Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-09-02 18:10
A  A  A

Rola skarpetek w joggingu

Rola skarpetek w joggingu

Jeśli jesteśmy biegaczami posiadającymi swój choćby najmniejszy bagaż sportowych doświadczeń wiemy już co w joggingu jest naprawdę ważne! Bardzo często zwracamy uwagę – i słusznie – na obuwie sportowe w jakim podejmujemy biegowe treningi. Rzeczywiście właściwa amortyzacja obuwia zapewnia nie tylko komfort biegu, ale przede wszystkim chroni stawy i pomaga zapobiegać kontuzjom. Część z nas kładzie również nacisk na odpowiednią odzież do joggingu – ważne by ta była wygodna i funkcjonalna. Wciąż jednak stosunkowo mały odsetek ludzi biegających zwraca uwagę – bardzo niesłusznie – na skarpetki joggingowe.

 

Dlaczego skarpetki są tak istotnym elementem garderoby biegacza?

Skoro ważne są buty – by te zapewniały wygodę i amortyzację oraz skoro ważna jest odzież, która zapewnia właściwą gospodarkę wilgocią i dobrą oddychalność... to dlaczego skarpetki miałyby być nieistotne?

 

Przecież to od skarpetek zależy czy stopa oddycha w bucie i czy następuje absorpcja wstrząsów w fazie uderzenia stopą o podłoże. Jeśli zatem kupujemy sobie dobre buty do biegania, czyli takie które posiadają systemy pochłaniające wstrząsy w fazie uderzenia i pozwalające płynnie przejść do fazy środkowej, to koniecznie musimy kupić też dobre skarpetki, które będą współgrały z butami. Właściwe skarpetki w połączeniu z dobrymi butami gwarantują wygodę, komfort, bezpieczeństwo, bezkontuzyjność i przede wszystkim wysokie osiągi!

 

Poniżej wymieniamy część walorów jakie posiadają najlepsze modele skarpetek joggingowych marki ASICS:

 

-         Zapewniają extra oddychalność dzięki małym przestrzeniom wentylacyjnym w splocie materiału.

-         Na palcach i pięcie zastosowano nici Nano Glide oraz płaskie szwy co pozwala uniknąć otarć i podrażnień.

-         Antybakteryjne włókna pozwalają zapobiec alergiom, infekcjom, odparzeniom i podrażnieniom.

-       Ergonomiczny kształt skarpet stanowi naturalną amortyzację – wstrząsy nie są dla stopy tak odczuwalne oraz zapewniają wsparcie łuku stopy – dodatkowy komfort i bezpieczeństwo.

-       Znakomita gospodarka wilgocią zapewnia uczucie suchości, świeżości i komfortu stóp – przyjazne środowisko dla stop.

 

 

Poniżej prezentujemy kilka najciekawszych modeli skarpetek do biegania marki ASICS:

 

Active Running Light-Weight Low

 

Właściwości:

  • Skarpetki posiadają właściwości oddychające i wentylacyjne dzięki cienko tkanym przestrzeniom w splocie materiału.
  • Odprowadzanie wilgoci w celu zachowania suchych i komfortowych stóp.
  • Płaski szew przy palcach zapobiega podrażnieniom.
  • Ergonomiczny kształt skarpetek.
  • Odblaskowe wstawki.
  • Niska waga.

 

 

 

GT 2140 Quarter Sock 

 

Właściwości:

- płaskie szwy na palcach zapewniajace komfort
- amortyzujace wyściełanie
- ergonomiczne dopasowanie

 

 

 

3PPK Ankle Sock

 

Właściwości:

Skarpetki do biegania Asics Ankle Sock 3 pary w zestawie to doskonałe skarpetki do biegania, na trening czy na co dzień.

Zaletami tych skarpet są płaskie szwy które zapobiegają otarciom, panele amortyzujące które zastosowano dodatkowo zwiększają komfort użytkowania.

Oczywiście skarpetki wykonane są z oddychającego materiału odprowadzającego ciepło na zewnątrz.

 

 

 

3PPK Ped Sock

 

Właściwości:

Asics 3PPK Ped Sock to profesjonalne skarpety biegowe Asics o długości poniżej kostki. Ich główne zalety to wsparcie podbicia stopy, płaskie szwy na palcach i pięcie mające wykluczyć powstawanie pęcherzy i podrażnień, ergonomiczny kształt oraz amortyzacja. Sprzedawane w zestawach po 3 sztuki.

 

 

 

                                             

 

Skarpetki odgrywają bardzo ważną rolę w joggingu! W rzadnej mierze nie są - z punktu widzenia komfortu i bezpieczeństwa biegu - mniej istotne od butów czy ubrań. Dobre skarpetki do biegania posiadają całą gamę właściwości, które czynią je wygodnymi, funkcjonalnymi i znakomicie współpracującymi z obuwiem.

My, w powyższym artykule, poleciliśmy kilka ciekawych i wartych uwagi modeli skarpetek marki ASICS. Zaznaczamy jednak, że na rynku odzieży i akcesoriów joggingowych funkcjonują też znakomite modele skarpetek innych marek - np.: ADIDAS czy Under Armor. Zachęcamy do tego, by zwrócić odtąd większą uwagę na skarpety biegowe i wybrać właściwy dla siebie model. Niech bieganie stanie się Twoja pasją!

Na koniec podpowiadamy, że ogromny wybór skarpetek do biegania (w tym wszystkie opisane powyżej modele) znajduje się w sklepie internetowym: www.sklepmaraton.pl  Polecamy tą stronę internetową i namawiamy na kupno świetnych skarpetek!

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania. ...czytaj dalej »
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!
2015-05-02

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia sportowych ...czytaj dalej »
Wiosenny motywator biegacza!
2015-05-02
Powiązane artykuły
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.
2014-09-06 23:29
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
JOGGING. Postaw sobie cel!

JOGGING. Postaw sobie cel!

Na końcu wyścigu nie musi być meta, ale na przykład utrata 10 kg wagi. Powodów dla których warto biegać jest wiele. Wybierz idealny cel dla
2014-09-04 19:45
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499