Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-01-09 12:00
A  A  A

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR SPORT, o produktach których często piszemy w naszym serwisie, mają taki gadżet w swoim asortymencie:

http://www.bodyinfo.pl/laubr-gadzety-sportowe.a1407 

http://www.bodyinfo.pl/spokey-gadzety-sportowe.a1450 

Taśma ta, może czynić dla kobiecego ciała prawdziwe cuda.

W poniższym tekście prezentujemy zestaw ćwiczeń rzeźbiących ciało, które wykonuje się właśnie przy użyciu omawianej taśmy elastycznej.

  

GRUPA ĆWICZEŃ NR 1

Zaatakuj górne części ciała!

  1. Rozpiętki. Przymocuj taśmę elastyczną do jakiegoś nieruchomego obiektu na wysokości swoich barków. Stań tyłem do miejsca mocowania, trzymając w każdej ręce koniec taśmy. Ramiona uniesione bokiem w górę. Powoli przywiedź ramiona złączając ręce z przodu, zatrzymaj ruch na chwilę, po czym wróć do pozycji początkowej, trzymając łokcie w lekkim zgięciu. Wykonaj tyle powtórzeń, ile jesteś w stanie, zachowując cały czas prawidłową technikę.
  2. Wyprosty łokci. Umieść jeden koniec taśmy pod prawą stopą, drugi jej koniec trzymasz w prawej ręce. Powoli wyprostuj w łokciu przedramię z taśmą, zatrzymaj ruch na dwie sekundy, poczym wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj jak największą ilość powtórzeń, a następnie zmień rękę.
  3. Zgięcia łokci. Stań na środku taśmy, w obydwu rękach trzymasz jej końcówki, wnętrze dłoni skierowane w górę. Trzymaj cały czas ramiona przyciśnięte do klatki piersiowej, zginając łokcie, unieś ręce do góry. Wykonaj maksymalną liczbę powtórzeń.

 

GRUPA ĆWICZEŃ NR 2

Popraw swoje barki!

  1. Przymocuj taśmę do nieruchomego obiektu. Stań prawą stroną do mocowania, stopy rozstawione na szerokość barków, ramiona zwisają wzdłuż tułowia, w lewej ręce trzymasz drugi koniec taśmy. Utrzymując łokieć w nieznacznym zgięciu, unieś lewy łokieć tak wysoko, aż ramię znajdzie się równolegle do podłoża. Policz do dwóch, poczym opuść ramię. Wykonaj około 15 powtórzeń, a następnie zmień rękę.
  2. Zrób wykrok jedną nogą, pod stopą umieść środek taśmy. Obydwa jej końce trzymasz w rękach, ramiona zwisają swobodnie wzdłuż tułowia. Następnie jednocześnie unieś jedno ramię w górę, jedno w tył, policz do dwóch, a następnie opuść. Wykonaj 15 powtórzeń, poczym zmień rękę i nogę.

 

GRUPA ĆWICZEŃ NR 3

Spłaszcz swój brzuch!

Połóż się na plecach na macie, kolana i biodra zgięte, ręce trzymasz za głową. Połóż lewą stopę na prawym udzie. Następnie unieś barki tak wysoko, jak potrafisz, zbliżając lewy łokieć i bark do prawego kolana. Wróć do pozycji wyjściowej, poczym wykonaj kolejne 15 powtórzeń. Gdy to zrobisz, zmień nogę.

 

GRUPA ĆWICZEŃ NR 4

Popraw swoje plecy!

Przymocuj taśmę do nieruchomego obiektu na wysokości swojego pasa (gdy będziesz siedzieć taśma znajdzie się na wysokości dolnego odcinka klatki piersiowej). Usiądź na ławce lub jeszcze lepiej – na piłce stabilizującej, zachowując proste plecy, zaś w jednej ręce koniec taśmy. Przyciągnij rękę z taśmą mocno do tyłu, zatrzymaj ruch na chwilę, poczym wróć do pozycji początkowej. Wykonaj 20 powtórzeń, poczym zmień stronę.

 

Po treningu

Po treningu z taśmą elastyczną staraj się solidnie porozciągać całe ciało. Wykonaj kilka ćwiczeń stretchingowych i kilka gibkościowo-gimnastycznych. 

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem! ...czytaj dalej »
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!
2013-10-26
Powiązane artykuły
Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie, to zmora wielu amatorów. To hasło, które pojawia się w biegowych portalach, czasopismach i w rozmowach z biegaczami. Widok rozc
2013-10-19 19:13
PILATES – walka z grawitacją!

PILATES – walka z grawitacją!

„Każdy dzień jest walką z grawitacją” – mawiają często trenerzy i instruktorzy PILATES.
2013-09-20 08:11
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Trenuj giętkość i elastyczność!

Trenuj giętkość i elastyczność!

UTRZYMUJ ZDROWE ORAZ ELASTYCZNE STAWY I MIĘŚNIE! Dlaczego gibkość i elastyczność są tak ważne?
2013-01-16 21:52
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Aktywność ruchowa osób starszych powinna oddziaływać na trzy podstawowe elementy: poprawiać wydolność tlenową (aerobową),wzmacniać siłę mięś
2012-09-17 12:42
CrossFit. Jak ćwiczyć?

CrossFit. Jak ćwiczyć?

Jak ćwiczyć CrossFit? Jakie ćwiczenia wykonywać? CrossFit jest tak uniwersalnym programem treningowym, że ćwiczyć można w zasadzie wszystko
2012-09-09 13:47
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Ćwiczenia z guma PILATES

Ćwiczenia z guma PILATES

Elastyczna Taśma Pilates ma szerokie zastosowanie, służy do ćwiczeń Pilates i jogi, jest doskonała do treningów rozciągających i wzmacniają
2012-09-05 15:46
Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!
2012-09-03 12:45
Stretching. Na czym to polega?

Stretching. Na czym to polega?

Stretching to nic innego jak rozciąganie mięśni. Jest to bardzo ważny element zarówno ćwiczeń kulturystyczno – siłowych, jak i aerobowo – bi
2012-09-01 08:42
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499