzą, że soja pierwotnie stosowana jako środek utrwalania azotu do pomocy przy hodowli innych roślin (azot jest popularny wśród roślin jak i kulturystów).

Co do zużywania soi przez kraje wschodu , to jest rzeczywiście niższa niż nam się zdaje. Co więcej, soja spożywana w krajach wschodu jest spożywana w postaci sfermentowanej , która została pokazana jako znacznie zdrowsza niż popularne izolaty białek sojowych i fitoestrogeny izolatów.

W telewizji  jest często ukazywana jako "zdrowy" wypełniacz w różnej żywności przetworzonej i jest bardzo popularna w szkolnych stołówkach, aby pomóc obniżyć koszty takich rzeczy jak hamburgera, ponownie wykorzystywany jako wypełniacz. To niesamowite, jak soja wkrada się do naszych codziennych posiłków.

Soja powoduje  powiększanie się narządów u badanych zwierząt. Zwłaszcza trzustki i tarczycy. Wzrosło również odkładanie kwasów tłuszczowych w wątrobie . Ten wpływ może wynikać z wielu powodów, począwszy od wpływów hormonalnych soi do jej skłonność do wiązania niezbędnych witamin i minerałów, a nawet na jednej z wielu toksyn, które SPI może zawierać.

Interesującym aspektem SPI jest w sposób są przetwarzane. Silna klasa rakotwórczych związków  znana jako „azotany” powstaje podczas suszenia rozpyłowego SPI i lizyno-alanina  toksyna powstaje podczas obróbki alkalicznej.

Izoflawony sojowe i układ hormonalny 

Wpływ soi na przyswajanie składników mineralnych i witamin nie jest aż tak istotny, jak jej wpływ na układ hormonalny. Według naukowców z amerykańskiego Laboratorium Toksykologii w Arkansas, izoflawony (substancje, które są jak estrogen i występują w dużych ilościach w soi) mogą rzeczywiście mieć wpływ na działanie tarczycy.

Dalsze dowody na poparcie tej idei pochodzą z University of Alabama w Birmingham, gdzie raporty o sytuacji, w których wchłanianie tyroksyny (jod zawierających hormon produkowany przez tarczycę; tak, to ważne) została obniżona ze względu na użycia białka sojowego jako suplementu diety.

Soja jest również reklamowana jako pomoc w okresie menopauzy, ale badanie przeprowadzone w Monash University w Clayton, Australia wykazały, że codzienne spożywanie suplementu zawierającego 188mg sojowych z izoflawonów spożywanych przez okres trzech miesięcy nie poprawiło dolegliwości związanych z menopauzą u 94  kobiet w porównaniu z tymi przyjmujących placebo.

Ten sam wniosek można znaleźć w podwójnie ślepej próbie badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Mediolanie, gdzie pacjenci otrzymali 72mg izoflawonów sojowych lub placebo. Obie grupy odnotowały identyczny spadek występowania hot-błysków, wskazujących, że izoflawony sojowe nie były lepsze niż placebo.

Rzeczywiście, działanie  izoflawonów sojowych może mieć wiele negatywnych skutków które nie zostały jeszcze zbadane.

Następujący cytat z 5 marca 2003  Psychopharmacology stwierdził: "Izoflawony stanowią jedną z głównych klas fitoestrogenów i okazały się wywierać zarówno estrogenowe i anty-estrogenne działanie na ośrodkowy układ nerwowy. Efekty nie były ograniczone do. Zachowań rozrodczch, lecz również miały wpływ na naukę i lęk oraz działania na osi podwzgórze-przysadka. Główne zmiany w zachowaniu ośrodków lęku i hormonów stresu może wynikać z awartości izoflawonów sojowych w diecie szczurów".

Wniosek

To tylko mała próbka dotycząca szkodliwego działania soi po spożyciu jej w niesfermentowanej postaci.

cyt" styczeń 2003 European Journal of Clinical Nutrition" u ochotników jedzących produkty sojowe poziom testosteronu by niższy niż u grupy kontrolnej. Tak więc jedząc batona czy pijąc potreningowy shake zwróć uwagę czy jest w nim soja.

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA
2013-11-04

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta
2013-11-03

Mleko – tanie i korzystne źródło wapnia

Mleko stanowi najłatwiejsze, najtańsze i najkorzystniejsze źródło łatwo przyswajalnego wapnia. ...czytaj dalej »
Mleko – tanie i korzystne źródło wapnia
2013-09-13
Powiązane artykuły
Dlaczego warto spożywać białko?

Dlaczego warto spożywać białko?

Białko to bardzo ważny składnik odżywczy potrzebny człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania. Białka naprawiają komórki ciała, budują i reg
2013-01-18 18:39
Tego lata nie bądź  "Homo Obesus" tylko "Homo Sapiens"

Tego lata nie bądź "Homo Obesus" tylko "Homo Sapiens"

Dr Atkins miał racje - jedz białko, pij szejki białkowe a będziesz ...szczupły!
2012-08-29 10:52
Trzy białkowe kontrowesje

Trzy białkowe kontrowesje

Badania dowodzą że dieta z dużą ilością białka która zawiera produkty o dużej zawartości wapnia i witaminy D3 nie wpływa niekorzystnie na st
2012-07-13 16:11
Mięśnie w płynie, pięć proteinowych szejków dla lepszego wzrostu

Mięśnie w płynie, pięć proteinowych szejków dla lepszego wzrostu

Szejki proteinowe przebyły bardzo długą drogę od czasu ich wymyślenia, teraz oferują nam dużo lepszą jakość i smak
2012-07-11 09:33
Szczupły na Soi

Szczupły na Soi

Jeżeli jesteś kulturystą pragnącym skorzystać z ogromnych osiągnięć w nauce i chcesz pakować tyle białka do mięśni, jak to możliwe, Soja jes
2012-07-10 16:39
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre to naturalnie występujące zioło w Indiach, gdzie stosowane jest w leczeniu cukrzycy oraz przy odchudzaniu.
2016-11-02 14:03
Kilka słów o minerałach

Kilka słów o minerałach

Minerały to związki nieorganiczne, które spełniają wiele niezbędnych funkcji w ludzkim organizmie, są budulcem.
2016-10-27 10:55
Zawody siłowe

Zawody siłowe

W najbliższą sobotę (22.10.2016r.) w dopiero co nowo otwartym sklepie SUPLESHOP'a, w Tychach przy ulicy Uczniowskiej 7, odbędą się zawody si
2016-10-20 15:00
Cukier - biała śmierć

Cukier - biała śmierć

Wiele współczesnych badań wskazuje jasno, że rafinowany cukier może uzależniać jak nie jeden narkotyk. Cukier śmiało można nazwać biała śmie
2016-10-05 10:43
Psychika w sporcie

Psychika w sporcie

Rekordy sportowe są ustalane od początku istnienia każdej z dyscyplin. Dla każdej z dyscyplin rekordy te były pobijane wielokrotnie. W dzisi
2016-09-16 12:47
Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Temat ilości wypijania płynów przewija się nieustannie po dziś dzień. Można się z nim spotkać nie tylko na siłowni, salach treningowych, ale
2016-09-12 11:39
Przetrenowanie - fakt czy mit?

Przetrenowanie - fakt czy mit?

Witam wszystkich czytelników bodyinfo.pl oraz muscleinfo.pl. Poruszymy dzisiaj temat przetrenowania. Czy ono faktycznie istnieje? Trzeba na
2016-09-12 11:00
Nie jem po 18stej - stereotypowy mit!

Nie jem po 18stej - stereotypowy mit!

Nie jem po 18stej! - stereotypowy mit, który więcej Nam zaszkodzi, niż pomoże.
2016-09-05 11:03
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499