Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-17 13:20
A  A  A

Skurcze mięśniowe podczas treningu - nie daj się!

Skurcze mięśniowe podczas treningu - nie daj się!

Skurcze- czym są?

Odczuwany ból jest spowodowany zbyt mocnym skurczeniem się tkanki mięśniowej, utrzymującym się zwykle około minuty. Mimo że skurcze są nierzadkie, nie powinno się przechodzić nad nimi do porządku dziennego.

Doświadczając niekiedy uczucia bolesnego ukłucia w łydce czy stopie mylnie nazywamy je skurczem, gdyż pojęcie to związane jest właśnie z mechaniczną pracą naszych mięśni. Skurcz mięśnia może być izometryczny, co oznacza wzrost napięcia mięśnia, przy czym nie zmienia się jego długość. W przypadku skurczu izotonicznego natomiast mięsień skraca się bez zmiany napięcia.

Komu się przytrafiają?

Skurcze mięśniowe przytrafiają się osobom w różnym wieku - młodszym i starszym. Bardzo często dokuczają kulturystom, gdy odwadniają się i rzeźbią swoje ciało, jak i osobom ćwiczącym rekreacyjnie.

Przytrafiają się one także osobom nie mającym żadnego związku ze sportem.

W jakich miejscach najczęściej łapie skurcz?

Często zdarzają się w obszarach mięśni podudzia, uda, stopy, dłoni jak również ramienia. Spazmy mogą występować podczas wysiłku fizycznego, podczas pływania, spacerowania, biegania i podczas snu.

 

Przyczyny powstawania skurczu mięśniowego:

- za szybki i zbyt intensywny trening

- za krótka rozgrzewka

- przegrzanie organizmu

- odwodnienie organizmu

- niedobór soli i minerałów

- przetrenowanie

 

Zapobieganie:

- gorąca kąpiel, która rozluźnia mięśnie

- podczas treningu należy pić dużo wody

- podczas treningu należy robić kilkuminutową rozgrzewkę, w której korzystamy z maszyn   aerobowych. W rozgrzewce należy koniecznie rozciągnąć nasze ciało

- minimalizujemy ilość wypijanej kawy dziennie

- w suplementacji stosujemy preparaty bogate w magnez, witaminy grupy B oraz wapń

- ograniczamy alkohol – przyczynia się od odwodnienia i co za tym idzie utraty sodu

- w diecie nie powinno zabraknąć: produktów pełnoziarnistych, warzyw strączkowych, ciemnozielonych warzyw liściastych i ryżu naturalnego, czekolady gorzkiej, ziemniaki, banany, pomarańcze, mięso drobiowe, mleko i jogurt

 

Jak postępować, gdy skurcz złapie nas podczas treningu?

- należy przerwać trening
- należy rozmasować mięśnie dotknięte przez skurcz
- należy napić się wody mineralnej
- mocno uciskać mięsień

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM ...czytaj dalej »
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26
Powiązane artykuły
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu
2012-09-06 13:59
Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kie
2012-09-05 11:25
Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie jest problemem występującym najczęściej wśród kulturystów, trójboistów i ciężarowców.
2012-09-04 13:46
Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się
2012-09-03 15:50
Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!
2012-09-03 12:45
Popularne błędy osób początkujących

Popularne błędy osób początkujących

Prezentujemy wam sześć najczęściej popełnianych błędów przez początkujących.
2012-08-29 16:01
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499