Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Raport przeciwko soi

Raport przeciwko soi

Wprowadzenie

Już od dłuższego czasu kulturyści są  przeciwko spożywaniu  soi, szczególnie w postaci izolatów białkowych i izolatów fitochemicznych. Zostało poświęcone wiele godzin aby sporządzić to vademecum na temat soi.

Dowody

Niedawne badania wykazały, że karmienie dziecka soją  może osłabić układ odpornościowy dzieci. Aby uwiarygodnić ten powód prezentujemy fakt że ta sprawa była opisywana w wielu gazetach, takich jak np. New York Times.

Wiemy jak ludzie lubią rzeczy opisywane przez media. Było również badanie opublikowane w  marcu w  1997r  wydanie Amerykańskiego wydawnictwa Epidemiologicznego, który opowiedział historię wielu osób cierpiących na astmę, było ich aż  200 osób, które szukały przyczyny swojej dolegliwości.

Dalsze badania wykazały obecność statków towarowych przewożących soję która może być prawdopodobną przyczyną problemów astmy. Czy to zbieg okoliczności że to właśnie w pobliżu  portu w Barcelonie, Hiszpanii, mieszkają ci ludzie? Gdzie pył sojowy jest uwalniany po przypłynięciu statku?

Poniższy cytat Keith Scott z Uk mówi:

„Mieszkam w małym mieście portowym na wschodnim wybrzeżu Wielkiej Brytanii, a niektórzy z nas zauważyli ewentualne związki  między rozładunkiem surowców (soja), pewne dolegliwości, takie jak wyższy wskaźnik osób z astmą , oraz z większą ilością osób z syndromem jelita drażliwego”

Nieprawidłowości układu odpornościowego a soja.

Artykuł opublikowany w Proceedings of the National Academy of Science (28 maja 2002) wzbudził obawy dotyczące soi. Kiedy naukowcy wstrzykiwali myszom izoflawony sojowe (genisteiny i daidzeina), podczas analizy dowiedli że zastrzyki te wywołały spadki masy grasicy do 80%.
Naukowcy twierdzą że stężenie w surowicy genisteiny znalezionej w soi ,u dzieci nią karmionych może wywołać nieprawidłowości związane z działaniem grasicy, zgodnie z sugestią poprzednich sprawozdań na temat zaburzeń immunologicznych u dzieci karmionych soją.

Profesor pediatrii na Uniwersytecie w Georgetown Medical College, Naomi Baumslag, ekspert od karmienia piersią, wyjaśnia liczne powody, aby unikać karmienia dzieci soją.

„Istnieje wiele dowodów naukowych, że soja może być szkodliwa dla noworodków.”

Wyjaśnia, że jest to spowodowane wysokim poziomem kwasu fitynowego oraz, inhibitorów enzymów, lektyny, manganu i fitoestrogeny. Wykazano, że  dieta bogata w nasiona roślin strączkowych(które są z natury bogate w fityniany) przyczynia się do rozpowszechnienia niedoborów składników pokarmowych w krajach trzeciego świata. Okazuje się, że soja ma wyższą zawartość fitynianu niż inne ziarna roślin strączkowych oraz z powodu wiążących właściwości fitynianu, produkty sojowe znacznie hamują wchłanianie cynku i żelaza.

Dodajmy do tego fakt, że produkty sojowe rzeczywiście zwiększają zapotrzebowanie na witaminę B12 i witaminy D. W żywieniu korzystanie z SPI (izolat białka sojowego) wzrosły wymagania dotyczące witaminy E, K, D i B12 i pojawiły się objawy niedoboru wapnia, magnezu, manganu, molibdenu, miedzi, żelaza i cynku.

Trypsyna jest ważnym enzymem, który jest używany do rozbijania białka na elementy składowe, aminokwasy. Inhibitor trypsyny jest to coś, co hamuje działanie enzymu trypsyny lub innymi słowy, to wyłącza go i może zakłócać trawienie białek.

U szczurów, żywienie  nawet niskim poziomem białka sojowego, spowodowało zmniejszenie przyrostu masy ciała w porównaniu z grupą kontrolną. Soja jest również zamieszana w przyczynianie się do fibromialgii.

Jeden cytat (z wielu) mówi wszystko:.. „Zabiegi  fibromialgii nie pomogą wogóle przestałem stosować soję natychmiast.  W ciągu 3 tygodni stałem się energiczny, a skurcze mięśni zaczęły zanikać, a teraz jestem  na mojej drodze do wyzdrowienia „.Leslie Blumenberg, Maine, USA.

Kraje wschodu a konsumpcja soi

Jeśli chodzi o tych ludzi, którzy próbują powiedzieć, że soja jest spożywana przez tysiące lat i jest używana w ogromnych ilościach przez kultury wschodu. Czy ci ludzie nie uważają, że zdrowie kultur azjatyckich, takich jak japończyków, mogą być spowodowane innymi czynnikami, takimi jak picie zielonej herbaty oraz ogólnie zdrowszą dietę niż przeciętnego Amerykanina?

Oni oczywiście nie wiedzą, że soja pierwotnie stosowana jako środek utrwalania azotu do pomocy przy hodowli innych roślin (azot jest popularny wśród roślin jak i kulturystów).

Co do zużywania soi przez kraje wschodu , to jest rzeczywiście niższa niż nam się zdaje. Co więcej, soja spożywana w krajach wschodu jest spożywana w postaci sfermentowanej , która została pokazana jako znacznie zdrowsza niż popularne izolaty białek sojowych i fitoestrogeny izolatów.

W telewizji  jest często ukazywana jako „zdrowy” wypełniacz w różnej żywności przetworzonej i jest bardzo popularna w szkolnych stołówkach, aby pomóc obniżyć koszty takich rzeczy jak hamburgera, ponownie wykorzystywany jako wypełniacz. To niesamowite, jak soja wkrada się do naszych codziennych posiłków.

Soja powoduje  powiększanie się narządów u badanych zwierząt. Zwłaszcza trzustki i tarczycy. Wzrosło również odkładanie kwasów tłuszczowych w wątrobie . Ten wpływ może wynikać z wielu powodów, począwszy od wpływów hormonalnych soi do jej skłonność do wiązania niezbędnych witamin i minerałów, a nawet na jednej z wielu toksyn, które SPI może zawierać.

Interesującym aspektem SPI jest w sposób są przetwarzane. Silna klasa rakotwórczych związków  znana jako „azotany” powstaje podczas suszenia rozpyłowego SPI i lizyno-alanina  toksyna powstaje podczas obróbki alkalicznej.

Izoflawony sojowe i układ hormonalny 

Wpływ soi na przyswajanie składników mineralnych i witamin nie jest aż tak istotny, jak jej wpływ na układ hormonalny. Według naukowców z amerykańskiego Laboratorium Toksykologii w Arkansas, izoflawony (substancje, które są jak estrogen i występują w dużych ilościach w soi) mogą rzeczywiście mieć wpływ na działanie tarczycy.

Dalsze dowody na poparcie tej idei pochodzą z University of Alabama w Birmingham, gdzie raporty o sytuacji, w których wchłanianie tyroksyny (jod zawierających hormon produkowany przez tarczycę; tak, to ważne) została obniżona ze względu na użycia białka sojowego jako suplementu diety.

Soja jest również reklamowana jako pomoc w okresie menopauzy, ale badanie przeprowadzone w Monash University w Clayton, Australia wykazały, że codzienne spożywanie suplementu zawierającego 188mg sojowych z izoflawonów spożywanych przez okres trzech miesięcy nie poprawiło dolegliwości związanych z menopauzą u 94  kobiet w porównaniu z tymi przyjmujących placebo.

Ten sam wniosek można znaleźć w podwójnie ślepej próbie badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Mediolanie, gdzie pacjenci otrzymali 72mg izoflawonów sojowych lub placebo. Obie grupy odnotowały identyczny spadek występowania hot-błysków, wskazujących, że izoflawony sojowe nie były lepsze niż placebo.

Rzeczywiście, działanie  izoflawonów sojowych może mieć wiele negatywnych skutków które nie zostały jeszcze zbadane.

Następujący cytat z 5 marca 2003  Psychopharmacology stwierdził: „Izoflawony stanowią jedną z głównych klas fitoestrogenów i okazały się wywierać zarówno estrogenowe i anty-estrogenne działanie na ośrodkowy układ nerwowy. Efekty nie były ograniczone do. Zachowań rozrodczch, lecz również miały wpływ na naukę i lęk oraz działania na osi podwzgórze-przysadka. Główne zmiany w zachowaniu ośrodków lęku i hormonów stresu może wynikać z awartości izoflawonów sojowych w diecie szczurów”.

Wniosek

To tylko mała próbka dotycząca szkodliwego działania soi po spożyciu jej w niesfermentowanej postaci.

cyt” styczeń 2003 European Journal of Clinical Nutrition” u ochotników jedzących produkty sojowe poziom testosteronu by niższy niż u grupy kontrolnej. Tak więc jedząc batona czy pijąc potreningowy shake zwróć uwagę czy jest w nim soja.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry