Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR SPORT, o produktach których często piszemy w naszym serwisie, mają taki gadżet w swoim asortymencie:

http://www.bodyinfo.pl/laubr-gadzety-sportowe.a1407 

http://www.bodyinfo.pl/spokey-gadzety-sportowe.a1450 

Taśma ta, może czynić dla kobiecego ciała prawdziwe cuda.

W poniższym tekście prezentujemy zestaw ćwiczeń rzeźbiących ciało, które wykonuje się właśnie przy użyciu omawianej taśmy elastycznej.

  

GRUPA ĆWICZEŃ NR 1

Zaatakuj górne części ciała!

  1. Rozpiętki. Przymocuj taśmę elastyczną do jakiegoś nieruchomego obiektu na wysokości swoich barków. Stań tyłem do miejsca mocowania, trzymając w każdej ręce koniec taśmy. Ramiona uniesione bokiem w górę. Powoli przywiedź ramiona złączając ręce z przodu, zatrzymaj ruch na chwilę, po czym wróć do pozycji początkowej, trzymając łokcie w lekkim zgięciu. Wykonaj tyle powtórzeń, ile jesteś w stanie, zachowując cały czas prawidłową technikę.
  2. Wyprosty łokci. Umieść jeden koniec taśmy pod prawą stopą, drugi jej koniec trzymasz w prawej ręce. Powoli wyprostuj w łokciu przedramię z taśmą, zatrzymaj ruch na dwie sekundy, poczym wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj jak największą ilość powtórzeń, a następnie zmień rękę.
  3. Zgięcia łokci. Stań na środku taśmy, w obydwu rękach trzymasz jej końcówki, wnętrze dłoni skierowane w górę. Trzymaj cały czas ramiona przyciśnięte do klatki piersiowej, zginając łokcie, unieś ręce do góry. Wykonaj maksymalną liczbę powtórzeń.

 

GRUPA ĆWICZEŃ NR 2

Popraw swoje barki!

  1. Przymocuj taśmę do nieruchomego obiektu. Stań prawą stroną do mocowania, stopy rozstawione na szerokość barków, ramiona zwisają wzdłuż tułowia, w lewej ręce trzymasz drugi koniec taśmy. Utrzymując łokieć w nieznacznym zgięciu, unieś lewy łokieć tak wysoko, aż ramię znajdzie się równolegle do podłoża. Policz do dwóch, poczym opuść ramię. Wykonaj około 15 powtórzeń, a następnie zmień rękę.
  2. Zrób wykrok jedną nogą, pod stopą umieść środek taśmy. Obydwa jej końce trzymasz w rękach, ramiona zwisają swobodnie wzdłuż tułowia. Następnie jednocześnie unieś jedno ramię w górę, jedno w tył, policz do dwóch, a następnie opuść. Wykonaj 15 powtórzeń, poczym zmień rękę i nogę.

 

GRUPA ĆWICZEŃ NR 3

Spłaszcz swój brzuch!

Połóż się na plecach na macie, kolana i biodra zgięte, ręce trzymasz za głową. Połóż lewą stopę na prawym udzie. Następnie unieś barki tak wysoko, jak potrafisz, zbliżając lewy łokieć i bark do prawego kolana. Wróć do pozycji wyjściowej, poczym wykonaj kolejne 15 powtórzeń. Gdy to zrobisz, zmień nogę.

 

GRUPA ĆWICZEŃ NR 4

Popraw swoje plecy!

Przymocuj taśmę do nieruchomego obiektu na wysokości swojego pasa (gdy będziesz siedzieć taśma znajdzie się na wysokości dolnego odcinka klatki piersiowej). Usiądź na ławce lub jeszcze lepiej – na piłce stabilizującej, zachowując proste plecy, zaś w jednej ręce koniec taśmy. Przyciągnij rękę z taśmą mocno do tyłu, zatrzymaj ruch na chwilę, poczym wróć do pozycji początkowej. Wykonaj 20 powtórzeń, poczym zmień stronę.

 

Po treningu

Po treningu z taśmą elastyczną staraj się solidnie porozciągać całe ciało. Wykonaj kilka ćwiczeń stretchingowych i kilka gibkościowo-gimnastycznych. 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry